پیشکسوت فوتبال ایران با تاکید بر اینکه روند استقلال امیدواری برای رسیدن به بالای جدول را افزایش داده است گفت: پرسپولیس در دوران افت است و صلابت قبل را ندارد.

مجیدنامجو مطلق در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص پیروزی آبی پوشان برابر همنام اهوازی خود گفت: دیدار خوبی را تماشا کردیم و اعتقاد دارم استقلال بازی به بازی بهتر و هماهنگ تر می شود و مطمئنم این روند را ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: استقلال خوزستان حرفی برای گفتن مقابل آبی پوشان تهرانی نداشت و حتی می توانست گل های بیشتری را هم دریافت کند که دروازه بان این تیم تاثیر مثبتی در گل نخوردن داشت و توانست چند موقعیت مسلم آبی پوشان تهرانی را دفع کند.

نامجومطلق در خصوص شرایط این روزهای استقلال هم گفت: این تیم روند رو به رشدی را شروع کرده، در مالکیت توپ موفق است، مهاجمان این تیم چارچوب دروازه را شناخته اند و در فاز دفاعی هم عملکرد بسیار عالی دارند. در خط هافبک هم آبی پوشان توانستند در چند دیدار اخیر میانه میدان را از حریف گرفته و همین موفقیت آنها باعث شده تا مهاجمان استقلال توپ های خوبی را دریافت کرده و گل های زیبایی را هم به ثمر برسانند.

نامجومطلق در پاسخ به این سوال که از بین خطوط دفاعی، هافبک و تهاجمی، عملکرد کدامیک را بهتر دیده اید، گفت: وقتی یک تیم رو به جلو حرکت می کند نشان می دهد که تمام ارکان تیم هماهنگ است و اصول بازی رعایت می شود. در استقلال از دروازه بان گرفته تا مهاجمان، همه وظایف خود را به خوبی انجام می دهند و شاید در زمانی که مهاجمان نتوانند ضربه اول را وارد دروازه حریف کنند، موج دوم گلزنی این تیم آغاز شده و به سرعت توپ را وارد دروازه می کنند.

پیشکسوت استقلال در مورد عملکرد دروازه بان جوان استقلال، حسین حسینی هم گفت: او یک گلر آینده دار است و مطمئنا راز موفقیت او این است که در کنار یک دروازه بان باتجربه ای چون مهدی رحمتی کار کرده، انگیزه بالایی دارد و به بلوغ فنی کاملی رسیده و توانسته حالا یک دروازه بان مطمئن برای آبی پوشان باشد. حسینی در دیدارهای گذشته عملکرد قابل قبولی داشته و توانسته با مهار توپ های بسیار مشکل، یک نقطه اطمینان برای کادر فنی باشد و من مطمئنم اگر همین روند را بدون غرور ادامه دهد، به زودی شاهد حضور او در تیم ملی خواهیم بود.

نامجومطلق در پاسخ به این سوال که آیا کمیته فنی تاثیری در نتایج خوب هفته های اخیر استقلال داشته است یا خیر، گفت: بعید می دانم که این نتایج به کمیته فنی ارتباطی داشته باشد. شفر یک مربی باتجربه است، آنالیزورهای خوبی دارد و با شناخت از حریفان توانسته به نقاط ضعف آنها پی برده و از همین مسئله در بازی هایی که به پیروزی رسیده، استفاده کند و فکر نمی کنم کمیته فنی تاثیر چندانی در موفقیت های استقلال داشته باشد.

وی در خصوص وضعیت این روزهای پرسپولیس هم گفت: آنها از نظر فنی افت کرده اند، شاید نبود طارمی این تیم را دچار مشکل کرده باشد، اما در مجموع پرسپولیس به دوران افت رسیده و آن صلابت نیم فصل اول را ندارد و اگر همین روند را ادامه دهد، مطمئنا خیلی زود تیم های بالانشین به امتیازات لازم دست پیدا کرده و خود را به این تیم می رسانند.

پیشکسوت استقلال در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا در نیم فصل اول شاهد پیشرفتی از لحاظ فنی بوده اید یا خیر، گفت: از نظر فنی پیشرفتی نداشته ایم و حتی بازیکنی را به عنوان پدیده هم در نیم فصل اول ندیده ایم و شاهد افت تیم هایی مثل ذوب آهن و سپاهان بوده ایم که در گذشته از قدرت بالایی برخوردار بودند اما امیدواریم نیم فصل دوم هم شاهد رشد و شکوفایی لیگمان باشیم و هم بتوانیم چند بازیکن را به عنوان پدیده لیگ مشاهده کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.