کاربر عزیز فوتبالی‌ترین، به کمک شما نیازمندیم!

ما برای یک پروژه‌ی مرتبط با فوتبال، شدیداً نیازمند کسب بازخورد از گروهی از کاربران فوتبال‌دوست می‌باشیم. چنانچه تمایل دارید چند دقیقه‌ای از وقت‌تان را در اختیار ما قرار دهید، لطفاً از طریف «واتساپ» یا «تلگرام» برای شماره‌ی زیر یک پیام کوتاه ارسال‌کنید تا یکی از اعضای تیم فوتبالی‌ترین در اولین فرصت با شما تماس بگیرد. لطفاً همچنین کشور محل اقامت‌تان را به همراه زمان مناسب برای پاسخگویی برای‌مان بفرستید. پیشاپیش از همراهی و محبت شما سپاسگزاریم.

شماره‌ی تماس (واتساپ و تلگرام): 00447512109091

مسئول برگزاری دیدار پرسپولیس - هوادار توضیحاتی را در مورد قوانین آیین‌نامه مسابقات AFC و فیفا ارائه کرد که طبق آن بازیکنی که پیش از آغاز بازی از لیست ۱۱ نفره تیمش خارج شود، دیگر نمی‌تواند در آن مسابقه برای تیم خود به زمین برود.

مسئول برگزاری دیدار پرسپولیس - هوادار توضیحاتی را در مورد قوانین آیین‌نامه مسابقات AFC و فیفا ارائه کرد که طبق آن بازیکنی که پیش از آغاز بازی از لیست ۱۱ نفره تیمش خارج شود، دیگر نمی‌تواند در آن مسابقه برای تیم خود به زمین برود. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته (پنجشنبه) پیش از آغاز دیدار تیم‌های پرسپولیس و هوادار، روح‌الله باقری به دلیل مصدومیت در هنگام گرم کردن از ترکیب تیم هوادار کنار گذاشته و پیمان میری جایگزین این بازیکن شد. این اتفاق باعث شد تا امیرحسین روشنک مسئول برگزاری بازی به رضا عنایتی اعلام کند که تیم هوادار دیگر نمی‌تواند از روح‌الله باقری تا پایان بازی در ترکیب تیمش استفاده کند و این بازیکن فقط باید روی نیمکت بنشیند. اتفاقی که منجر به ناراحتی و اعتراض رضا عنایتی به مسئولان مسابقه شد.

امیرحسین روشنک مسئول برگزاری این مسابقه در گفت‌و‌گو با تسنیم درباره این اتفاق اظهار داشت: این جزو قوانین برقراری مسابقات است که در آیین‌نامه AFC و فیفا هم آمده است. باشگاه‌ها می‌توانند به آیین‌نامه AFC مراجعه کنند و ماده ۲۵ آن را مطالعه کنند. طبق قوانین تیم‌ها ۷۵ دقیقه قبل از شروع بازی لیست اسامی و کارت بازی بازیکنان را در اختیار ناظر قرار می‌دهند تا «چک» نهایی انجام شود. لیست اعلامی به معنی نهایی شدن اسامی است و تیم‌ها دیگر مجاز به تغییر اسامی نیستند.

وی ادامه داد: فقط در یک صورت تیم‌ها می‌توانند در لیست خود تغییر بدهند، آنهم این است که برای بازیکنی در هنگام گرم کردن مصدومیتی پیش بیاید که این موضوع هم طبیعی است. به هر حال تیم‌ها ۵۰ دقیقه قبل از آغاز بازی برای گرم کردن وارد زمین می‌شوند و ممکن است مصدومیتی پیش بیاید. در این صورت تیم‌ها می‌توانند لیست را تغییر دهند، ولی فقط از بازیکنان ذخیره می‌توانند استفاده کنند و نمی‌توانند بازیکن جدیدی را وارد لیست خود کنند. بازیکن اصلی و مصدوم هم باید روی نیمکت ذخیره‌ها بنشیند، ولی دیگر کادر فنی مجاز به استفاده از او نیست. اینهم به خاطر قوانین و مقررات دوپینگ است، چون مأموران دوپینگ شاید بخواهند از او تست بگیرند.

مسئول برگزاری دیدار پرسپولیس - هوادار در مورد اینکه اعضای کادر فنی هوادار به دلیل اینکه با قوانین آشنا نبودند به این موضوع اعتراض داشتند، گفت: بله متأسفانه برخی‌ها نمی‌دانند، اما این ضعف کسی است که نمی‌داند. البته خیلی‌ از تیم‌های دیگر که سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارند با این موضوع آشنا هستند، چون با آن برخورد کردند. به هر حال متأسفانه فضا را قبل از بازی شلوع کردند. تیم هوادار هفت هشت دقیقه قبل از بازی به ما اعلام کرد که می‌خواهد یک بازیکن خود را جابه‌جا کند، در حالی که خودشان ۲۰ دقیقه قبل از بازی این موضوع را می‌دانستند. من هم قوانین را به ‌آنها توضیح دادم و بعد رفتند تا مشورت کنند. آنها می‌خواستند بازیکن مصدوم روی نیمکت‌ بنشیند تا در صورت نیاز به زمین برود، که این خلاف قانون بود. متأسفانه اعتراض‌ها هم به خاطر ندانستن قوانین بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.