تیم فوتبال سپاهان در حالی سال ۱۴۰۱ را پشت سر گذاشت که شروع بدی داشت اما با آمدن ژوزه مورایس، آنها امیدوارانه به استقبال سال جدید رفتند.

تیم فوتبال سپاهان در حالی سال ۱۴۰۱ را پشت سر گذاشت که شروع بدی داشت اما با آمدن ژوزه مورایس، آنها امیدوارانه به استقبال سال جدید رفتند. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سپاهان سال ۱۴۰۱ را ناامید کننده و بسیار بد در لیگ قهرمانان آسیا آغاز کرد و در فصل بیست‌و‌یکم لیگ برتر نیز ناامید کننده ظاهر شد تا تغییرات گسترده در کادرفنی زردپوشان اصفهانی استارت بخورد. سالی که در مجموع می‌توان گفت بسیار بد برای سپاهان آغاز شد اما خیلی شیرین و با صدرنشینی در فصل بیست‌و‌دوم لیگ برتر به پایان رسید.

حذف از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا سپاهانِ پُرمهره که وضعیت خوبی در لیگ برتر نداشت، در اوایل سال ۱۴۰۱ برای حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راهی عربستان شد. مسابقاتی که به هیچ وجه مطابق میل نماینده کشورمان پیش نرفت و شاگردان محرم نویدکیا نتوانستند از گروه خود به جمع شانزده تیم لیگ قهرمانان صعود کنند تا یکی از بدترین نتایج زردپوشان اصفهانی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا رقم بخورد.

ادامه روزهای بد زردپوشان اصفهانی که از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ برتر به شمار می‌رفتند، برخلاف انتظار نتوانستند نتایج خیلی خوبی در لیگ برتر کسب کنند و در نهایت با ۵۶ امتیاز در جایگاه سوم فصل بیست‌و‌یکم لیگ برتر و پایین‌تر از استقلال و پرسپولیس ایستادند.

بازگشت امید با انتخاب مورایس پس از ناکامی سپاهان با نویدکیا در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، این مربی جوان از سمت خود در سپاهان کناره‌گیری کرد تا مدیران این باشگاه در تیرماه ۱۴۰۱ به سراغ ژوزه مورایس بروند. مربی‌ای که سابقه کار با ژوزه مورینیو را در کارنامه داشت و خیلی زود هم توانست جواب اعتماد مدیران سپاهان را بدهد. نگه داشتن بازیکنان و جذب ستاره‌ها نیز از دیگر برنامه‌های سپاهان برای تقویت تیم بود.

این مربی پرتغالی با ارائه فوتبالی زیبا و تماشاگرپسند رفته رفته دل هواداران اصفهانی را به دست آورد و حالا در پایان سال ۱۴۰۱ سپاهانی‌ها با ۴۹ امتیاز در صدر جدول لیگ برتر ایستاده‌اند.

نکته منفی در اواخر ۱۴۰۱ شاید تنها نقطه تاریک در کارنامه سپاهان در سال گذشته حذف این تیم از جام حذفی به دست پرسپولیس بود. دیداری که در آن شاگردان مورایس با نتیجه ۴ بر ۲ در ورزشگاه خانگی مقابل پرسپولیس شکست خوردند تا عملاً شانس قهرمانی در یک جام را از دست بدهند.

امید فراوان به لیگ و آسیا سپاهان پس از پشت سر گذاشتن روزهای سخت، اکنون در شرایط ایده‌آلی به سر می‌برد. اختلاف سه امتیازی در صدر جدول امیدواری به کسب قهرمانی را دوباره نزد هواداران اصفهانی زنده کرده و سپاهانی‌ها امید دارند تا در سال ۱۴۰۲ علاوه بر قهرمانی در لیگ داخلی، عملکرد موفقی را هم در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند. آیا روزهای خوب سپاهان با مورایس در سال ۱۴۰۲ هم ادامه خواهد داشت؟

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.