ناظر داوری دیدار پرسپولیس و ذوب آهن گفت: من بر اساس قوانین بین‌المللی به علیرضا فغانی نمره دادم.

مسعود مرادی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد نحوه قضاوت علیرضا فغانی در بازی پرسپولیس و ذوب آهن ، گفت: با توجه به قوانین فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا ناظران حق مصاحبه در مورد نحوه قضاوت داور را ندارند. من هم تاکنون هیچ صحبتی در حمایت یا عدم علیرضا فغانی انجام نداده‌ام. زیرا من که خودم مدرس داوری در آسیا هستم به خوبی به قوانین آشنایی دارم.

وی ادامه داد: من گزارش ناظری خودم را از نحوه قضاوت فغانی طبق قانون برای کمیته داوران نوشتم و این گزارش محرمانه است. فقط می‌توانم بگویم طبق قوانین بین‌المللی به فغانی نمره دادم. ناظران داوری به ورزشگاه‌ها اعزام می‌شوند تا  عملکرد داوران را در جریان بازی مورد ارزیابی قرار بدهند وگرنه می‌شد فیلم بازی را بعد از مسابقه دید و عملکرد داوری را ارزیابی کرد.

مرادی در مورد اینکه چرا در ۴ هفته ابتدایی لیگ برتر داوران مرتکب اشتباهات زیادی شد‌ه‌اند و برخی ادعا می‌کنند که این اشتباهات عمدی است، گفت: اشتباهات داوران ما عمدی نیست. با این حال اشتباه‌هایی که در هفته‌های ابتدایی پیش آمده جو داوری ملتهب شده است. بنابراین باید داوران با قضاوت‌های خوب‌شان می‌توانند اعتمادسازی کنند. با شناختی که از توانایی داوران ایرانی دارم می‌دانم آنها می‌توانند بهتر قضاوت کنند. هجمه‌ای که علیه داوران پیش آمده است فقط باعث می شود تمرکز داوران گرفته شود.

به گزارش فارس، مسعود عنایت اعلام کرد با توجه به نمره پایین ناظری داوری به فغانی او ۴ جلسه از قضاوت در لیگ برتر محروم شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.