سخنگو و قائم مقام سابق باشگاه استقلال می‌گوید بهتر است تا شرکت‌های حاضر در بورس برای خرید سرخابی‌ها پا پیش بگذارند.
هاشم ساعدی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن ابراز خرسندی از واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی گفت: باید بابت خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس از وزارت ورزش و جوانان، وزارت اقتصادی و دارایی،‌ مجلس و سازمان خصوصی سازی تشکر کرد که این کار را به یک سرانجامی رساندند. در مرحله اول مزایده ظاهراً خریداری وجود نداشت که این می‌تواند ناشی از این باشد که قیمت خیلی بالا بوده یا اینکه وسع خریداران تا این حد نبوده است. با این‌حال نحوه پرداخت تغییر پیدا کرده و امیدوارم فردا با شرایط متفاوتی در مزایده این دو باشگاه روبه‌رو باشیم.

او افزود: پیشنهاد من این است که کسانی که تجربه تیم‌داری دارند و از امکانات خوبی برخوردار هستند جلو بیایند. متاسفانه تجربه نشان داده که برخی از علاقمندان بخش خصوصی در فوتبال موفق نبوده‌اند و برای جلوگیری از تکرار این تجربه در استقلال و پرسپولیس بهتر است تا شرکت‌های معتبر حاضر در بورس وارد قضیه شوند و به خصوصی شدن این دو باشگاه کمک کنند. آنها اهلیت لازم را دارند و امکانات خوبی هم در اختیار دارند که می‌توانند در اختیار این دو باشگاه قرار دهند. معتقدم آنها نقدینگی کافی نیز دارند و از سویی دیگر چون آنها خودشان در بورس هستند، می‌توانند در یک فرایند مناسب این دو باشگاه را وارد بورس یا فرابورس یا بازار توافقی بورس کنند. نکته‌ی دیگر درباره این شرکت‌ها این است که آنها تشکیلات منظمی دارند که باعث می‌شود نظارت روی آنها دقیق‌تر و بهتر باشد. در مجموع اعتقاد دارم که اگر این شرکت‌ها وارد بحث خصوصی سازی شوند، جای نگرانی نخواهد بود و آینده بهتری برای استقلال و پرسپولیس رقم می‌خورد.

سخنگو و قائم مقام سابق باشگاه استقلال درپاسخ به این سوال که مثال‌هایش برای این بحث چیست، گفت: مثلا شرکت‌های بزرگ خودرو سازی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری بورسی، پتروشیمی و پالایشگاهی، حمل و نقل و در نهایت بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری حاضر در بورس می‌توانند در این کار حضور داشته باشند. الان مدیرعامل ایران خودرو فردی است ورزشی و علاقمند به حضور در عرصه ورزش. به نظرم حضور امثال ایشان هیچ منافاتی با تیم‌دارهای دیگر آنها در لیگ ندارد و این شرکت خودروسازی از طریق تبلیغات و اسپانسرینگ هزینه‌هایش را تامین می‌کند و از سویی دیگر نام خودش هم تبلیغ می‌شود.

ساعدی در پایان افزود: نکته پایانی درباره خصوصی سازی دو تیم این است که برای این دو باشگاه یک زمین، یک ساختمان و یک برند در نظر گرفته‌اند که نه سند زمین‌های مرغوبکار و درفشی‌فر به نام سرخابی‌ها است و نه ساختمان اداری آنها سندش به نام این دو باشگاه است. قطعا با حذف این دو مورد از این دو باشگاه قیمت آنها کاهش پیدا می‌کند و خریداران هم بیشتر می‌شوند. از سویی دیگر بی شک کسی که می‌خواهد این دو باشگاه را بخرد، حتما امکاناتی شبیه ساختمان و زمین را در اختیار دارد تا بتواند آنها را در اختیار استقلال و پرسپولیس قرار دهد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )