سرمربی تیم فوتسال بانوان دانشگاه آزاد با انتقاد از شرایط لیگ گفت: نباید اختلاف تیم صدر و قعرنشین لیگ ۲۰ گل باشد.

شهرزاد مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره بازی تیمش مقابل بانوان تبریز و پیروزی با نتیجه ۲۶ بر صفر گفت: ما وقتی به سالن رفتیم متوجه شدیم ۵ بازیکن بیشتر ندارند و گفتند چون بازیکن آسیب‌دیده دارند نمی‌خواهند در مسابقه شرکت کنند.

وی افزود: به آنها گفتیم اگر نمی‌خواستید در مسابقه حاضر شوید به ما می‌گفتید تا به تبریز نمی‌آمدیم. با صحبت‌هایی که مسئولان و ناظران داشتند بالاخره مسابقه برگزار شد و ما هم رعایت کردیم. حتی برای این بازی از ملی‌پوشان اصلا استفاده نکردیم. نیمه اول ۲۰ بر صفر به پایان رسید، اما در نیمه دوم آنها فقط ۴ بازیکن به میدان فرستادند و ما هم همین کار را کردیم. بعد از ۶ دقیقه یک بازیکن دیگر حریف مصدوم شد و در نهایت نیز بازی به پایان نرسید.

مظفر با اشاره به اینکه قانونی که فدراسیون برای استفاده از ۵ بازیکن ملی‌پوش گذاشته و جذب بیش از ۵ بازیکن ممنوع است، عنوان کرد: این قانون هم هیچ کمکی به پویایی لیگ نکرد. سوال من این است آیا با این قانون تبریز قوی می‌شود و ما ضعیف؟ این دوای درد لیگ نیست و فایده‌ای ندارد. به جای این کارها برای بانوان اسپانسر بگیرند. برخی تیم‌ها بازیکن سازی می‌کنند و بازیکنان را به تیم ملی و سایر باشگاه‌ها می‌دهند و خودشان ضعیف می‌شوند. این منطقی نیست.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال بانوان با اشاره به اینکه همانند سال‌های قبل جدول به دو قسمت تقسیم شده، خاطرنشان کرد: ۶-۷ تیم بالای جدول قوی هستند و پایین جدول هم ضعیف. اختلاف تیم صدر و قعر جدول نباید ۲۰ گل باشد. باید با بازیکن‌سازی تیم‌ها را قوی کرد، برایشان اسپانسر گرفت و باشگاه‌های متمول را مجبور کرد تا حمایت کنند. باید لیگ نوجوانان و جوانان را راه بیندازیم تا تیم‌های پایه فعال شوند.

وی همچنین درباره اینکه گفته شده سال آینده لیگ ۸ تیمی می‌شود، یادآور شد: این موضوع وقتی جواب می‌دهد که نظارت باشد و یکسری استانداردها برای بانوان و تیم‌های شرکت کننده تعریف شود. فدراسیون حتی می‌تواند جام حذفی را برگزار کند تا همه کشور تیم داشته باشند و مسابقات هم فقط به سوپرلیگ محدود نشود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.