مهاجم آرژانتینی بارسلونا در ۳ ماه موفق شد تعداد گل‌هایش در لیگ اسپانیا را به کریستیانو رونالدو برساند.
به گزارش ایسنا، لیونل مسی توانست در مدت کوتاهی فاصله بسیار زیادی را که با کریستیانو رونالدو در رقابت برای کسب بهترین گلزن لیگا داشت، کم کند. اوایل دسامبر گذشته بود که رونالدو با ۲۵ گل در صدر جدول گلزنان لیگ فوتبال اسپانیا قرار داشت و مسی با ۱۲ گل در رده دوم قرار گرفته بود. یک ماه قبل از آن، فاصله این دو بیشتر هم بود. رونالدو ۲۰ گل زده بود و مسی هفت گل.

از ابتدای سال جدید میلادی اما مسی بار دیگر پایش به گلزنی‌های زیاد باز شد و توانست در مدت کوتاهی خودش را به ستاره پرتغالی رئال مادرید برساند. اکنون مسی و رونالدو هر کدام ۳۰ گل زده اند و به طور مشترک در صدر جدول گلزنان لیگا اسپانیا قرار دارند. رونالدو ۹ بار از روی نقطه پنالتی گلزنی کرده و این در حالی است که مسی سه پنالتی زده است.

اگر مسی به همین روند ادامه دهد، خیلی زود می تواند رونالدو را در صدر جدول گلزنان لیگ فوتبال اسپانیا پشت سر بگذارد. همچنین، مسی در رویارویی با رایو وایکانو در این هفته از رقابت های لیگا موفق شد هت تریک کند. بدین ترتیب او بار دیگر رکورد بیشترین هت تریک در تاریخ لیگ فوتبال اسپانیا را بار دیگر از آن خود کرد. هت تریک مسی مقابل رایو، بیست و چهارمین هت تریک این ستاره آرژانتینی بود و این در حالی است که رونالدو ۲۳ هت تریک داشته است. آلفردو دی استفانو و تلمو زارا نیز ۲۲ بار هت تریک کرده اند.

لیونل مسی همچنین به نخستین بازیکن در طول تاریخ لیگا اسپانیا بدل شده که در ۶ فصل پیاپی موفق به زدن ۴۰ گل و یا بیش از آن شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.