رئال مادرید در صورتی که بتواند دو گل برابر بارسلونا در بازی بامداد فردا به ثمر برساند به رکورد ۱۰۰ گل زده در این ورزشگاه می‌رسد.
به گزارش ایسنا، بارسلونا و رئال مادرید بامدا دفردا برابر هم به میدان می روند و این دیدار باعث شده است تاروزنامه‌های اسپانیایی به بررسی آماری این دیدار بپردازند. این دو تیم در لیگا در ورزشگاه نوکمپ دو تیم ۸۴ بار برابر هم بازی کردند که ۴۶ پیروزی سهم بارسلونا بوده و ۱۷ تساوی و ۱۹ برد هم برای رئال مادرید ثبت شده است. بزرگ‌ترین پیروزی خانگی بارسلونا برابر رئال مادرید در سال ۱۹۵۰ رقم خورد جایی که بلوگرانا با نتیجه‌ باور نکردنی هفت بر دو به پیروزی رسیدند. تقریبا یک دهه بعد بزرگ‌ترین پیروزی رئال مادرید در نوکمپ رقم خورد. جایی که رئال مادرید پنج بر یک به پیروزی رسید.

بارسلونا در نوکمپ نسبت به حریف خود برتری داشته است: ۴۸ پیروزی، ۱۷ تساوی و ۱۹ شکست حاصل کار کاتالان ها در خانه بوده است. اما رئال مادرید در این ورزشگاه طی ۸۴ مسابقه ۹۸ گل به ثمر رسانده است.

در دیدار ال کلاسیکوی پیش‌رو همه نگاه‌ها به مسی و رونالدو است دو بازیکنی که در این فصل روی هم رفته ۶۲ گل به ثمر رساندند که خیلی از تیم‌های اسپانیایی بیشتر است. مسی در ۲۹ دیداری که در ال کلاسیکو به میدان رفته ۲۱ گل به ثمر رسانده است، این در حالی است رونالدو در ۲۲ بازی در ال کلاسیکو ۱۴ گل زده است.

نیمار ۵۰مین بازی خود در رقابت های لالیگا را برای بارسلونا انجام خواهد داد. ستاره برزیلی تا کنون ۳۷ پیروزی، ۴ تساوی و ۸ شکست را تجربه کرده و ۲۶ گل به ثمر رسانده است.

رئال مادرید در تقابل دو باشگاه عملکرد بهتری داشته است. این دو تیم تاکنون ۲۲۸ بار به مصاف هم رفتند که ۹۲ بار رئال مادرید پیروز از زمین خارج شده است. یعنی ۴۰ درصد . ۸۸ بار نیز بارسلونا پیروز از زمین خارج شده است یعنی ۳۹ درصد و ۴۸ دیدار دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است. یعنی ۲۱ درصد. در لیگ اسپانیا دو تیم ۱۶۹ بار برابر هم به میدان رفتند که سهم رئالی ها ۷۱ برد بوده است و بارسا ۶۶ بار به پیروزی رسیده است و ۳۲ دیدار نیز با تساوی خاتمه یافته است. در ورزشگاه نوکمپ دو تیم ۱۱۳ بار برابر هم به میدان رفتند که بارسلونا ۶۴ پیروزی را ثبت کرده و ۲۳ بازی را با تساوی به پایان رسانده و ۲۶ بازی را با برتری لاس برانکو به پایان رسیده است.

کریستیانو رونالدو در ۱۱ جدال لیگ مقابل بارسلونا، ۶ گل به ثمر رسانده است. ستاره پرتغالی در پنج بازی گذشته مقابل آبی اناری ها ۴ گل به ثمر رسانده است. مسی در ۱۷ مسابقه ۱۴ گل به ثمر رسانده که این آمار در پنج بازی گذشته مقابل رئال مادرید ۶ گل است.

در طرف مقابل وقتی نگاهی به رکورداران حضور در ال کلاسیکو می اندازیم نام ژاوی و کاسیاس به چشم می خورد که هر دو ۴۱ بار این بازی بزرگ را تجربه کرده‌اند. زودترین گل ال کلاسیکو را نیز در سال ۲۰۱۱ کریم بنزما در ثانیه ۲۲ به ثمر رساند. مهاجم رئال مادرید در طول تاریخ عملکرد بهتری نسبت به رقیبشان داشته‌اند. مادریدی‌ها در نبردهای رو در رو ۳۸۸ گل به ثمر رساندند در حالی که بارسایی‌ها ۳۷۲ گل را به ثبت رساندند.

داور بازی آقای ماتئو لاهوز خواهد بود. از لحاظ تاریخی او برای بارسلونا خوش یمن بوده است. آبی اناری ها هیچوقت در رقابت های لالیگا تحت قضاوت این داور والنسیایی شکست نخورده اند: ۱۱ پیروزی و ۴ تساوی. رئال مادرید نیز با قضاوت این داور ۱۳ پیروزی، ۲ تساوی و ۳ شکست تجربه کرده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.