مربی سابق دروازه‌بانان تیم ملی فوتبال امید ایران گفت: ناراحتی من از این است که فرد بی‌کارنامه‌ای جایگزین من شده است و رفتنم ارتباطی به اصول و کار کارشناسی ندارد.
علیرضا دلیخون در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد جدایی‌اش از تیم ملی امید گفت: قصد داشتم قبل از اردوی قطر از تیم ملی امید جدا شوم در آن مقطع صحبت‌هایی با هادی طباطبایی شده بود و نمی‌خواستم به این اردو بروم. از هادی آیت‌اللهی خواهش کردم در این سفر حاضر نشوم اما در نهایت از من خواستند که کنار تیم در این سفر حاضر شوم.

وی افزود: در نهایت محمد خاکپور به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب شد و بعد از تمرین صبح چهارشنبه به من اعلام کردند که باید با فدراسیون تسویه حساب کنم این در حالی است که طی ۷- ۸ ماه گذشته یک ریال از فدراسیون دریافت نکردم. به هر حال کادر فنی جدید تصمیم دارد تا با کادر خودش کار کند.

دلیخون در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد از این نوع جدایی ناراحت است خاطرنشان کرد: به هر حال ما در این فوتبال زحمت کشیدیم. دوران مربیگری من نشان‌دهنده کارنامه کاری‌ام است. طی ۹ سالی که در فجر سپاسی بودم دروازه‌بانانی مثل مهدی رحمتی، سوشا مکانی، حسین آشنا، رشید مظاهری، سجاد بیرانوند، محمد فنایی و ... را به فوتبال معرفی کردم که ۴ تن از آنها به تیم ملی رسیدند. این دروازه‌بانان همه زیر نظر من کار کردند و به رشد رسیدند. به خود حبیب کاشانی هم گفتم سرم بالا است و شما مختار هستید که هر کادری را که می‌خواهید انتخاب کنید.

مربی دروازه‌بانان سابق تیم ملی امید تاکید کرد: برای تمام مربیان داخلی احترام زیادی قائل هستم اما همه آنها کارنامه‌شان در مقایسه با من اینقدر پربار نیست. ناراحتی من از این است که یک زمان شما فعالیتی انجام می‌دهید و کنار می‌روید و مربی قوی‌تری از شما انتخاب می‌شود اما متاسفانه پس از من شخصی را آوردند که پس از دوران فوتبالی‌اش مدت زیادی مربیگری نکرده و کارنامه‌ای ندارد. اینجا دیگر بحث فنی مطرح نیست و رابطه است که حضور افراد را مشخص می‌کند. او چون ارتباطش بهتر بوده انتخاب شده است و فقط در مقطعی در زمان غلام پیروانی در تیم امید مربیگری کرده است. تمام ناراحتی من برکناری‌ام است که به خاطر کارشناسی و اصول اتفاق نیفتاده است و الا کارنامه من را کسی ندارد و دروازه‌بانانی که نام بردم طی ۹ سال حضورم در فجر سپاسی پرورش یافته اند.

وی افزود: بدون دریافت هیچ ریالی در تیم امید کار کردم و حضور در این تیم برایم سود مالی نداشت. عیبی ندارد کنار می‌روم و انشالله بتوانند تیم را به موفقیت برسانند. با نلو وینگادا کار کردم و او را مربی بسیار حرفه‌ای دیدم. وینگادا نه فامیل من است و نه ارتباطی با او دارم اما او کاربلد بود. ما با او به ارمنستان رفتیم و تیم ملی در بازی اول یک بر صفر شکست خورد. ارمنستان ۷ بازیکن داشت که در اروپا بازی می‌کردند و سه نفر از اعضای این تیم در تیم بزرگسالان ارمنستان حضور داشتند. در بارزی دوم هرچند به تساوی رسیدیم اما ۴ موقعیت صدر در صد را به گل تبدیل نکرده و یک گل ما به اشتباه مردود اعلام شد. در اردوی بعدی در دو مسابقه به مصاف تیم المپیک اردن رفتیم که بازی‌ها به تساوی رسید و این در حالی است که در هر سفر ما ۸، ۹ نفر از بازیکنان اصلی حضور نداشتند.

دلیخون در ادامه تصریح کرد: بزرگ‌ترین اشتباه وینگادا اضافه کردن آن ۷ بازیکن بزرگسال به تیم ملی امید در مسابقات آسیایی اینچئون بود که این مسئله به کار ما لطمه زد. اگر با همان تیم امید به مسابقات می‌رفتیم نتایج بهتری کسب می‌کردیم. اشتباه دیگر دیدار دوستانه مقابل راه‌آهن بلافاصله بعد از بازگشت از اینچئون بود که تیم در آن شرایط بد به مصاف راه‌آهن رفت و در نهایت با دریافت سه گل شکست خوردیم. درکل وینگادا مربی کوچکی نبود. او عربستان را قهرمان جام ملت‌ها کرده و یک تیم باشگاهی کره جنوبی که در میانه‌های جدول قرار داشت را به مقام قهرمانی لیگ این کشور رساند. او در مسابقات جهانی هم با پرتغال به رتبه سوم یا چهارم رسید اما وقتی که دوستان در مسند کار حاضر شدند تصمیم به جدایی وینگادا گرفتند.

مربی سابق دروازه‌بانان تیم ملی امید در رابطه با اینکه آیا برکناری وینگادا فنی نبوده است گفت: اعتقاد من این است که باید وقت بیشتری به این مربی داده می‌شد. آنها صحبت‌های وینگادا را نشنیدند. باید به او وقت می‌دادند و حتی شرایط حضورش را در قطر را فراهم کرده و صحبت‌هایش را می‌شنیدند اما در حالی که این مربی جای دیگری بود تصمیم به برکناری گرفتند. اگر فردی هم برکنار می‌شود باید مربی قوی‌تری آورده شود به هر حال این تصمیمی بود که در این رابطه گرفته شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از بدنه تیم ملی امید و فدراسیون فوتبال برای وینگادا مانع‌تراشی می‌شد تصریح کرد: به هر حال در هر جایی که کار می‌کنیم مخالفانی حضور دارند. وینگادا فردی خوش‌قلب بود که با مسئولان فدراسیون، همکاران و بازیکنان تیم رابطه‌ خوبی داشت. در کل اعتقاد دارم که باید به او وقت بیشتری می‌دادند.

مربی دروازه‌بانان تیم ملی امید در رابطه با اینکه آیا قرارداد داشته است گفت: بله با ما قراردادی امضا کرده‌اند که مورد تاییدمان نبود. به ما گفتند در حال حاضر کفاشیان در مالزی حضور دارد و شما با تیم به کره جنوبی بروید و سپس این مورد را درست می‌کنیم اما وقتی برگشتیم همه چیز به هم خورد. هادی آیت‌اللهی از تیم امید کنار رفت و حبیب کاشانی به جای او آمد و سپس نلو وینگادا هم از سمت خود برکنار شد. قرارداد من تا ۳۰ دی به اتمام می‌رسد و تاکنون یک ریال دریافت نکرده‌ام.

دلیخون در پایان گفت: این اولین و آخرین باری است که با تیم ملی کار کردم و مطمئن باشید که دیگر اطراف فدراسیون نخواهم آمد. آرزو می‌کنم تیم امید در مسابقات پیش رو به موفقیت برسد. نفرات خوبی در این تیم حضور دارند و امیدواریم آرزوی المپیکی شدن شکسته شود. همه اهالی فوتبال و مربیان فوتبال آرزویشان حضور تیم ملی امید در المپیک است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.