فدراسیون جهانی فوتبال قصد دارد محدودیت‌هایی را برای مدیر برنامه‌ها و تعداد انتقال قرضی بازیکنان اعمال کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه آمریکایی «نیویورک تایمز» مدعی شد جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) قصد دارد با معرفی قوانین جدید، تأثیر مدیر برنامه‌های سرشناس فوتبال در نقل‌وانتقالات را محدود کند. بر اساس این گزارش هدف فیفا این است که کمیسیون مدیر برنامه‌های فوتبالی را محدود کند، به این صورت که اگر طرف حساب آنها باشگاه خریدار باشد تنها ۳ درصد به عنوان کمیسیون انتقال دریافت کنند و اگر طرف حساب آنها باشگاه فروشنده باشد تنها ۶ درصد به عنوان کمیسیون نصیب‌شان شود.

در قوانین جدیدی که فدراسیون جهانی فوتبال قصد دارد آنها را وضع کند، مدیر برنامه‌ها یا همان اِیجنت‌ها دیگر نمی‌توانند از هر دو طرف (باشگاه‌ خریدار و باشگاه‌ فروشنده) کمیسیون دریافت کنند. مینو رایولا یکی از آن مدیر برنامه‌هایی است که در سال‌های اخیر کمیسیون‌های زیادی از انتقال بازیکنان به تیم‌های مختلف نصیبش شده که در یک مورد در سال ۲۰۱۶ بابت انتقال پل پوگبا فرانسوی از یوونتوس به منچستریونایتد مبلغ ۳۵ میلیون پوند به عنوان کمیسیون به دست آورد.

همچنین فیفا در نظر دارد قانونی را وضع کند که از فصل ۲۲-۲۰۲۱ باشگاه‌ها تنها مجاز به انتقال ۸ بازیکن بالای ۲۱ سال خود به صورت قرضی به باشگاه‌های دیگر خواهند بود و این تعداد از فصل ۲۳-۲۰۲۲ به ۶ بازیکن قرضی کاهش پیدا خواهد کرد. برای مثال در حال حاضر باشگاه چلسی ۲۷ بازیکن به باشگاه‌های دیگر قرض داده است.

باشگاه‌هایی همچون منچسترسیتی و یوونتوس هم البته این قانون جدید ضربه خواهند خورد که حداقل ۱۲ بازیکن به تیم‌های دیگر قرض داده‌اند. بازیکنانی هم که در این باشگاه‌ها فرصت چندانی برای بازی پیدا نمی‌کنند هم البته از این قانون ممکن ست متضرر شود چرا که شانس بازی در تیم‌های خود ندارند.

فیفا اما هدفش این است که باشگاه‌ها بیشتر روی استعدادهای خود سرمایه‌گذاری کنند و سرمایه‌گذاری آنها برای خرید بازیکنان گرانقیمت را محدود کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.