فدراسیون بین‌المللی فوتبال امروز فعالیت‌های فدراسیون فوتبال نیجریه در سطح بین‌المللی را به حالت تعلیق درآورد.
به گزارش خبرگزاری فارس، کمیته اضطراری فیفا امروز تصمیم گرفت که فدراسیون فوتبال نیجریه را به دلیل دخالت دولت این کشور به حالت تعلیق دربیاورد.

بند یک ماده ۱۳ و بند یک ماده ۱۷ قانون فیفا فدراسیون‌های عضو را ملزم به استقلال در امورشان و عدم دخالت هر گروه یا فرد دیگری می‌کند.

این تصمیم به دنبال نامه‌ای اتخاد شد که فیفا پنج روز پیش برای فدراسیون فوتبال نیجریه فرستاد و در آن نگرانی عمیق خود را پس از اینکه دادگاه عالی جمهوری فدرال نیجریه از رئیس جمهور نیجریه، اعضای کمیته اجرایی فدراسیون و مجلس این کشور خواست تا از دخالت در فوتبال این کشور خودداری کنند، اعلام کرد.

این تعلیق زمانی برطرف خواهد شد که اعضای کمیته اجرایی منتخب و شورای عمومی فدراسیون فوتبال نیجریه بتوانند بدون هرگونه دخالتی در امورشان کار کنند.

بر اثر این تصمیم هیچ تیمی از نیجریه یا هر نوع باشگاهی از این کشور نمی‌تواند در سطح بین‌المللی فعالیتی داشته باشد (بند ۳ ماده ۱۴ قانون). در مدت تعلیق، فدراسیون فوتبال نیجریه در هیچ رقابت منطقه‌ای، قاره‌ای یا بین‌المللی در سطح باشگاهی یا دیدارهای دوستانه شرکت نخواهد کرد. نیجریه حق ندارد در رقابت‌های جام‌جهانی زیر ۲۰ سال زنان که از پنجم تا بیست و چهارم آگوست ۲۰۱۵ برگزار می‌شود، شرکت کند مگر اینکه این تعلیق تا قبل از ۱۵ جولای ۲۰۱۴ برداشته شود.

علاوه بر این فدراسیون فوتبال نیجریه یا هر یک از اعضا یا کارکنان آن نمی‌توانند در برنامه‌های آموزشی، تمرینی یا توسعه‌ای فیفا در طول مدت تعلیق استفاده کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.