بحث مشکلات داوری و ایرادهایی که به داوران می‌گیرند، این روزها و با توجه به اتفاقات دیدار پرسپولیس - ذوب‌آهن، حسابی داغ شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید مظفری زاده، داوری که ۳ سال پیش سوتش را آویخت و الان به عنوان کارشناس داوری نظراتش را عنوان می‌کند. او در مورد اشتباهات اخیر داوران و انتقادات بی‌سابقه به داوری در یک گروه تلگرامی پاسخ تعدادی از خبرنگاران را داد. 

او در ابتدا گفت که سطح داوری کشورمان در سطح فوتبال‌مان است. او این را نه یک توجیه و یک پاسخ، که یک واقعیت می‌داند. مظفری زاده معتقد است فوتبال یک ورزش جمعی است و هر قسمت که تضیف شود، بر سایر بخش ها نیز اثر می‌گذارد. وقتي حقوق داوران رو پرداخت نكردند و رئيس محترم سازمان ليگ فرمودند پول اضافه نداريم به داورها بدهيم، يعني ديدگاه نسبت به داوري اشتباه است و اين ايراد مديريتي سر اغاز بقيه ايرادهاست. 

او در ادامه گفت: «٦ سال قبل در رتبه بندي و رنكينگ داوري در آسيا به همراه ژاپن در جايگاه اول بوديم، يك مروري به اتفاقات اين شش سال داشته باشیم و ببينيم مديريت حاكم در فدراسيون و كميته داوران اين جايگاه را امروز به كجا رساندند.»

این داور بین‌المللی سابق افزود: «مسئولين كميته داوران چيزي در حد جنايت انجام دادند در  اين مدت. چند داور اليت را از ليست بين المللي خارج كردند و هر كدام با تقسيم بندي بين خودشان يك نفر را جايگزين كردند. در بحث داخلي هم كميته و دپارتمان با هم دعوا مي‌كردند و هر كسي براي شهر و ديارش سهميه طلب ميكرد.» 

مظفری زاده در مورد بازگشت قهرمانی و شائبه‌های مربوط به آن گفت: «بازگشت محسن قهرماني بزرگترين علامت سوال تاريخ فوتبال ما بود. اگر قهرماني بيگناه بود؛ حسن زاده و تيمش بايد براي هميشه از فوتبال مي‌رفتند. اگر قهرماني به جرم تباني گناه كار بود كه محروميت اين كار شش ماه و يك سال نيست. و صد البته به استناد همان قوانين؛ رشوه دهنده و فرد مطلع كه بعد از دو سال افشاگري ميكند هم بايد براي هميشه از فوتبال بروند.»

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )