دستگیری چند تن از مقامات ارشد فیفا باعث ایجاد شک و شبهاتی درباره زمان برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون جهانی فوتبال شده بود اما این انتخابات در موعد از پیش تعیین شده برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پلیس سوئیس صبح امروز (چهارشنبه) در آستانه شصت‌و‌پنجمین اجلاس سالانه فیفا شش تن از مقامات ارشد این سازمان را در هتلی در شهر زوریخ دستگیر کرد که این موضوع سبب شد گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال تغییر زمان برگزاری انتخابات ریاست فیفا که قرار است جمعه این هفته برگزار شود به وجود آید.

فیفا در واکنش به دستگیری این شش تن که جفری وب، رئیس کنفدراسیون آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب (کونکاکاف) و نایب رئیس فیفا، ادواردو لی، عضو کمیته اجرایی فیفا و اوجینیو فیگردو، نایب رئیس فیفا جزوشان بوده‌اند، والتر دگرگوریو، مسئول ارتباطات و روابط عمومی فیفا ادعا کرد که دستگیری افراد مذکور نه تنها به نهاد حاکم بر دنیای فوتبال ضربه نزده بلکه به آن کمک کرده است.

دگرگوریو با تکذیب این خبر که سپ بلاتر، رئیس فیفا قصد به تعویق انداختن زمان انتخابات را دارد، مدعی شد که این سازمان خود خواستار صورت گرفتن اقدامات قانونی برای برخورد با متخلفان شده است.

او اظهار داشت: فیفا ۱۸ نوامبر سال گذشته پروسه تحقیقاتش را آغاز کرد و شکایت‌ خود را از متهمان پرونده جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ تقدیم مراجع قضایی کرد. با توجه به اتفاق رخ داده شاید موعد مقرر بهترین زمان برای برگزاری انتخابات ریاست فیفا نباشد اما فیفا از برگزاری این انتخابات استقبال و آمادگی کامل خود را برای همکاری با مقامات قضایی فدرال سوئیس اعلام می‌کند.

مدیر روابط عمومی فیفا ادامه داد: مایلم تأکید کنم که در این پرونده، فیفا طرفی است که ضربه خورده و این اتفاق ناشی از آن بوده که در ادارات مختلف فیفا تحقیقات لازم صورت نگرفته است. در پرونده فساد فیفا، دبیر کل و ریاست فیفا هیچ نقشی نداشته‌اند.

به این ترتیب انتخابات ریاست فیفا روز جمعه هفته جاری در حالی برگزار می‌شود که تنها دو نامزد برای تصدی این پست با یکدیگر رقابت دارند. یکی از آنها سپ بلاتر است که برای پنجمین دوره متوالی نامزد شده و دیگری شاهزاده علی بن آل حسین، رئیس فدراسیون فوتبال اردن است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.