رسانه سوری به بررسی تاریخچه دیدار‌های تیم ملی فوتبال این کشور برابر ایران پرداخت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از الاخبار سوریه؛ تیم ملی فوتبال سوریه در ۳۲ بازی برابر ایران فقط یک برد داشته و ۱۴ تساوی و ۱۷ شکست دست یافته است.

دیدارهای سوریه و ایران در انتخابی جام جهانی ۱۹۷۴ میلادی آغاز شد. ایران در نخستین بازی‌اش در سال ۱۹۷۳ با یک گل به پیروزی رسید. جالب است که تنها پیروزی سوریه برابر ایران نیز در همان سال در بازی برگشت با نتیجه مشابهی رقم خورد.

سوریه و ایران نخستین بازی دوستانه خود را در سال ۲۰۱۹ انجام دادند که با پیروزی ۵ بر صفر ایران پایان یافت. دو تیم در بازی بعدی در سال ۲۰۲۱ رودرروی هم قرار گرفتند که ایران این بار ۳ بر صفر پیروز شد. آخرین بازی سوریه و ایران در چارچوب انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ با پیروزی ۳ بر صفر ایران به پایان رسید.

عمر السومه آخرین گل سوریه را برابر ایران در سال ۲۰۱۷ به ثمر رساند و ابراهیم علامه یکی از بازیکنانی است که بیشترین بازی را برابر این حریف انجام داد. ایران همچنین به عنوان حریفی شناخته می‌شود که سوریه بیشترین بازی‌ها را برابر این تیم انجام داده است.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه ساعت ۱۹:۳۰ فردا (چهارشنبه ۱۱ بهمن) در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به میزبانی قطر به مصاف هم می‌روند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.