آبادان – فرماندار آبادان گفت: روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه امسال سفیر برزیل میهمان آبادانی ها خواهد بود. 

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزاله شهبازی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی سفر دو روزه سفیر برزیل به آبادان در شرح چگونگی پیشنهاد سفر «رودریگو دی آزردوسانتوس» سفیر برزیل به آبادان افزود: پیرو نامه ارسالی ولی اله شجاع پوریان رئیس هیئت مدیره موسسه فرهنگی ورزشی و خدماتی خوزستانیهای مقیم استان تهران درباره تمایل سفیر برزیل برای سفر به آبادان و لزوم انجام هماهنگی های لازم برای تحقق این موضوع، اقدام به تشکیل این جلسه کردیم.

وی افزود: به طور سالانه اتفاقات خوبی در حوزه های مختلف به ویژه اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در آبادان رخ می دهد که به طور حتم سفر سفیر برزیل به آبادان در سال جاری به عنوان یکی از اتفاقات بسیار خوب برای این شهر به شمار می رود.

شهبازی اظهار کرد: به دلیل سبک فوتبال و شباهت پیراهن تیم فوتبال صنعت نفت به تیم برزیل و الفت و انسی که در حوزه اجتماعی در میان مردم آبادان در رابطه با کشور برزیل ایجاد شده، سبب شد تا سفیر برزیل که پیشتر نیز در قالب ویدئویی از علاقمندی و تمایلش برای دیدار از آبادان و مردم این شهر ارائه کرده بود، سفرش به این منطقه را عملی کند.

فرماندار آبادان تصریح کرد: برای سفر دو روزه سفیر برزیل به آبادان برنامه ریزیهای بسیار خوبی را برای بهره مندی مناسب و خوب وی از فضاهای مختلف شهری در حوزه های گوناگون انجام داده ایم.

به گفته شهبازی، آشنایی سفیر با فرهنگ بومی مردم در قالب بازید از مراکز گردشگری اعم از موزه دفاع مقدس، مسجد رنگونی ها، عکاسخانه ژرژ، روستاهای گردشگری و غیره، تماشای بازی خانگی صنعت نفت و استقلال خوزستان برای دیدن علاقمندان و هواداران نفت که با پیراهن یک دست زرد و شعار «آبادان برزیلته» در استادیوم حاضر خواهند شد و سبک فوتبال بازیکنان، دیدار با مدیران، مربیان، پیشکسوتان و لیدرهای تیم نفت، بازدید از ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصادی منطقه از جمله شهرک صنعتی، دیدار با مدیران و سرمایه گذاران منطقه و مذاکره با شهردار آبادان برای عقد تفاهمنامه خواهر خواندگی با یکی از شهرهای برزیل، بازدید از موزه ورزش صنعت نفت، تهیه فیلم مستند از سفر سفیر برزیل به آبادان و دیگر موارد از جمله برنامه ریزیها برای سفر خاطره انگیز و نتیجه بخش سفیر برزیل به آبادان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دیدار پایانی و خانگی صنعت نفت و استقلال خوزستان به دلیل تصمیم سازمان لیگ بدون حضور تماشاچی برگزار می شود، گفت: با رایزنی هایی که از طریق نماینده وزیر امور خارجه در استان خوزستان با سازمان لیگ خواهیم داشت تلاش می کنیم تا این محرومیت برداشته شود تا سفیر بتواند این دیدار را با شور و شعف فراوان هواداران نفت تماشا کند.

وی افزود: امید می رود تا سفر سفیر برزیل به عنوان یک رخداد فرهنگی ورزشی مهم در تقویم شهری آبادان به ثبت برسد، به طور حتم سفر وی به عنوان نمایندگی فرهنگی یک کشور بازخوردهای مثبت و ارزشمندی را برای شهر آبادان در پی خواهد داشت.

انعقاد تفاهمنامه خواهرخواندگی آبادان با برزیل

شهردار آبادان نیز در ادامه این جلسه گفت: برزیل جزء سه کشور نخست جهان در زمینه اقتصادی است که در ورزش به خصوص فوتبال در جهان حرفهای زیادی دارد.

حسین حمید پور افزود: ما حضور سفیر برزیل در آبادان را یک فرصت تلقی می کنیم و لذا در تلاشیم تا با تشکیل جلساتی در زمینه مشارکتهای اقتصادی میان برزیل و شهر آبادان نیز مناسباتی را ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: برزیل کشوری توسعه یافته است که می توان با الگوگیری از بسیاری مسائل و اتفاقات رخ داده در جهت توسعه این کشور و تبدیل آنها به عنوان یک فرصت اجرایی در شهرمان از آنها بهره ببریم.

حمیدپور تصریح کرد: علاوه بر تلاش برای انعقاد تفاهمنامه خواهرخواندگی آبادان با یکی از شهرهای برزیل قصد داریم تا خیابانی را در یکی از شهرهای برزیل به نام آبادان و به عکس خیابانی در آبادان به نام یکی از شهرهای برزیل نامگذاری کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.