سرمربی تیم ملی فوتبال پرو پس از صعود تاریخی تیمش به جام جهانی از حمایت مسئولان فوتبال این کشور از او و شاگردانش ابراز خرسندی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی پرو، بامداد امروز (پنجشنبه) با نتیجه ۲ بر صفر میهمانش نیوزیلند را در بازی برگشت پلی‌آف میان قاره‌‌آی (اقیانوسیه-آمریکای جنوبی) شکست داد و در مجموع با همین نتیجه پیروز شد و به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کرد، اتفاقی که پس از ۳۲ سال برای این رخ داد.

ریکاردو گارکا، سرمربی آرژانتینی پرو در پایان این بازی در حالی که نمی‌توانست جلوی اشک‌هایش را بگیرد به خبرنگاران گفت: از ما همه جوره حمایت شد و بابت آن ممنونم. حمایت که مردم پرو از ما کردند، ما را واقعاً احساساتی کرده است. اگر صعود نمی‌کردیم چیزی که بیش از همه مرا ناراحت می‌کرد، ناامید کردن این مردم و هواداران بود. پاسخ ندادن به این همه حمایت و اعتماد واقعاً شرایط‌‌مان را سخت می‌کرد.

گارکا افزود: می‌خواهم از همه بازیکنانم تشکر کنم. امروز برای ما روز بزرگی است چون هدفی را محقق کردیم که سالیان سال در پی آن بودیم و نمی‌توانستیم به آن برسیم. همه ما در این موفقیت سهیم هستیم و این خیلی خوب است. فوتبال پرو در سطح بالایی قرار دارد. مهمترین چیز برای من این است که ما می‌توانیم از اتفاقاتی که برای‌مان رخ می‌دهد درس بگیریم و پیشرفت کنیم. نشان دادیم تیمی هستیم که باید به توانایی‌های‌مان ایمان آورد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.