پس از آلمان، ایتالیا هم برای برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پیشقدم شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، متئو رنزی، نخست‌وزیر ایتالیا خبر داد این کشور خواهان برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ به میزبانی شهر رم است. این در حالی است که پیش از این ایتالیا کاندیدای برگزاری المپیک ۲۰۲۰ بود که در نهایت امتیاز برگزاری این تورنمنت معتبر به توکیو ژاپن رسید.

رنزی در گفت‌و‌گو با شبکه رادیویی «RTL» گفت: روز ۱۵ دسامبر ۲۰۱۴ را به خاطر داشته باشید. اگر موفق به مدیریت درآمد داخلی و خدمات اجتماعی شویم به سادگی می‌توانیم میزبانی المپیک ۲۰۲۴ را بگیریم. چرا ما باید از رقیبان خود در این راه هراس داشته باشیم؟

پیش از این آلمانی‌ها کاندیدای برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۴ در یکی از دو شهر برلین و هامبورگ شده‌ بودند. آخرین باری هم که ایتالیا میزبان بازی‌های المپیک بوده به سال ۲۰۰۶ بازمی‌گردد که تورین میزبان بازی‌های المپیک زمستانی بود.

اظهارنظر نخست‌وزیر ایتالیا مخالفانی هم داشته و متئو سالوینی، رهبر حزب لیگ شمالی راست‌گراها گفت: رنزی در خطر است. ما همچنان تأثیرات منفی برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۰۶ را می‌بینیم و هنوز هم در حال پرداخت قرض‌های‌مان بابت برگزاری مسابقات قهرمانی شنای جهان در سال ۲۰۰۹ که در رم برگزار شد، هستیم.

رم تاکنون میزبان بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۶۰ و المپیک زمستانی در سال‌های ۱۹۵۶ و ۲۰۰۶ بوده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.