مربی سیتیزن‌ها که امشب در آخرین هفته نیم‌فصل لیگ جزیره با لیورپول بازی دارد به تمجید از مربی آلمانی پرداخت و گفت: کلوپ در حمله بهترین مربی جهان است.

به گزارش خبرگزاری فارس، امشب ساعت ۲۱ یکی از زیباترین جدال‌های جزیره رقم خواهد خورد.لیورپول در ورزشگاه «آنفیلد» میزبان منچسترسیتی است و نبرد این ۲ تیم برای رسیدن به رتبه دوم بسیار حساس خواهد بود.

پپ گواردیولا در خصوص این دوئل خطرناک اظهار داشت: سبک بازی سیتی به قرمزها شبیه نیست اما باید اذعان کنم که تاکتیک آنها را بسیار دوست دارم. به نظر من کلوپ شاید در فاز حمله بهترین مربی در جهان باشد و باید او را تمجید کرد.

وی ادامه داد: آنها چه توپ را در اختیار داشته باشند چه نه، اتحاد، نظم و انسجام بسیار خوبی خواهند داشت که این کار اصلا ساده نیست.

مربی اسپانیایی سیتی تصریح کرد: لیورپول در لحظه‌ای بسیار باز توپ را به چرخش در‌می‌آورد اما در یک لحظه دیگر با ظرافت تمام به وسط میدان آمده و به قلب دفاع حمله‌ور می‌شود. من فکر می‌کنم هیچ تیمی به اندازه آنها انقدر دقیق در حمله بازی نخواهند کرد. تیم مربی آلمانی هر زمان که اراده کند در چهار یا پنج ثانیه بعد، به دروازه خواهند رسید.

پپ در «بوندس لیگا» با دورتموند کلوپ، ۸ بار روبه‌رو شده که سهم هر کدام ۴ پیروزی است. این اولین جدال آنها در لیگ انگلیس بوده و با شرایط حال حاضر جدول، حساسیت بالایی در آنفیلد برقرار خواهد شد.

اولین رقابت آنها به ژوئیه ۲۰۱۳ در سوپرکاپ آلمان معروف به «د.اف.ب پوکال» بازمی‌گردد که زردپوشان با درخشش «مارکو رویس» ۴ بر ۲ تیم قدرتمند مونیخی را شکست دادند.

گواردیولا در این رابطه گفت: من از باختم مقابل یورگن تاکتیک‌های زیادی آموختم. یادم هست بعد از مسابقه با خودم گفتم «وای عجب درسی!» و بعد از آن فهمیدم تیمی مثل دورتموند که بسیار خشن و بافشار بازی می‌کند را چگونه باید کنترل کرد.

وی ادامه داد: به همین دلیل رقابت مقابل کلوپ بسیار اهمیت دارد. همه می‌گویند که قرمزها تنها در حمله خوب هستند اما این کاملا بستگی به تاکتیک تو خواهد داشت. درست است آنها به «روش خاصی» برای ایجاد موقعیت رسیده‌اند اما تو باید، میدان را کنترل کنی.

مربی منچسترسیتی در پایان سخنش اظهار داشت: ۶ تیم برای قهرمانی در جزیره به رقابت پرداخته یا بهتر بگویم برای رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا تلاش می‌کنند. یادم هست زمانی ۱۲ امتیاز پایین‌تر از رئال‌مادرید بودیم اما در نهایت به لیگ قهرمانان اروپا صعود کردیم. بازی امشب یک فینال محسوب نمی‌شود اما از حساسیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

لیورپول با ۴۰ امتیاز در رتبه دوم جزیره قرار داشته و سیتی را با ۳۹ امتیاز پشت سر خود می‌بیند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.