پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: کشورهای دیگر در بخش پایه برنامه‌ریزی‌های بلندمدت کرده‌اند اما ما در حال «درجا» زدن هستیم.
غلامحسین پیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره ناکامی تیم‌های فوتبال امید، نوجوانان و جوانان کشورمان در پیکارهای آسیایی گفت: مشکل اصلی فوتبال ما در بخش فوتبال پایه، عدم برنامه‌ریزی صحیح است. تیم نوجوانان کشورمان در گذشته با علی دوستی‌مهر نتایج خوبی گرفت، بنابراین مشکل از دوستی‌مهر نیست.

وی با بیان اینکه «اگر دنبال نتایج خوب هستیم، باید برنامه‌ریزی درست داشته باشیم»، تصریح کرد: به همه تیم‌های پایه باید زمان مناسبی برای آماده‌سازی داده شود. علاوه بر این موضوع، باید زمین و امکانات خوبی هم در اختیار آنها قرار دهیم. 

پیشکسوت فوتبال کشورمان ادامه داد: با شرایطی که پیش می‌رویم، در آینده نتایج بدتری در انتظارمان خواهد بود. کشورهای دیگر در بخش پایه برنامه‌ریزی بلندمدت کرده‌اند اما ما در حال «درجا» زدن هستیم.

پیروانی در خصوص عملکرد فدراسیون علی کفاشیان و اینکه برخی‌ها اعتقاد به کنار رفتن وی از سمت ریاست فدراسیون فوتبال را  دارند، اظهار داشت: موافق برکناری کفاشیان نیستم. همین تیم نوجوانان در زمان کفاشیان قهرمان شد و نتایج خوبی گرفت. به نظرم افرادی که این حرف‌ها می‌زنند، به جای دلسوزی به دنبال غرض‌ورزی می‌کنند.

وی افزود: وقتی صحبت از فدراسیون می‌کنیم، منظورمان تنها شخص کفاشیان نیست. به طور مثال اگر تیم جوانان نتیجه نگرفته، مقصر فقط کفاشیان نیست. در ناکامی این تیم عوامل زیادی دخیل هستند که یکی از آنها می‌تواند رئیس فدراسیون باشد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به نبود پدیده در فوتبال ایران خاطرنشان کرد: خیلی از افراد برای گرفتن نتیجه و اینکه حاشیه امنیت ندارند، می‌ترسند از جوانان استفاده کنند. مربیانی چون نصرت ایراندوست و عبدالمجید باقری‌نیا به همین خاطر نتوانستند با تیم‌های باشگاهی خود ادامه دهند. متأسفانه به دلیل اینکه فوتبال نتیجه‌گرا شده است، شاهد پدیده در فوتبال‌‌مان نیستیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.