درپی توافق دیروز فیفا با فدراسون فوتبال عراق، پیش از پایان ممنوعیت برگزاری مسابقه فوتبال در عراق، این کشور می‌‌تواند میزبان یک دیدار دوستانه باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، کامل زغیر سخنگوی رسمی فدراسیون فوتبال عراق گفت که فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا در مورد برگزاری دیدار دوستانه در بغداد پایتخت این کشور توافق کرده است. این در حالی است که کشور عراق اکنون جولانگاه اقدامات هراس‌افکنانه گروه‌ها و گروهک‌های متعدد نظامی‌ و شبه‌نظامی‌ است. زغیر همچنین گفت که این امکان هم البته وجود دارد که اگر بتوانند نظر فیفا را جلب کنند، این سازمانف به طور دائم، منع برگزاری بازی‌های فوتبال در خاک این کشور را رفع می‌کند.

زغیر ادامه داد: بلاتر به عبدالخالق مقصود در جریان دیدار دیروزشان در سوئیس گفت که به عراق اجازه می‌دهد حتی پیش از رفع ممنوعیت اجازه خواهد داد که در عراق یک بازی دوستانه انجام دهد، با این توصیف که تبعات احتمالی آن، متوجه مسئولین عراقی است.

او در انتها گفت: مسئولین فیفا در آن دیدار دوستانه به دقت نظارت خواهند کرد که اگر رخداد ناخوشایندی رخ دهد، این امکان را از عراقی‌ها بگیرند.

گفتنی است که تیم ملی فوتبال عراق یکی از پر افتخارترین تیم‌های آسیا است. بزرگترین افتخار آنها راهیابی به جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک است. البتٌه نمی‌توان قهرمانی جام ملٌت‌های آسیا در سال ۲۰۰۷ با آن همه تیم سرشناس و قدرتمند از جمله ایران، عربستان، استرالیا، ژاپن و کره‌جنوبی و مشکلات ناشی از جنگ در عراق را از خاطره‌ها برد. در همین سال بود که مجله معتبر ورلدساکر، تیم ملی فوتبال بزرگسالان عراق را برترین تیم فوتبال جهان در میان تیم‌های ملی و باشگاهی جهان برگزید.

این تیم چندین بار در رده‌های سنی مختلف آسیا قهرمان شده و چندین بار به فوتبال المپیک صعود کرده‌است. آنها حتٌی یک مقام جهانی هم در فوتبال جهان دارند که  شگفتی‌ساز بازی‌های فوتبال المپیک آتن یونان نیز شدند و به مقام چهارمی دست یافتند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.