لیگ برتر فوتبال امروز وارد هفته بیستم خواهد شد، جایی که استقلال و پرسپولیس کار سختی مقابل حریفان خود دارند.

لیگ برتر فوتبال امروز وارد هفته بیستم خواهد شد، جایی که استقلال و پرسپولیس کار سختی مقابل حریفان خود دارند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، لیگ برتر فوتبال ایران امروز (دوشنبه) با برگزاری ۸ دیدار وارد هفته بیستم خود می‌شود در حالی که تیم‌های بالانشین استقلال و پرسپولیس کار ساده‌ای در مشهد و تهران در پیش نخواهند داشت. با برگزاری مسابقات این هفته، فصل بیست و یکم لیگ برتر از «دو سوم» خود عبور می‌کند و تیم‌ها خود را برای ۱۰ هفته نهایی آماده می‌کنند. بررسی بیشتر این بازی‌‌ها به ترتیب زمان برگزاری را در زیر می‌خوانید:

تراکتور - سپاهان

جدال همیشه حساس تیم‌های پُر هوادار تبریزی و اصفهانی تحت تأثیر استعفا و بازگشت نویدکیا. تراکتور و سپاهان در حالی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که سولدو پس از کسب نتایج ضعیف از تراکتور جدا شد اما نویدکیا با وجود دو استعفای متوالی، در آستانه سفر تیمش به تبریز با مخالفت هیئت مدیره دوباره به تیم سپاهان بازگشت تا یک شوک به زردپوشان اصفهانی وارد شود.

نویدکیا که در هفته گذشته در تمرینات تیمش شرکت نکرده، قرار است همچنان به کار خود در این باشگاه ادامه دهد و در سوی مقابل نیز وحید فاضلی روی نیمکت تراکتوری‌ها خواهد نشست. سرخپوشان تبریزی ۹ هفته است طعم پیروزی را نچشیده و در یکی از نتایج ضعیف تاریخ این باشگاه، با ۱۵ امتیاز تا جایگاه سیزدهم جدول سقوط کرده‌اند. در سوی مقابل تیم پُر ستاره سپاهان، با ۳۴ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد و با توجه به اختلاف ۱۳ امتیازی با استقلال صدرنشین، هواداران این تیم دیگر امید چندانی به قهرمانی تیم‌شان در فصل جاری ندارند.

نفت مسجدسلیمان - آلومینیوم

هشت شکست متوالی، نتیجه کار نفتی‌ها در ۶۱ روز گذشته بوده و تاکنون محمود فکری هم نتوانسته تغییری در این روند ایجاد کند. در آن‌سوی میدان آلومینیوم، ۱۰ هفته است که در حسرت پیروزی مانده و با دور شدن چراغ خاموش از صدر جدول، حالا به رتبه نهم سقوط کرده است. برنده تقابل تیم‌های در افت، گام بزرگی به سوی بازگشت به روزهای آرام برمی‌دارد و روحیه مضاعفی برای ادامه مسابقات به دست می‌آورد.

هوادار- فولاد

دو تیم در ۳ بازی قبلی خود به دو برد و یک تساوی رسیده‌اند، موضوعی که نشان از بهبود روند امتیازگیری آنها می‌دهد. هوادارِ رضا عنایتی با ۲۱ امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارد و در بازی قبلی با یک گل پدیده را شکست داده است. هوادار در نخستین سال حضورش در لیگ برتر، تیم‌‌های مدعی را اذیت کرده و با توجه به روند خوبی که این تیم در نیم فصل دوم پیش گرفته، می‌توان پیش‌بینی کرد که فولاد نیز از این قاعده مستنثنی نخواهد بود.

فولاد نیز که به تازگی جام قهرمانی سوپر جام را بالای سر برده، با خرید‌های جدیدی که داشته، به نوعی دگرگون شده است. این تیم با ۲۸ امتیاز در رده هفتم قرار دارد و برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان در فصل بعدی، مجالی برای از دست دادن امتیاز ندارد. فولاد در صورت پیروزی در این بازی خارج از خانه گام بلندی برای تحقق اهداف خود برداشته است. رویارویی رضا عنایتی و جواد نکونام که هر دو سابقه حضور در استقلال را در کارنامه دارند، به این دیدار حساسیتی دوچندان بخشیده است.

فجر - پیکان

فجر سپاسی که هفته گذشته مقابل استقلال شکست خورد، با ۱۴ امتیاز در منطقه خطر و رده چهاردهم جدول قرار دارد. شاگردان کلانتری که از هفته پنجم طعم پیروزی را نچشیده‌اند، ۹ شکست را تاکنون تجربه کرده و روزهای بدی را در لیگ برتر سپری می‌کنند. در سوی مقابل اما پیکانی‌ها شرایط بسیار خوبی در هفته‌های اخیر دارند و به‌عنوان یکی از شگفتی‌های این فصل، با ۲۹ امتیاز در جایگاه پنجم جدول ایستاده‌اند.

گل گهر- صنعت نفت

گل‌گهر بعد از رأی کمیته انضباطی و در پی آن تأیید کمیته استیناف برای ۳ بر صفر شدن دیدار‌هایش مقابل سه تیم، در نیم فصل دوم از این شوک خارج شده و رفته رفته به ثبات رسیده است. این تیم هم‌اکنون با ۲۹ امتیاز خود را به رده ششم رسانده و دوباره در چهره یک مدعی تمام قد برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان خود را نشان داده است. در آن سوی میدان آبادانی‌‌ها به رکورد ۶ پیروزی پیاپی از انتهای جدول به رده هشتم جدول رسیده‌اند. این تیم بازی قبلی را با تساوی یک - یک مقابل نساجی به پایان رسانده و به نظر می‌رسد در این بازی نیز اگر تک امتیاز را کسب کند، به یک موفقیت بزرگ دست پیدا کرده است.

ذوب آهن - پدیده

گاندوها در دربی اصفهان،‌ دومین امتیاز خود در شش هفته اخیر را کسب کرده و به نظر می‌رسد همانند دو فصل گذشته، در هفته‌های آینده برای سقوط نکردن به لیگ یک رقابت خواهند کرد. ذوب‌آهن که در دو هفته آینده برابر دو تیم میانه جدولی به میدان می‌رود، این هفته فرصت بسیار خوبی برای پایان دادن به ناکامی‌های خود خواهد داشت. پدیده نیز هفته گذشته سیزدهمین شکست فصل خود را متحمل شد تا همچنان شش امتیاز با منطقه فرار از سقوط اختلاف داشته باشد.

نساجی - استقلال

صدرنشین لیگ برتر، دارنده تنها «صفر» جدول رده‌بندی است که آن هم مقابل تعداد باخت‌هایش ثبت شده است. تیم فرهاد مجیدی در ۶ بازی قبلی خود به پیروزی رسیده و با وجود غیبت بازیکنان سربازش در بازی قبل، موفق شده، فجر را با یک گل شکست دهد. استقلال که سایه پرسپولیس را البته با اختلاف ۵ امتیازی پشت سرش احساس می‌کند برای طی کردن مقتدرانه این مسیر باید از خوانِ تیم ساکت الهامی نیز به سلامت عبور کند. نساجی، تیم خانه به دوش لیگ برتر با ۲۲ امتیاز در رده دهم قرار دارد و در این بازی هم در مشهد میزبانی خواهد کرد.

پرسپولیس - مس رفسنجان

قهرمان ۵ دوره گذشته لیگ برتر، بعد از توقف هفته گذشته در سیرجان، برای تکرار این عنوان در فصل بیست و یکم دیگر فرصتی برای از دست دادن امتیاز ندارد. شاگردان یحیی گل‌محمدی هم‌‌اکنون با ۴۲ امتیاز در تعقیب استقلال هستند و باید برای رسیدن به صدر جدول، علاوه بر کسب حداکثر امتیازات، منتظر لغزش استقلال باشند.

مسی‌ها فراتر از انتظار ظاهر شده‌اند و با کسب ۳۳ امتیاز و با تنها یک امتیاز کمتر از سپاهان در رده چهارم قرار دارند. شاگردان محمد ربیعی که تا اینجای کار عنوان پدیده لیگ را برای خود کردند، هفته گذشته مقابل آلومینیوم،‌ دیگر تیم مدعی فصل با یک گل پیروز شده‌اند و با روحیه‌ای خوب مقابل تیم گل‌محمدی ظاهر خواهند شد.

گل‌محمدی: داوران تحت تأثیر نیمکت‌ها قرار نگیرند و شجاعانه قضاوت کنند/ از ۲۰ بازیکن مدنظر من حتی یک نفر هم جذب نشد!

به گزارش تسنیم برنامه مسابقات هفته بیستم لیگ برتر به شرح زیر است:

تراکتور تبریز- سپاهان اصفهان/ ساعت ۱۴:۳۰ ورزشگاه شهید سلیمانی داوران: یاسر همرنگ، یعقوب حجتی، هیوا بهمنی و سعاد وفاپیشه ناظر: محمدرضا فلاح

فجر سپاسی شیراز - پیکان تهران/ ساعت ۱۵ ورزشگاه حافظیه داوران: میثم حیدری، بهمن عبدالهی، مهدی سیفی و حسین زمانی ناظر: ایرج نظری

نفت مسجدسلیمان - آلومینیوم اراک/ ساعت ۱۵ ورزشگاه شهید محمودی داوران: مرتضی منصوریان، علی میرزابیگی، پوریا زحمتی و وحید زمانی ناظر: حسین نجاتی

هوادار - فولاد خوزستان/ ساعت ۱۵ ورزشگاه پاس قوامین داوران: احمد محمدی، سعید قاسمی، حسین گلشنی و ناصر جنگی ناظر: حاتم بک‌پور

گل‌گهر سیرجان - صنعت نفت آبادان/ ساعت ۱۶:۳۰ ورزشگاه شهید سلیمانی داوران: امیر عرب‌براقی، میلاد قاسمی، حامد صفایی و ابوالفضل گرجی ناظر: احمد صالحی

ذوب‌آهن اصفهان - پدیده مشهد/ ساعت ۱۶:۳۰ ورزشگاه فولادشهر داوران: حمید حاج‌ملک، احد سلطانی، محمد هاشمی‌نسب و رو‌ح‌الله شریفی ناظر: رحیم رحیمی‌مقدم

نساجی مازندران - استقلال/ ساعت ۱۷ ورزشگاه امام رضا (ع) داوران: علی صفایی، محمدرضا ابوالفضلی، محسن سلطانی و مهدی مرجانزاده ناظر: فریدون اصفهانیان

پرسپولیس - مس رفسنجان/ ساعت ۱۹ ورزشگاه آزادی داوران: اشکان خورشیدی، مهدی عالیقدر، علی‌اکبر نوری و جواد رحیم‌زاده ناظر: هدایت ممبینی

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.