سرمربی ملوان انزلی با انتقاد از برنامه‌ریزی سازمان لیگ، تاکید کرد که نباید از فوتبالی که اما و اگر دارد، انتظار معجزه داشت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت باشگاه ملوان انزلی، فیروز کریمی در رابطه با تغییر برنامه بازی‌های لیگ، اظهار داشت: بر اساس اعلام اولیه سازمان لیگ برنامه‌ریزی کرده بودیم و اگر چه برای نخستین بار بود که فدراسیون برای بازی‌هایش یک برنامه‌ریزی خوب را انجام داده بود اما متاسفانه با توجه به اتفاقاتی که افتاد دوباره بحث «اما و اگرها» پیش آمد تا همه چیز خراب شود. کجای دنیا فدراسیون‌ها اعلام می‌کنند که اگر تیم ملی اوت شود بازی‌ها را از فلان تاریخ شروع و چنانچه اوت نشود در همان تاریخ اعلام شده قبلی بازی‌ها را برگزار خواهند کرد.

وی افزود: انتظار معجزه از یک فوتبال مبتنی بر اساس اما و اگر چه می‌تواند باشد‌؟ مگر می‌شود که از فوتبال اما و اگر انتظار معجزه هم داشت. متاسفانه ماهیت لیگ ما تحت تاثیر تیم ملی و شرایط آن طراحی شده بود. در چنین شرایطی، تیم‌هایی که وضعیت بهتری داشته و دارند دعا می‌کردند که تیم ملی اوت شود تا آنها بتوانند بازی‌هایشان را ادامه دهند و تیم‌هایی که شرایط خوبی نداشتند، آرزو می‌کردند که تیم ملی تا فینال مسابقات بالا بیاید که این مسئله متاسفانه از یک برنامه ریزی نامناسب نشات می‌گیرد.

سرمربی ملوان انزلی تصریح کرد: فوتبالدوستان مدعی هستند که می‌خواهند لیگ را در دهه دوم اردیبهشت ماه سال ۹۴  به پایان برسانند. سوال من این است که اگر این لیگ با یک هفته تاخیر به پایان برسد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر لیگ و مسابقات آن ۶ روز جلوتر به پایان برسد عاید آن برای فوتبال ما چه خواهد بود؟ اصلا کجای فوتبال ما با این ۶ روزها آباد و کجای آن ویران خواهد شد؟

کریمی ادامه داد: برخی از تیم‌ها مثل ما برنامه ریزی کرده بودند که متاسفانه با این نوع برنامه‌ریزی سازمان لیگ برنامه های‌شان خراب شد. قصد داشتیم امروز(دوشنبه) با سایپا بازی کنیم و چهارشنبه به دیدار استقلال برویم و در تورنمنت مازندارن نیز شرکت کنیم. واقعا این نوع برنامه‌ریزی در فوتبال «نوبر» است. با توجه به برنامه پیشین سازمان لیگ که قرار بود جمعه آینده برگزار شود، بازیکن ما را به اردوی تیم ملی امید بردند و حالا دارند چهارشنبه و پس از بازگشت از سفر برون مرزی به ما باز می‌گردانند. بازیکنی که حداقل نیاز به یک هفته استراحت دارد تا به شرایط ایده آل خود برسد. ما این بازیکن را با توجه به برنامه قبلی سازمان لیگ به تیم ملی امید دادیم نه اینکه بخواهیم جمعه این هفته بازی‌های خود را شروع کنیم. با چنین شرایطی آیا من این حق را دارم که دیگر بازیکنانم را با توجه به شرایط تیم به تیم امید ندهم؟

«من از مسئولان سازمان لیگ می‌خواهم که در تصمیم‌گیری خود تجدید نظر کرده تا شرایط بیشتر از این برای تیم ما سخت نشود». وی با بیان این جمله تاکید کرد: متاسفانه امروز همه تیم‌ها از جمله تراکتورسازی چنین وضعیتی دارند. امروز به آنها ابلاغ شد که جمعه باید در انزلی با ما دیدار کنند. آنها چه زمانی می‌توانند به تهران بیایند و از تهران خودشان را به انزلی برسانند؟ چگونه باید هتل بگیرند؟ اگر چه ما میزبان هستیم اما نمی‌توانیم چشمان خود را بر روی مشکلات تیم میهمان خود به سادگی ببندیم. من در این مدت سی سالی که در فوتبال بوده و هستم همیشه و همه وقت تعامل و همکاری لازم را با فدراسیون فوتبال و تیم‌های ملی مختلف داشته‌ام و امروز این انتظار را از فدراسیونی‌ها دارم که در این شرایط سخت آنها هم جانب تیم‌های لیگی خود را داشته باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.