پس از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ توماش ژیلینسکی، وزنه‌بردار دسته ۹۴ کیلوگرم لهستان و اخراج از دهکده المپیک ریو، خبر مشکوک بودن برادر وی به دوپینگ توسط روزنامه‌های لهستانی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه پژگلاند اسپورتووه لهستان با ارائه گزارشی مفصل از مشکوک بودن آدریان ژیلینسکی، وزنه‌بردار دسته ۸۵ کیلوگرم به دوپینگ خبر می‌دهند.

آدریان ژیلینسکی برادر بزرگ تر توماش ژیلینسکی است که به دلیل مثبت اعلام شدن تست دوپینگ خود از دهکده المپیک ریو اخراج شد. آدریان نیز شاید همانند برادر کوچک‌تر خود نتواند در دسته ۸۵ کیلوگرم این رقابت‌ها شرکت کند.

والدمار گوسپودارک، رئیس باشگاه زاویشای لهستان که با آدریان ژیلینسکی قرارداد دارد حاضر به مصاحبه با روزنامه پژگلاند اسپورتووه نشد، اما توماسیک خبرنگار این روزنامه لهستانی به نقل از یک عضو کمیته مبارزه با دوپینگ در ورزش نوشته است: تست‌های دوپینگ آدریان مشکوک است. وضعیت او تا روز جمعه و قبل از آغاز رقابت‌های دسته ۸۵ کیلوگرم مشخص خواهد شد.

آدریان ژیلینسکی نیز درباره این اخبار به روزنامه پژگلاند اسپورتووه گفت: این اخبار را از طریق خبرنگاران دریافت کردم و چیز بیشتری نمی‌دانم. من و بردارم باید احمق‌های بی‌فایده‌ای باشیم که با مصرف مواد ناندرولون به المپیک ریو بیاییم.

قهرمان وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن در ادامه اظهار داشت: نمی‌دانم، شاید دستکاری‌های در تست‌های ما صورت گرفته است. برای من فکر کردن به این مسئله و پی بردن به واقعیت سخت شده است. وقتی به لهستان برگردم، باید پاسخگوی قانون و دادگاه باشم. وقتی جواب تست دوپینگ توماش مثبت اعلام شد هشدارهایی دریافت کردم که این تراژدی برای من هم رخ خواهد داد. فکر می‌کنم اگر نتیجه تست دوپینگ من هم همانند توماش مثبت باشد کسی چیزی به درون نمونه‌ها انداخته است. ما این مسئله را بررسی کردیم و امکان پذیر است.

روزنامه لهستانی در ادامه این گزارش نوشته است: هنوز مشخص نیست که آیا آدریان ژیلینسکی می‌تواند روز شنبه آینده وزنه بزند یا نه. این وزنه‌بردار لهستانی به روژنامه پژگلاند اسپورتووه می‌گوید: نمی‌دانم باید چه کلماتی را بر زبان بیاورم. به‌زودی پدر می‌شوم و به یک خانواده سه نفره تبدیل می‌شویم. چرا من باید ریسک دوپینگ را بخرم. پس از اتفاقی که برای توماش افتاد خیلی گریه کردم.

در خاتمه این گزارش آمده است: اگر تست دوپینگ آدریان هم مثبت اعلام شود ورزش وزنه‌برداری لهستان توسط برادران ژیلینسکی دفن خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.