نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: مشکلات مربوط به سفرهای هوایی با این وضعیتی که وجود دارد و به خاطر بحث تحریم‌ها طبیعی است.

محمود اسلامیان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص برتری تیم ملی ایران مقابل ازبکستان و جوانگرایی کارلوس کی‌روش در این دیدار گفت: موضوعی که بیش از هرچیزی در این دیدار قابل توجه بود و به چشم آمد جوانگرایی تیم ملی بود که به تبع آن شاهد جنگندگی و قدرتمندی بازیکنان تیم ملی بودیم که این امر هم به خاطر تزریق خون تازه به این تیم بود. تیم ملی واقعا در دیدار با ازبکستان ۹۵ دقیقه با جنگندگی به میدان رفت.

وی ادامه داد: به هر حال این جوانگرایی و اقدام کی‌روش امیدوار کننده بود و امیدوارم همه کمک کنند تا این مسیر به خوبی پیش برود و بتوانیم نتایج خوبی در مسابقات رسمی بگیریم.

اسلامیان یادآور شد: در مقایسه با سرمایه‌گذاری‌هایی که در قاره آسیا می‌شود عقب تر هستیم. ما در منطقه سختی قرار گرفته‌ایم، به هر حال استرالیا، کره‌جنوبی و ژاپن از سایر کشورها فاصله گرفته‌اند و هزینه بسیاری را برای باشگاه‌های خود انجام می‌دهند، ضمن اینکه نظم و انضباط بسیار بالایی در باشگاه هایشان دیده می‌شود. آنها مثل ما نیستند که ۲ تیم اصلی مملکت‌مان هنوز بلاتکلیف هستند. البته شما هرچه بکاری همان را درو خواهی کرد.

وی گفت: با وجود همه این مباحث کی‌روش در دیدار با ازبکستان نشان داد که فقط به اسم های بزرگ نگاه نمی‌کند ضمن اینکه فضا دادن به جوان‌ها باعث می‌شود که فوتبالمان رشد خوبی داشته باشد. همچنین همه جوانانی که استعداد دارند و می‌توانند در خدمت تیم ملی باشند، به طور حتم مطلع شده اند که اگر در هر تیمی بازی کنند به طور حتم دیده خواهند شد و مهم نیست حتما برای حضور در تیم ملی بخواهند در تیمی سرشناس بازی کنند و این موضوع منهای جوانگرایی که انجام شده می‌تواند دستاورد خوبی را برای تیم ملی به همراه داشته باشد و انگیزه جوانان را افزایش دهد.

اسلامیان در خصوص مشکلات و اتفاقات ناخوشایندی که قبل از سفر تیم ملی به ازبکستان برای این تیم پیش آمد گفت: ما یک کشور در تحریم هستیم و کشوری که در تحریم ناجوانمردانه غرب قرار گرفته این مسائل در آن به وجود می‌آید. هواپیما که دیگر جنبه نظامی ندارد که به ما هواپیما و موتور آن را نمی‌‌دهند و این ظلمی که غربی‌ها در حق ملت ایران می‌کنند بسیار ظالمانه است و عجیب اینکه اسم خودشان را هم می‌گذارند دموکراتیک و متمدن اما مردم ایران را از داشتن یک هواپیمای سالم محروم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هر ایرانی که یک بار به سفر رفته باشد با مشکلات سفرهای هوایی مواجه شده است، افزود: در هر صورت فدراسیون این پرواز را چارتر کرده است، یعنی یک هزینه بالا انجام داده که چند پرواز انجام نشود اما این مشکلات مربوط به سفرهای هوایی با این وضعیتی که وجود دارد و به خاطر بحث تحریم ها، طبیعی است. با این حال در فدراسیون فوتبال یک برنامه‌هایی وجود دارد که طبق آن سعی خواهیم کرد تا شرایط را بهتر کنیم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا در این خصوص تحقیقی انجام داده است یا خیر گفت: در این مورد پرس و جو کردم و از این موضوع مطلع شدم. ما در بحث سفر هوایی مشکل داریم، اما در تحریم هستیم و تحریم یعنی اینکه باید این مسائل و مشکلات را تحریم کنید.

اسلامیان در مورد اینکه مشکل واقعی چه بود، اظهار داشت: هواپیما یک اشکالی داشته و تا آمدند این مشکل را رفع کنند یکی دو ساعتی طول کشید اما در هر صورت هواپیما چارتر بوده است و این مشکلات پروازی در ایران طبیعی به شمار می‌رود و به هیچ عنوان در این موضوع مشکل مالی نقش نداشته است. البته در فدراسیون در مضیقه شدید مالی هستیم و فیفا نیز ما را تحریم کرده است و مشکلات مالی زیادی داریم اما از زیر سنگ هم که شده باید برای تیم ملی پول جور کرد.

وی ادامه داد: وقتی هواپیمای چارتر برای تیم ملی تهیه می‌شود یعنی به این تیم اهمیت داده شده است چون به جای ۳ پرواز و صرف کلی وقت، این سفر با وقت کمتر و با یک پرواز انجام می‌شود. حالا هواپیما در دقیقه ۹۰ مشکلاتی داشته که رفع شده و پرواز در نهایت انجام شده است.

اسلامیان در مورد انتقادات کی‌روش مبنی بر اینکه چرا قول‌های مسئولان عملی نمی‌شود، گفت: مطمئنم که دولت به تیم ملی کشورمان کمک خواهد کرد، چون راه دیگری وجود ندارد. بحث تحریم‌ها شامل حال فدراسیون فوتبال هم شده است. فیفا یک دلار از پول فدراسیون را نداده و هر چه تلاش کرده‌ایم این اتفاق نیفتاده است که در نهایت امیدوارم مسائل بین‌المللی کشور نیز حل شود.

وی با گلایه از برخی رسانه ها گفت: افتخار می کنم ایرانی هستم و افتخار می کنم در شهر اصفهان متولد شدم و افتخار می‌کنم که در آذربایجان بزرگ شده‌ام. بارها اما مطالب را عنوان کرده‌ام، اما برخی رسانه ها تیتر زده اند که اسلامیان می‌گوید من اصفهانی نیستم. من که لهجه‌ام تابلو است پس پرداختن به این مسائل چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟

اسلامیان در پایان گفت: ما یک ملت هستیم با چند هزار سال تمدن و همه ایرانی هستیم؛ حالا می‌خواهد ترک باشیم، اصفهانی باشیم یا بلوچ باشیم. هر قومیتی باشیم ایرانی هستیم و کاری به هیچ جای دیگر نداریم. بنده نیز در تمام عمرم هرگز در هیچ جایی نگفتم که من اصفهانی نیستم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.