در حالی که تصور می شد با جدایی «لوئیس دیاز» بخش هجومی تیم پورتو دچار مشکل شود اما این تیم در فاصله چهار هفته مانده به پایان لیگ پرتغال با حضور مهدی طارمی دارای بهترین خط حمله است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پورتو در پایان هفته سی ام لیگ پرتغال با ۸۲ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و با تیم دوم جدول یعنی اسپورتینگ لیسبون فاصله ۹ امتیازی ایجاد کرده است.

پورتو فقط از نظر امتیازی بهترین تیم پرتغال نیست و در حالی که چهار هفته دیگر تا پایان لیگ این کشور فاصله باقی مانده است، بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع را هم از آن خود می بیند.

جدایی لوئیس دیاز در نقل و انتقالات زمستانی از پورتو و انتقالش به لیورپول هرچند در ابتدا هواداران پورتو را بابت ضعیف شدن بخش هجومی تیمشان نگران کرده بود اما عملکرد مهدی طارمی در کنار دیگر بازیکنان پورتو از جمله «اوانیلسون» برزیلی، باعث شد تا نبود دیاز احساس نشود.

همکاری طارمی در پورتو برای گلزنی بیش از همه با اوانیلسون قابل توجه است. طبق اعلام باشگاه پورتو، این زوج ایرانی - برزیلی از ۷۹ گلی که پورتو در این فصل به ثمر رسانده است، در بیش از نیمی از گل ها تاثیر مستقیم داشته اند.

در خبرنامه داخلی باشگاه پورتو آمده است: «در بخش تهاجمی، مهدی طارمی و اوانیلسون به طرز شگفت انگیزی همدیگر را درک می کنند و با ۴۸ گل از ۷۹ گلی که پورتو در رقابت های لیگ به ثمر رسانده، پیوند نزدیکی دارند. طارمی در لیگ ۱۸ گل به ثمر رسانده و ۱۳ پاس گل داده است و بازیکن برزیلی ۴ پاس گل و ۱۳ گل دارد.»

به گزارش خبرنگار مهر، البته هنوز چهار هفته تا پایان لیگ پرتغال باقی مانده است و پورتو که شانس نخست کسب عنوان قهرمانی است، احتمالاً در کنار قهرمانی می تواند آمار بهترین خط دفاع و حمله پرتغال را هم برای خود حفظ کند.

نکته دیگر این است که بعضی از رسانه های پرتغال اعتقاد دارند طارمی ۱۲ پاس گل در این فصل داده است و باید دید در نهایت سازمان لیگ پرتغال چه آماری را رسماً ثبت می کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.