دادگاه حکمیت ورزش درخواست مشترک مهاجم آلاوس و فدراسیون فوتبال مراکش به منظور به عضویت در آمدن این بازیکن در تیم ملی مراکش را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از راهیابی تیم ملی فوتبال مراکش به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، فدراسیون فوتبال این کشور تلاش خود را برای دریافت مجوز بازی منیر الحدادی، مهاجم مراکشی - اسپانیایی تیم آلاوس برای شیرهای اطلس در جام بیست‌ویکم آغاز کرد و برای این کار دست به دامن دادگاه حکمیت ورزش (CAS) شد چرا که بر اساس قوانین فعلی فیفا بازیکنی که برای تیم ملی یک کشور بازی کرده باشد، حق بازی برای تیمی دیگر را ندارد.

مراکشی‌ها که یکی از رقبای تیم ملی فوتبال ایران در گروه B جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هستند، اما خبر خوبی در این ارتباط دریافت نکردند چرا که CAS با درخواست فرجام‌خواهی مشترک فدراسیون فوتبال مراکش و الحدادی برای حضور این بازیکن ۲۲ ساله در تیم ملی مراکش موافقت نکرد. به این ترتیب او نمی‌تواند شیرهای اطلس را در جام بیست‌ویکم همراهی کند.

مهاجم سابق بارسلونا و والنسیا که از پدری مراکشی و مادری اسپانیایی در مادرید متولد شده‌ است، ۱۸ سپتامبر سال ۲۰۱۴ تنها برای ۱۳ دقیقه در یک بازی رسمی برای تیم ملی اسپانیا مقابل مقدونیه در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۱۶ بازی کرده است و طبق قوانین فیفا بازیکنی که حتی یک بازی ملی رسمی برای یک کشور انجام داده باشد، نمی‌تواند تغییر ملیت دهد مگر اینکه در زمان انتخاب ملیتش، وطنش هنوز به عنوان یک کشور مستقل معرفی نشده باشد، اتفاقی که برای کوزوو رخ داد.

منیر الحدادی بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ برای بارسلونا بازی کرد و سپس به مدت یک فصل به والنسیا و در ادامه یک فصل به آلاوس قرض داده شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.