هفته پایانی دور رفت رقابت های فوتبال لیگ دسته اول با صدرنشینی تیم سپیدرود رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ دسته اول کشور هفته هفدهم خود را به پشت سر گذاشت و تیم بی ادعای سپیدرود رشت، در حالی عنوان قهرمانی نیم فصل را از آن خود کرد که حتی یک بازی هم کمتر از سایر رقبا دارد.

در دو بازی ابتدایی هفته هفدهم، دو نتیجه مساوی در تهران و خرم آباد ثبت شد و طی آن تیم های بادران با سرمربی جدیدش برابر مهیمان خود پارس جنوبی جم و خیبر برابر خونه به خونه با نتایج مشابه بدون گل متوقف شدند.

فجر شهید سپاسی شیراز هم بعد از دو پیروزی پی در پی در آخرین هفته از نیم فصل اول در خانه خود تن به تساوی یک - یک مقابل شاگردان مهابادی داد تا سهم هر یک از دو تیم یک امتیاز از این بازی باشد.

گل گهر سیرجان که یک نیم فصل خوب را با وینگو سپری کرد، پیروزی دو بر یک برابر فولاد را در خانه جشن گرفت تا حسن ختامی داشته باشد برای نیم فصل اول این مسابقات و البته اولین تیمی باشد که در هفته هفدهم به پیروزی رسیده باشد. ناکامی های فولاد یزد نیز همچنان ادامه دارد و این تیم با خوش بیاری از اضافه شدن به جمع دو تیم انتهایی جدول بازماند.

مهمترین دیدار هفته هفدهم دربی تیم های شمالی و بالانشین جدول بود. جایی که نساجی در خانه خود موفق شد با دو گل بهترین گل زنش محمد عباس زاده در برابر تک گلی که بهترین گل زن تیم سپیدرود، سهیل حق شناس از روی نقطه پنالتی زده بود به پیروزی دو بر یک رسیده تا با ایستادن در جایگاه پنجم جدول به تعطیلات نیم فصل برود.

این شکست اما مانع از قهرمانی نیم فصل سپیدرودی ها نشد. شاگردان علی نظرمحمدی که شگفتی ساز لیگ دسته اول بودند، با این که بازی شان را باختند، باز هم قهرمان نیم فصل شدند. آن هم در حالی که یک بازی نسبت به دیگر تیم ها کمتر دارند. آنها این فرصت را هم دارند که با پیروزی در بازی عقب افتاده و البته خانگی شان مقابل اکسین، اختلاف امتیازی شان را با تیم های تعقیب کننده بیشتر هم بکنند.

ملوان با محمد مایلی کهن در خانه نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل مقابل نفت مسجد سلیما با سهراب بختیاری زاده به دست نیاورد تا به این ترتیب فرصت قهرمانی نیم فصل را با استفاده از شکست سپیدرود از دست بدهد. ملوانی ها در نهایت در رتبه دوم جدول قرار گرفتند تا با امیدواری بیشتری نیم فصل دوم را آغاز کنند.

مس کرمان نوار مساوی هایش را با یک پیروزی پر گل خانگی پاره کرد تا اکسین با فیروز کریمی همچنان روی نوار ناکامی گام بردارد. پیروزی سه بر یک با درخشش و گل زنی های مهدی دغاغله کمترین مزدی بود که شاگردان ابراهیم زاده از این بازی برتر خانگی شان کسب کردند.

استقلال اهواز تنها تیم بدون پیروزی و پر شکست نیم فصل اول باز هم سنت شکنی نکرد و اینبار هم در خانه باخت. آبی پوشان اهوازی گرچه در ورزشگاه خانگی شان ابتدا با یک گل از حریف پیش افتادند، اما توان حفظ برتری شان را نداشتند و در نهایت با پذیرفتن دو گل از رفسنجانی ها بار دیگر طعم شکست را چشیده باشند.

پرگل ترین بازی هفته با بهترین پیروزی تیم ایرانجوان توام شد. خرمزی و یارانش که بهترین فرصت را برای اضافه بهتر کردن تفاضل گل خود برابر امیدهای راه آهن پیدا کرده بودند، گل زنی شان در این بازی را دیر شروع کردند اما خوب تمام کردند.

بوشهری ها طی نیم ساعت آخر بازی ۵ بار دروازه تیم تضعیف شده و بدون سرمربی راه آهن را گشودند تا بهترین پیروزی این فصل خود را در آخرین بازی ثبت کرده باشند.

در پایان هفته پایانی نیم فصل نیز تیم های سپیدرود، ملوان و گل گهر سیرجان رتبه های اول تا سوم را از آن خود کردند و در رده های آخر و ماقبل آخر نیز کما فی السابق تیم های استقلال اهواز و فجر شهید سپاسی شیراز قرار گرفتند.

نتایج دیدارهای هفته پایانی نیم فصل اول لیگ دسته اول:

* بادران تهران صفر - پارس جنوبی جم صفر

* خیبر خرم‌آباد صفر - خونه‌به‌خونه بابل صفر

* فجرسپاسی شیراز یک - آلومینیوم اراک یک

* گل‌گهر سیرجان ۲ - فولاد یزد یک

* نساجی مازندران ۲ - سپیدرود رشت یک

* ملوان بندر انزلی صفر - نفت مسجدسلیمان صفر

* مس کرمان ۳ - اکسین البرز یک

* استقلال اهواز یک - مس رفسنجان ۲

* ایرانجوان بوشهر ۵ - راه‌آهن تهران صفر

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.