مدافع رئال مادرید از انتخاب هم‌تیمی پرتغالی‌اش در کسب جایزه بهترین بازیکن سال حمایت و از رئیس یوفا به خاطر اظهارات اخیرش انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، میشائیل پلاتینی اخیراً در اظهارنظری تأکید کرد بازیکنان زیادی ممکن است شایسته کسب عنوان بهترین بازیکن سال باشند ولی به عقیده من چون ما در سال جام جهانی هستیم باید این عنوان به یک بازیکن آلمانی برسد که قهرمانی در جهان را تجربه کرده است. چهار سال پیش هم چنین نظری داشتم و معتقد بودم که توپ طلا باید به یک بازیکن اسپانیایی برسد.

آلوارو آربلوا در پاسخ به اظهارات رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) گفت: با تمام احترامی که برای پلاتینی قائل هستم درک نمی‌کنم که چطور رئیس یوفا می‌تواند در مورد مسئله‌ مهمی همچون انتخاب بهترین بازیکن سال جهان نظر شخصی‌اش را بیان کند و اینگونه موضع بگیرد.

وی افزود: برنده امسال توپ طلا به طور حتم صاحب‌ اسم و رسمی برای خود است. در فوتبال جهان اکثراً موافق این هستند که رونالدو با اختلاف بهترین بازیکن سال است. او فوتبال تماشایی را به نمایش گذاشته و در فصل ۱۴-۲۰۱۳ لیگ قهرمانان اروپا هم رکورد گلزنی جالبی را از خود بر جای گذاشت.

مدافع ۳۱ ساله رئال مادرید تصریح کرد: این نظرم را هم به خاطر هم‌تیمی بودن با کریس نمی‌دهم بلکه هر کسی که سررشته کوچکی از فوتبال داشته باشد موافق این موضوع خواهد بود که رونالدو باید امسال برنده عنوان بهترین بازیکن جهان باشد.

فهرست اولیه و ۲۳ نفره برترین فوتبالیست‌های جهان در سال ۲۰۱۴ به شرح زیر است:

گرث بیل (ولز)، کریم بنزما (فرانسه)، دیه‌گو کاستا (اسپانیا)، تیبا کورتوا (بلژیک)، کریستیانو رونالدو (پرتغال)، آنخل دی‌ماریا (آرژانتین)، ماریو گوتسه (آلمان)، ادان ازار (بلژیک)، زلاتان ابراهیموویچ (سوئد)، آندرس اینیستا (اسپانیا)، تونی کروس (آلمان)، فیلیپ لام (آلمان)، خاویر ماسچرانو (آرژانتین)، لیونل مسی (آرژانتین)، توماس مولر (آلمان)، مانوئل نویر (آلمان)، نیمار (برزیل)، پل پوگبا (فرانسه)، سرخیو راموس (اسپانیا)، آرین روبن (هلند)، خامس رودریگس (کلمبیا)، باستین شواین‌اشتایگر (آلمان) و یحیی توره (ساحل عاج).

از میان نامزدهای معرفی شده در تاریخ اول دسامبر(۱۰ آذر) سه نامزد نهایی مشخص می‌شود و در تاریخ ۱۲ ژانویه سال ۲۰۱۵ (۲۲ دی ۱۳۹۳) نیز برنده نهایی معرفی خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.