فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی خشم و ناراحتی خود را از کشته شدن دروازه‌بان تیم ملی فوتبال این کشور اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی «ناراحتی و خشم» خود را از مرگ سنزو میوا، کاپیتان تیم ملی این کشور اعلام کرد.

دروازه‌بان ۲۷ ساله اورلاندو پیریتس روز گذشته پس از اصابت گلوله در حومه شهر ژوهانسبورگ در وسلوروس، در بیمارستان درگذشت.

بر اساس گزارش‌ها میوا تلاش می‌کرد تا پس از حمله متجاوزان به خانه‌اش از نامزد خود محافظت کند و فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی با ابراز ناراحتی عمیق خود از این خبر غم‌انگیز، بیانیه‌ای منتشر کرد.

بیانیه‌ای که روی وب‌سایت رسمی فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی منتشر شده، به شرح زیر است: «فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی ناراحتی و خشم خود را در خصوص درگذشت ناگهانی و غم‌انگیز سنزو روبرت میوا، کاپیتان تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی و تیم اورلاندو پیریتس اعلام می‌کند.

این دروازه‌بان بر اساس گزارش‌ها در جریان یک سرقت در وسلوروس در ۲۶ اکتبر (چهارم آبان) به ضرب گلوله کشته شد.»

میوا در هفت بازی برای تیم ملی فوتبال کشورش به میدان رفت و چهار بار بازوبند کاپیتانی را در اختیار داشت. دنی جوردان، رئیس فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی وی را ستون تیم ملی توصیف کرد و اظهار داشت: از شنیدن خبر غم‌انگیز کشته شدن دروازه‌بان تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی شوکه شدیم. او یکی از اجزای اصلی تغییر و تحولاتی بود که در تیم ملی محبوبمان زیر نظر ماشابا انجام دادیم. اینکه او مرا ترک کرده است، باورنکردنی است. ما به عنوان فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی انتظارات زیادی از او داشتیم و این کشور امیدهایش را بعد از نمایش فوق‌العاده‌ای که درون دروازه تیم داشت، به او دوخته بود؛ به خصوص در مسابقات قهرمانی آفریقا که او توانست در چهار بازی دروازه تیم را بسته نگه دارد. واقعا جای خالی او را احساس خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اکنون با خانواده او، باشگاه اورلاندو پیریتس و خانواده فوتبال همدردی می‌کنیم. ماشابا می‌خواست ترکیب بازیکنانش را برای بازی پنج‌شنبه مقابل نیجریه اعلام کند و دوست دارم باور کنم که نام سنزو در صدر این لیست خواهد بود زیرا او در مسابقات اخیر یکی از ارکان تیم بود که توانست با مهارهای فوق‌العاده‌اش تیم را نجات دهد. آرامش ابدی را برای او آرزو می‌کنم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.