براساس گزارش‌های منتشرشده، وضعیت شش باشگاه سطح اول فوتبال باشگاهی ایتالیا در پرداخت دستمزد بازیکنان، خوب نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه ایتالیایی «رپابلیکا» با انتشار گزارشی مدعی شد حداقل شش باشگاه سری A از ماه ژانویه و در پی شیوع ویروس کرونا، دستمزد بازیکنان خود را پرداخت نکرده‌اند. مسئولان این شش باشگاه ایتالیایی قرار است بحث پرداخت دستمزدهای عقب‌افتاده بازیکنان خود در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس را در پایان ماه ژوئن (ماه آینده میلادی) مورد بررسی قرار دهند.

چندین باشگاه سطح اول فوتبال باشگاهی ایتالیا از جمله یوونتوس و رم برای کاهش دستمزد با بازیکنان خود در نتیجه بحران مالی به وجود آمده در نتیجه شیوع ویروس کرونا به توافق رسیده‌اند، اما برخی باشگاه‌های دیگر ایتالیایی نتوانسته‌اند در این زمینه با بازیکنان خود به توافقی مشترک دست پیدا کنند.

بازیکنان شاغل در باشگاه‌های ایتالیایی البته می‌خواهند اطمینان حاصل کنند این رقمی که از دستمزدشان کاسته می‌شود، صرف کمک به پرداخت حقوق کارکنان باشگاه و یا به‌عنوان بخشی از صندوق مشارکت برای حمایت از تیم‌های نیمه‌حرفه‌ای و تیم‌های بانوان می‌شود.

تمامی رویدادهای ورزشی ایتالیا از جمله سری A از تاریخ ۹ مارس (۱۹ اسفند) به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور به حالت تعلیق درآمده‌اند. باشگاه‌های ایتالیایی که از لحاظ اقتصادی دچار بحران مالی شده‌اند، امیدوارند با از سرگیری مسابقات کمی از پیامدهای این بحران را کاهش دهند.

در حال حاضر اکثر تیم‌های ایتالیایی پس از وقفه‌ای تقریباً دو ماهه، دوباره تمرینات خود را از سرگرفته‌اند. سازمان لیگ سری A ایتالیا هم اعلام کرده نشستی اضطراری در تاریخ ۱۳ مِی (۲۴ اردیبهشت) به منظور بحث درباره چگونگی از سرگیری بازی‌های باقیمانده فصل جاری و حق پخش تلویزیونی این مسابقات برگزار خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.