به نظر مدافع چپ اسبق رئال مادرید،‌ اهمیت قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان برای تیم‌های اروپایی از جمله کهکشانی، اکنون نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، روبرتو کارلوس در گفت‌وگو با اوندا سروی اسپانیا درباره وضعیت ایده‌آل فعلی رئال مادرید و شانس این تیم برای قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان گفت: رئال مادرید وضعیت بسیار مناسبی دارد و البته وضعیتش پارسال هم خوب بود. مربی این تیم بسیار خوب است و کمک فراوانی به تیم می‌کند. ممکن است خلاء ژابی آلونسو و آنخل دی‌ماریا در ترکیب تیم حس شود اما کروس و خامس به خوبی توانسته‌اند در تیم جا بیفتند. با تغییراتی که مربی در تیم اعمال کرده و همچنین بازیکنان جدیدی که به تیم اضافه شده‌اند،‌ ما منتظر و نگرانیم ببینیم چه اتفاقاتی برای تیم رخ می‌دهد. البته ما همیشه از بابت فصلی که پیش از آن تغییراتی در تیم صورت می‌گیرد، نگران هستیم.

کارلوس افزود: در حال حاضر رئال مادرید بی‌رقیب است اما واقعیت این است که سطح رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان بالا رفت است. به عنوان مثال (۱۲ سال پیش) زمانی که ما برابر واسکوداگاما بازی کردیم، قهرمانی در این رقابت‌ها فقط برای نمایندگان آمریکای جنوبی مهم بود اما حالا برای تیم‌های اروپایی هم مهم شده است و درج نشان قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان روی پیراهن‌شان اهمیت زیادی دارد. رئال مادرید بهترین تیم دنیاست. مرتبه قبلی که رئال مادرید با شکست واسکوداگاما قهرمان شد، یک چیز مرا متعجب کرد و آن این بود که تنها سه نفر برای استقبال از ما به فرودگاه آمدند در حالی که به خاطر قهرمانی در لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا هزار نفر در فرودگاه منتظرمان بودند.

کارلوس در تمجید از عملکرد کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی رئال مادرید که امسال یکی از سه نامزد نهایی کسب توپ طلای فیفاست، هم اظهار داشت: درباره او زیاد لازم نیست صحبت کنیم و فقط کافی است که بازی‌های روزمره‌اش را تماشا کنیم. می‌بینم که وقتی در یک بازی گل نمی‌زند چگونه مضطرب و عصبی می‌شود. او یک بازیکن الگوست و رفتارش حرفه‌ای است.

کارلوس ادامه داد: رونالدو در منچستریونایتد عملکردی فوق‌العاده داشت و اکنون کاپیتان تیم ملی پرتغال است. در رئال مادرید هم او در نقش یک پدیده ظاهر شده است اما پیشرفتش به سایر بازیکنان هم بستگی دارد مثلاً ایسکو که در رساندن توپ به رونالدو نقش مهمی دارد، همینطور کروس، خامس، بنزما. به نظر من رونالدو همچنان بازیکن شماره یک دنیاست. اگرچه مسی هم دارد رکورد می‌شکند اما رونالدو بازیکن دیگری است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.