وزیر ورزش و جوانان گفت: متأسفانه بدون اینکه اعتباراتی برای پروژه‌های ورزشی در سطح کشور در نظر گرفته شود، ۳ هزار و ۳۲۰ پروژه کلنگ‌زنی شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمود گودرزی صبح امروز در جمع ورزشکاران لرستانی در خرم‌آباد گفت: متأسفانه امروز شاهد پروژه‌های عظیم ورزشی بدون مطالعه و اعتبار و در سطح کشور هستیم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز است این در حالی است که بودجه عمرانی وزارت ورزش و جوانان در سال ۹۲، ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که ۱۴۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

گودرزی تصریح کرد: توان وزارت ورزش و جوانان در زمینه تکمیل این پروژه‌ها با اعتبارات پایین است.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه از ۳۰۰ میلیارد تومان توسط مجلس به طرح‌های ورزشی روستایی خبر داد و گفت: ما در ورزش روستایی با مشکل مواجه هستیم که امیدواریم مجلس شورای اسلامی در تخصیص این اعتبار، وزارت ورزش و جوانان را کمک کند.

گودرزی یادآور شد: در یکی از بندهای قانون بودجه به وزارت ورزش و جوانان اجازه داده شده که بخشی از زمین‌های موجود خود را تغییر کاربری بدهد و اعتبار آن را صرف پروژه‌های نیمه‌تمام آن استان کند.

گودرزی تصریح کرد: طی جلسه‌ای که با استاندار لرستان صورت گرفته قول مساعد داده شده که زمین‌های مربوط به اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان تغییر کاربری و به طرح‌های نیمه تمام اختصاص یابد.

گودرزی خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق انجام گیرد، استان لرستان به سرانه میانگین کشوری می‌رسد.

گودرزی تصریح کرد: در حال حاضر میانگین سرانه ورزشی کشور ۷۲ سانتی‌متر است که این سرانه در استان لرستان ۵۰ سانتی‌متر است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر استان البرز کمترین سرانه ورزشی را در کشور دارا است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از استان البرز استان تهران در رده پایین سرانه ورزشی قرار دارد و می‌توان گفت تهران در زمینه سرانه ورزشی در وضعیت محرومی به سر می‌برد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.