سرمربی بارسلونا با حمایت از نیمار عنوان کرد تیمش برای یک فوتبال هجومی برابر منچسترسیتی به میدان خواهد رفت.
به گزارش ایسنا، بارسلونا فردا شب در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در خانه پذیرای منچستر‌سیتی است.

بارسلونا در بازی رفت موفق شده با نتیجه ۲ بر یک در خانه منچستر‌سیتی پیروز شود تا کارش برای بازی برگشت راحت‌تر شود.

لوئیس انریکه سرمربی ۴۴ ساله بارسلونا پیش از دیدار تیمش برابر منچسترسیتی در نشست خبری شرکت کرد و گفت:‌ با تیمی بزرگ بازی داریم. تیمی که تمام بازیکنانش به خوبی با جو لیگ قهرمانان اروپا آشنا هستند و می‌دانند چطور باید با حریفانشان رقابت کنند. در مرحله گروهی دیدیم که آنها توانستند در ورزشگاه المپیکو رم را حذف کنند و با ۲ گل حریف خود را شکست دهند. به خوبی می‌دانیم که نتیجه بازی رفت نمی‌تواند به تنهایی تیمی را به مرحله بعد برساند.

او گفت: باید کاملا مراقب بازیکنان سیتی خصوصا آگوئرو باشیم. ما در خانه بازی می‌کنیم و هوادارانمان ما را تنها نخواهند گذاشت. حضور هواداران در بازی فردا شب به ما کمک خواهد کرد تا نتیجه خوبی برابر منچسترسیتی بگیریم. به هیچ وجه نمی خواهیم برابر منچسترسیتی بازی تدافعی را به نمایش بگذاریم. می‌دانیم که اگر برای دفاع کردن به زمین برویم، به مشکل خواهیم خورد و به همین خاطر می‌خواهیم با تمام توان برابر سیتی به میدان برویم.

سرمربی بارسلونا درباره انتقادهایی که این روزها از نیمار مهاجم برزیلی تیمش می‌شود گفت: ‌برای یک بازیکن امکان‌پذیر نیست که در تمام بازی های فصل ۱۰۰ درصد آماده باشد. شما توقع دارید نیمار در هر بازی بدرخشد، گلزنی کند و پاس گل بدهد در حالی که او نیز خسته می‌شود و در خیلی از بازی‌ها نمی‌تواند بازی همیشگی خودش را به نمایش بگذارد. او در این فصل بازی‌های خوبی برای ما به نمایش گذاشته ولی این موضوع را رد نمی‌کنم که در بازی های قبلی دچار افت شده است. در کل از شرایط او در بارسا راضی هستم. او در این فصل بازی‌های خوبی به نمایش گذاشت. من مربی تیم هستم و باید در هر بازی بهترین ترکیب را برای تیمم انتخاب کنم. تمام بازیکنانم را زیر نظر دارم. من از وضعیت هر سه مهاجم تیمم راضی هستم. نیمار، سوآرس و لیونل مسی در همه بازی‌های ما در این فصل عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند. ولی این را هم بپذیرید که آنها نمی‌توانند در هر بازی هت تریک کنند. همکاری خوبی که از ابتدای فصل می‌خواستیم را بازیکنانم پیدا کردند و این باعث شده بازی به بازی بهتر شویم.

بارسلونا در بازی رفت با دو گل لوئیس سوآرس توانست نیمی از راه صعود را طی کند. مربی اسپانیایی بارسلونا درباره احتمال درخشش سوآرس گفت: اگر لوئیس بتواند همانند بازی رفت بدرخشد خیلی خوب می‌شود. به او در بازی برگشت نیاز داریم. دوست داریم خیلی زود در بازی چهارشنبه شب گلزنی کنیم و دیگر نگرانی بابت بازی نداشته باشیم.

انتقال پوگبا به بارسلونا دشوار به نظر می‌رسد زیرا آن ها تا سال ۲۰۱۶ از خرید بازیکن محروم هستند. انریکه نیز به این اخبار عکس العمل زیادی نشان نداده است. انریکه درباره این مسئله گفت: من درباره شایعات صحبت نمی‌کنم و نمی‌توانم آن ها را کنترل کنم. من بر روی شرایط حال حاضر تیم تمرکز می‌کنم.

با مصدومیت بوسکتس، خط هافبک بارسلونا داغ‌ترین مسئله کنفرانس مطبوعاتی انریکه بود. او درباره شرایط خط هافبک خود گفت: ما چند گزینه برای جایگزینی بوسکتس داریم. روبرتو، ژاوی، راکیتیچ و ماسکرانو می توانند در آن پست بازی کنند.

آِینده پدرو در بارسلونا نیز در هفته‌های گذشته یکی از مباحث مهم این تیم بوده و به نظر می رسد این هافبک ازشرایط خو در بارسلونا رضایت ندارد. با آمدن لوییز سوارس به بارسلونا مسی و نیمار و سوارس گزینه‌های اصلی برای خط حمله این تیم هستند و پدرو فرصت کمی برای بازی دارد. سرمربی بارسا در حمایت از پدرو گفت: پدرو توانایی های خاصی دارد. او همواره قدرت دریبل زنی و گل زنی و سرعت تیم را افزایش می‌دهد. او همواره آماده رقابت است.

بارسلونا به مقطع حساسی از فصل نزدیک می‌شود که باید در دور برگشت مرحله حذفی لیگ قهرمانان به دیدار منچسترسیتی برود و ۴ روز پس از آن در لیگ با رئال مادرید دیدار می‌کند و پس از آن باید در فینال کوپادل‌ری برابر بیلبائو قرار بگیرد. انریکه در ادامه گفت: مهم است که تمرکز خود را حفظ کنیم. اکنون بر روی لیگ و لیگ قهرمانان تمرکز می‌کنیم. جام حذفی می‌تواند تا ۴ یا ۵ روز قبل از فینال صبر کند.

بارسلونا در پایان درباره بازی با رئال مادرید در ال کلاسیکوی پیش‌رو گفت: ما با صدرنشینی به این دیدار رسیدیم وشرایط مان ایده آل است، البته که می‌خواهم بگویم با وجود دیدار حساس‌مان برابر تیم عالی منچسترسیتی و همچنین بازی ال کلاسیکو در یک شنبه آینده من هفته پیش رو را مهم‌ترین هفته این فصل نمی‌دانم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.