سرخپوشان تهرانی در شرایطی آخرین دیدار نیم فصل شانزدهمین دوره لیگ برتر را برگزار می کنند که تعلل و امتیاز از دست دادن در این دیدار برای آنها گران تمام می شود.

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: هفته پایانی نیم فصل اول شانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر روز جمعه با برگزاری سه دیدار امروز آغاز می شود که در حساس ترین آن پرسپولیس در تهران میزبان سیاه جامگان خواهد بود. در سایر دیدارهای امروز پیکان با فولاد و استقلال خوزستان با صبای قم دیدار خواهند کرد.

پیکان - فولاد؛ میهمانان ناخوانده بالای جدول

شاید در ابتدای فصل کمتر کسی تصور می‌کرد در پایان نیم فصل نخست تیم های فولاد و پیکان در رتبه های بالایی جدول جای داشته باشند. اما این دو تیم هم امتیازی و همسایه در حالی به مصاف هم خواهند رفت که رتبه های پنجم و ششم جدول را به خود اختصاص داده اند.

پیکانی‌ها با مجید جلالی با تجربه و فولادی‌ها با یک مربی جوان به نام نعیم سعداوی در تلاشند تا در این بازی نسبتا برابر بتوانند با کسب امتیازات بیشتر و توجه به اتفاقات جدولی در آخرین هفته بتوانند در بهترین شرایط، حتی تا سومین رده جدول رده بندی صعود کنند. یکی از اصلی ترین سوژه‌های این دیدار تداوم گلزنی ساسان انصاری یا قطع روند گلزنی این بازیکن می باشد که این روزها مورد توجه رسانه ها نیز قرار گرفته است.

پرسپولیس - سیاه جامگان؛ سودای قهرمانی نیم فصل برای پرفسور

سرخ جامگان تهران برای قطعیت یافتن عنوان تشریفاتی قهرمانی نیم فصل شان ناچارند تا در خانه از سد سیاه جامگان خراسان عبور کنند. اتفاقی که روی کاغذ نمی تواند خیلی عجیب باشد. سیاه جامگان در لیگ چندان مقتدر نشان نداده. گرچه این تیم از دو رده پایانی جدول فاصله دارد، اما خیلی هم به لحاظ جدولی در حاشیه امنیت قرار ندارد.

شاگردان خداداد عزیزی که یک پیروزی نوبرانه را هفته گذشته مقابل تیم قعرنشین ماشین سازی مزه مزه کردند، می دانند سه امتیاز این بازی می تواند حتی آنها را در صورت رقم خوردن یکسری اتفاقات تا کمرکش جدول هم بالا ببرد. اما پیروزی بر این پرسپولیس آن هم در تهران قطعا نمی تواند کار ساده ای برای نماینده مشهد در لیگ برتر باشد. هرچند کار نشد ندارد.

شاگردان برانکو نیز می دانند حتی نتیجه مساوی هم ضامن قهرمانی نیم فصل شان نیست. چرا که تراکتوری ها با تفاضل گلی به مراتب بهتر از این تیم این پتانسیل را دارند که عنوان قهرمانی نیم فصل را از دست این تیم خارج کند.

این بازی می تواند حساس ترین و زیباترین بازی روز جمعه باشد. دیداری که یکی از جذابیت های آن می تواند اولین رویارویی خداداد عزیزی و برانکو در نقش سرمربی دو تیم در لیگ برتر ایران باشد. دو چهره برجسته فوتبال ایران که روزگاری در تیم ملی ایران، شاگرد و استاد بوده اند.

استقلال خوزستان - صبای قم؛ صمد در خوزستان ابقا می شود یا اخراج؟

تیم استقلال خوزستان، مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر شرایط خوبی در لیگ برتر ندارد. این تیم با ۱۵ امتیاز در رده یازدهم جدول قرار گرفته است. اما شرایط صبا به مراتب بحرانی تر از تیم مدافع عنوان قهرمانی فصل گذشته می باشد. شاگردان مرفاوی در یک نیم فصل تنها یک بار طعم پیروزی را چشیده اند و با ۹ امتیاز تنها تیم ماشین سازی را در جدول پایین تر از خود دارند.

استقلال خوزستان که قرار است در لیگ قهرمانان آسیا هم بازی کند، در حالی به استقبال نیم فصل می رود که ممکن است به خاط مشکلات مالی اکثر بازیکنان تاثیرگذار خود را برای نیم فصل دوم و حضور در لیگ قهرمانان آسیا همراه نداشته باشد.

از سویی شنیده می شود صبایی‌ها که به هیچ وجه از عملکرد مرفاوی و حضور این تیم در جایگاه نازل پانزدهمی در جدول رضایت ندارند، مترصد آن هستند تا در صورت رقم خوردن هشتمین شکست صبا یا شکل گیری هفتمین نتیجه تساوی آن، از تعطیلات نقل و انتقالات برای ایجاد جابجایی در نیمکت تیم شان استفاده کنند. باید دید مربی خوزستانی صبا در خوزستان ابقا می شود یا اخراج.

برنامه بازی های هفته پانزدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه سوم دیماه:

* پیکان تهران - فولاد خوزستان - ساعت ۱۵:۰۰

* پرسپولیس - سیاه جامگان - ساعت ۱۵:۱۵

* استقلال خوزستان - صبای قم - ساعت ۱۵:۱۵

یکشنبه پنجم دیماه:

* ماشین سازی تبریز - سایپا تهران - ساعت ۱۴:۱۵

* سپاهان اصفهان - استقلال تهران - ساعت ۱۴:۳۰

* نفت تهران - تراکتورسازی - ساعت ۱۵:۰۰

دوشنبه ششم دیماه:

* پدیده مشهد - ذوب آهن اصفهان - ساعت ۱۴:۳۰

* صنعت نفت - گسترش فولاد - ساعت ۱۵:۳۰

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.