مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران، گفت: با حرف کارلوس کی‌روش برای تعطیلی لیگ و داشتن بازی‌های تدارکاتی بیشتر موافقم ولی زمان ما در تیم ملی لیگ یک ماه تعطیل نمی‌شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرکی درباره تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل چین در رقابتهای انتخابی جام جهانی روسیه، گفت: کسب یک امتیاز از این مسابقه خوب بود و همین یک امتیاز هم در آینده به درد ما خواهد خورد ولی با وضعیتی که چین داشت، امیدوار بودم در این بازی پیروز شویم.

وی تاکید کرد: در بازی با چین نتوانستیم از همه پتانسیل خود استفاده کنیم. چین با وجود بازی در خانه خود استرس داشت. تغییرات کادر فنی ما هم، تیم چین را سردرگم کرده بود. این بازی بهترین فرصت بود که با سه امتیاز چین را ترک کنیم. اگر سه امتیاز را می گرفتیم خوب بود چون در صورتی که در آینده رقیب سرسختی به ما می خورد خیالمان راحت بود که امتیازات را گرفته ایم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا یادآور شد: با این حال کسب یک امتیاز از بازی خارج از خانه هم قابل قبول بود ولی کیفیت بازیکنان تیم ملی آنچیزی نیست که افکار عمومی آنرا بخواهد.

فرکی درباره اینکه تیم ملی ایران جوان شده و کارلوس کی‌روش معتقد است بازی بازی‌های تدارکاتی زیادی داشته باشد، گفت: با این صحبت کی روش موافقم چون خودم آنرا زمانی که مربی تیم ملی بودم، تجربه کرده ام. بازی تدارکاتی بیشتر می تواند به هماهنگی بازیکنان کمک کند. اکثر بازیکنان اصلی تیم ملی خارج از کشور بازی می کنند و برای همین بازیکنان جوان به بازی تدارکاتی نیاز دارند. اعتقاد دارم تیم ملی در گذشته هم با این شرایط کارش را انجام می داد ولی بازیکنان به لحاظ فردی می توانند کیفیت بیشتری از خود نشان بدهند چون این پتانسیل را دارند.

سرمربی تیم سایپا با بیان اینکه قصد انتقاد کردن ندارد، یادآور شد: خودم این شرایط را تجربه کرده ام اما به این شکل نبود که لیگ یک ماه تعطیل شود و در ادامه دوباره بعد از سه بازی در لیگ برتر، این مسابقات ۲۵ روز تعطیل شود. ما همیشه منافع تیم ملی را در نظر گرفته ایم.

فرکی با تاکید بر اینکه باید وقفه های لیگ کوتاه شود، تصریح کرد: تیم ملی هم حق دارد ولی به شرطی که این تیم زمان تعطیلات لیگ را برای بازی تدارکاتی بگذارد. اگر لیگ تعطیل می شود تیم ملی باید بهره بیشتری ببرد. می دانم کادر فنی تیم ملی مشکل دارد. آنها هم دلایل خودشان را دارند. ما هم حرف خودمان را داریم. امیدوارم در آینده با تعامل خوبی بتوانیم تیم ملی را دوباره در جام جهانی ببینیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )