رییس سابق سازمان لیگ فوتبال درباره اعتراف تاج مبنی بر قرعه‌کشی نشدن داربی در فصل‌های گذشته توضیح داد.

عزیزالله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره مراسم قرعه‌کشی و ادعای تاج که اعلام کرده بود امسال با سال‌های گذشته تفاوت دارد گفت: ماهیت قرعه‌کشی تفاوتی با سال‌های گذشته نداشت. با توجه به اینکه تیم‌های همشهری از یک ورزشگاه استفاده می‌کنند باید ابتدا تکلیف این تیم‌ها مشخص می‌شد که یک در میان در خانه بازی کنند و دو تیم همشهری در یک هفته مشخص هر دو با هم میزبان نباشند.

عزیز محمدی در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه قبل از قطعی شدن اینکه داربی در هفته پایانی برگزار می‌شود، اشاره‌ای از سوی بهروان به این مسئله شد آیا این مسئله تاثیری در قرعه‌کشی داشت گفت: نه، این بار واقعا شانسی بود. دیدید که اول نام تیم‌های استقلال و پرسپولیس درآمد و اعدادی که بعد از آن از گلدان خارج شد مشخص کرد که دو تیم باید در هفته پایانی با هم بازی کنند. اگر نام تیم‌های استقلال و پرسپولیس از گوی دوم بیرون می‌آمد این دو تیم به جای ذوب آهن و سپاهان در هفته ششم با هم بازی می‌کردند.

وی در پاسخ به این سوال که پس قرعه‌کشی چه تفاوتی با سال‌های گذشته داشت گفت: تفاوت در اینجا بود که در سال‌های گذشته نیز با توجه به اینکه این تقسیم‌بندی برای تیم‌های همشهری انجام می‌شد، تیم‌های پرسپولیس و استقلال بر اساس توافقی که خودشان با یکدیگر می‌کردند، داربی را در اواسط هر نیم فصل برگزار می‌کردند اما امسال ظاهرا از این توافق خبری نیست و همان طور که دیدید داربی در هفته آخر هر نیم فصل برگزار خواهد شد.

عزیز محمدی در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری داربی در هفته پایانی مشکل‌ساز خواهد شد یا خیر گفت: قطعا می‌تواند مشکلات و خطراتی داشته باشد مخصوصا اینکه هر دو تیم در کورس قهرمانی باشند و پیکار هفته آخر قهرمان را مشخص کند اما این مسئله مزایایی هم دارد که می‌توان به افزایش جذابیت، حضور تماشاگران، زیاد شدن اسپانسرها و سود مالی اشاره کرد.

رییس سابق سازمان لیگ در حالی عنوان کرد که تیم‌های استقلال و پرسپولیس با توافق شخصی خودشان داربی را اواسط نیم فصل برگزار می‌کردند که مهدی تاج و غلامرضا بهروان هر دو در مراسم قرعه‌کشی عنوان کردند که سازمان لیگ تصمیم می‌گرفته که داربی در هفته‌های میانی لیگ برگزار شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.