پیشنهاد مشترک ۳ کشور قاره آمریکا برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ از نظر امتیازی نسبت به مراکش پیشی گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از بازدیدهای کمیسیون بازرسی فیفا پیشنهاد مشترک آمریکا، کانادا و مکزیک برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۶ میلادی بر پیشنهاد مراکش برتری مطلقی یافته است.

این خبرگزاری در ادامه به نقل از منبع موثق خود در فیفا آورده است: پیشنهاد مشترک ۳ کشور قاره آمریکای شمالی ۴۰۲ امتیاز از ۵۰۰ امتیاز کمیسیون بازرسی فیفا را به دست آورده است. مراکش نیز فقط توانسته ۲۷۵ امتیاز کسب کند. همچنین کمیسیون بازرسی فیفا ۳ مسئله حضور در ورزشگاه‌ها، اقامت و حمل‌ونقل در آفریقای شمالی را پرریسک خواند، البته مراکش در پیشنهاد خود برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۱۶ میلادی با شرکت ۴۸ تیم مبلغ ۱۶ میلیارد دلار را برای زیرساخت‌ها شامل ساخت یا نوسازی ۱۴ ورزشگاه‌ در نظر گرفته است. این در حالی است که در پیشنهاد مشترک کشورهای آمریکا، کانادا و مکزیک رقم دقیقی برای ساخت‌وسازها تعیین نشده است.

انتخاب میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ میلادی در کنگره شورای فیفا در مسکو صورت خواهد گرفت. این شورا باید تا ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد) گزارش نهایی خود را درباره نامزدهای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ میلادی مورد تایید نهایی قرار دهد. ۳ روز پس از آن نیز با حضور ۲۰۷ کشور عضو فیفا رای‌گیری انجام می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.