رئیس سازمان لیگ حرفه‌ای اسپانیا با اشاره به اینکه رئال مادرید تشنه قدرت است، تأکید کرد این باشگاه سعی می‌کند هر آنچه را که بارسلونا دارد، داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید طبق روال همیشه به طور مستقل از سایر تیم‌های لالیگایی بر سر حق پخش تلویزیونی‌ مسابقات خود با پخش‌کنندگان برنامه‌های تلویزیونی اسپانیایی مذاکره می‌کنند ولی از فصل ۱۷-۲۰۱۶ در صورت موافقت این دو غول فوتبال اسپانیا طرح یکسان‌سازی فروش حق پخش تلویزیونی به مشتریان برون‌مرزی واگذار خواهد شد. این اقدامی در راستای شکستن رکورد حق پخش تلویزیونی لیگ برتر انگلیس خواهد بود که در حال حاضر بیشترین درآمد از فروش حق پخش تلویزیونی را در سطح جهان دارد.

خاویر تباس به روزنامه «آس» اسپانیا گفت: بار دیگر از وقوع جنگ در فوتبال اسپانیا می‌گویم، چون تمامی ۴۲ باشگاه برای متمرکز کردن حق پخش تلویزیونی و دادن امتیاز آن به یک پخش‌کننده عمده موافق هستند، به غیر از رئال مادرید که موافق این موضوع نیست. دلیل این مخالفت را هم باید از سران باشگاه رئال مادرید بپرسید. ما هم خیلی دوست داریم بدانیم که چرا آنها در ماه مِی ۲۰۱۵ با پخش‌کننده برنامه تلویزیونی اسپانیایی «تله‌فونیکا» برای حق پخش تلویزیونی‌ بازی‌های خود به توافق رسیده‌اند؟!

رئیس سازمان لیگ حرفه‌ای اسپانیا (LFP) تصریح کرد: رئال مادرید باشگاه بزرگی است که خود را مدعی شفاف‌سازی می‌داند ولی حقیقت این است که آنها منافع دیگری را نسبت به سایر تیم‌های لالیگایی دنبال می‌کنند. به نظرم آنها می‌خواهند همچنان روی حق پخش تلویزیونی مسابقات خود کنترل داشته باشند. باشگاه رئال مادرید تشنه پول و قدرت است. توافق آنها با «تله‌فونیکا» و «مایکروسافت» برای من عجیب است و این موضوع را به آنها اطلاع دادم.

وی در پایان ابراز داشت: به اعتقاد من باشگاه رئال مادرید به این دلیل با «تله‌فونیکا» توافق کرده است که باشگاه بارسلونا چند ماه پیش قرارداد مشابهی را با همین پخش‌کننده برنامه‌های تلویزیونی به امضا رسانده بود. البته همه ما می‌دانیم رئال مادرید باید هر آنچه را بارسلونا دارد، داشته باشد! به نظر من مخالفت رئال مادرید ریشه در همین رقابتی است که با بارسلونا دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.