کاربر عزیز فوتبالی‌ترین، به کمک شما نیازمندیم!

ما برای یک پروژه‌ی مرتبط با فوتبال، شدیداً نیازمند کسب بازخورد از گروهی از کاربران فوتبال‌دوست می‌باشیم. چنانچه تمایل دارید چند دقیقه‌ای از وقت‌تان را در اختیار ما قرار دهید، لطفاً از طریف «واتساپ» یا «تلگرام» برای شماره‌ی زیر یک پیام کوتاه ارسال‌کنید تا یکی از اعضای تیم فوتبالی‌ترین در اولین فرصت با شما تماس بگیرد. لطفاً همچنین کشور محل اقامت‌تان را به همراه زمان مناسب برای پاسخگویی برای‌مان بفرستید. پیشاپیش از همراهی و محبت شما سپاسگزاریم.

شماره‌ی تماس (واتساپ و تلگرام): 00447512109091

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال با اشاره به مشکلات مالی این مجموعه برای پرداخت مطالبات سرمربیان پیشین تیم ملی ایران گفت: خودمان هم نمی‌دانیم چطور باید بدهی ۴ میلیون دلاری به ویلموتس و دستیا

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد پاینده با حضور در برنامه تلویزیونی «سلام صبح بخیر» درباره حاشیه‌های هفته‌های نخست رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر و در خصوص تصویر پدری که گوش دخترش را در ورزشگاه آزادی گرفته بود، گفت: این عکس توسط نعیم احمدی گرفته شده که واقعاً عکس عجیب و قشنگی است اما اگر بخواهیم درباره حقیقت فوتبال صحبت کنیم، این صحنه بسیار تلخ بود. تلخ‌ترین صحنه فوتبال ما در همان روز بود که پدری دستان خود را روی گوش فرزند خود گذاشته بود تا توهین‌ها را نشنود.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال افزود: شب گذشته با آقای حسن زاده رئیس کمیته انضباطی صحبت کردم. باید بگویم آنها نیز در تنگنا قرار دارند. وقتی می‌خواهند برخورد کنند، گفته می‌شود زیبایی فوتبال به حضور تماشاگر است اما از سوی دیگر باید این را هم در نظر گرفت که لازم است برخورد شود تا جلوی اتفاقات تلخ این چنینی گرفته شود. حالا هم مطالباتی مطرح شده است که نیاز است جو ورزشگاه برای این تغییرات اصلاح شود و نباید از این مشکلات فرار کنیم.

پاینده با انتقاد از شعار در این زمینه و عدم راهکار مناسب برای حل آن، تصریح کرد: در این چند سال کمیته‌های فرهنگی فدراسیون فوتبال در ادوار مختلف گفتند اقداماتی شده است اما خروجی آنها مطلوب نیست. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال منتظر گزارش مقامات رسمی پرسپولیس و فولاد است تا با آن برخورد کند. فکر می‌کنم امروز رسیدگی رسمی به این موضوع انجام شود. وی درباره اینکه تیم فولاد و هلال احمر نیز تهدید به شکایت کرده، گفت: در مورد چند مسابقه در انزلی، آلومینیوم و فولاد مواردی اعلام شده که کمیته انضباطی به فوریت آنها را بررسی خواهد کرد. ضمن اینکه دوستان در هلال احمر در خارج از مراجع قضائی فدراسیون فوتبال ظاهراً شکایت کردند. برای اعضای محترم کمیته انضباطی هم بسیار تعجب‌آور بود که در دو هفته ابتدایی، این همه ماجرا وجود دارد و بدون شک باید تدابیری اندیشه شود که فوتبال کمتر آسیب ببیند.

پاینده در پاسخ مجری برنامه درباره اتفاقی که بین بازیکن نساجی و رشید مظاهری رخ داده و از دید داور پنهان مانده بود، گفت: اشتباهات داوری همه جای دنیا وجود دارد. فدراسیون فوتبال امسال همه تلاشش را کرده تا کیفیت داوری‌ها بالا برود و دوره‌های بسیار خوبی در ابتدای فصل برگزار شد که امیدواریم روی کیفیت داوری تأثیرگذار باشد. درباره این موضوع نیز کمیته داوران پس از آنالیز بازی‌ها توضیحات خود را ارائه می‌کند.

وی درباره واگذاری ساختمان فدراسیون فوتبال و سه دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس به «شستا» بابت بدهی مربوط به دوران ریاست مهدی تاج در پرونده مرتبط با مارک ویلموتس تأکید کرد: این موضوع اتفاق خیلی تلخی است. ساختمان ارزشمندی را که در دوران آقای دادکان در اختیار گرفتیم دچار این مشکل بزرگ شد. البته بخش حقوقی باشگاه تلاش‌هایی را در راستای پس گرفتن آغاز کرده که کار بسیار سختی است. ارزش این ساختمان حداقل ۱۵۰ میلیارد تومان است.

پاینده درباره عدم پرداخت مالیات مربوط به قرارداد کارلوس کی روش و مارک ویلموتس سرمربیان پیشین تیم ملی فوتبال ایران، تصریح کرد: باید بگویم در ۶-۷ ماه گذشته فدراسیون فوتبال بیش از هر کار دیگری مشغول پرداخت بدهی‌ها بوده است. ما مربیانی را داشته‌ایم که از سال ۱۳۹۷ تاکنون هیچ دریافتی نداشتند اما در این مدت کوتاه پرداخت شد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال ادامه داد: مالیات آقای کی روش از زمان‌های گذشته مانده بود اما بالاخره در هفته گذشته مالیات کارلوس کی روش که بخش آخر آن حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود، پرداخت شد تا این پرونده بسته شود.

وی درباره قسط ماهانه ۵۰۰ میلیون تومان از سوی سازمان مالیاتی کشور برای قرارداد مارک ویلموتس اظهار داشت: فعلاً با همکاری ای که اداره مالیات داشته است این رقم را باید پرداخت کنیم. باید بگویم اداره مالیات تعامل لازم با فدراسیون را دارد اما باید تلاش کنیم این مبالغ را کمتر کنیم.

پاینده درباره نحوه پرداخت طلب ۴ میلیون یورویی ویلموتس و دستیارانش از فدراسیون فوتبال، گفت: فیفا به فدراسیون‌ها اعلام کرده است از محل درآمد تیم‌های ملی پولی را بابت دستمزد به مربیان پرداخت نمی‌کند. خودم هم نمی‌دانم از چه منبعی باید این هزینه سرسام‌آور را پرداخت کنم. این موضوع از حقایق تلخی است که پیش روی فوتبال است.

وی درباره بازی‌های تیم ملی فوتبال در اردوی ماه سپتامبر گفت: از ۲۰ شهریور تا ششم مهر ماه اردوی تیم ملی فوتبال برگزار می‌شود. همانطور که می‌دانید فیفا دی از ۱۸ سپتامبر آغاز می‌شود و برای ما برگزاری اردو و بازی‌های تدارکاتی خیلی مهم است. همکاران ما در دپارتمان بین‌الملل همچنین تیم ملی تلاش کردند تا اقدامات لازم را در این زمینه انجام بدهند و زحمات زیادی کشیدند. ۱۸ یا ۱۹ شهریورماه، هفته ششم رقابت‌های لیگ فوتبال تمام می‌شود و از ۲۰ شهریور ماه اردوی تیم ملی در تهران آغاز خواهد شد. لژیونرها را به دلیل اینکه موعد تاریخ فیفا دی آغاز نشده طبیعتاً در اختیار نداریم اما از ۲۸ شهریور ماه لژیونرها که آغاز فیفا دی است به تیم ملی ملحق می‌شوند. خواسته کادر فنی این بود که اردو زودتر شروع شود، بر همین اساس از ۲۰ تا ۲۴ شهریورماه تیم ملی در تهران تمرین می‌کند و در روز ۲۵ شهریور با تیم ملی فوتبال امید بازی می‌کنیم. روز یکشنبه ۲۷ شهریور ماه تیم ملی ایران را به مقصد وین ترک می‌کند و در اتریش قرار است دو بازی تدارکاتی خوب داشته باشیم.

پاینده درباره برگزاری دیدار مقابل اروگوئه و سنگال گفت: قرارداد بازی با اروگوئه در مرحله نهایی است و به دلیل اصلاحاتی که در قرارداد وجود داشت تاکنون به امضا نرسیده که انشاالله به زودی نهایی می‌شود اما در تاریخ یکم مهر با اروگوئه در اتریش بازی خواهیم کرد و دومین بازی تدارکاتی در روز ۵ مهر ماه با تیم ملی سنگال انجام می‌شود که دو بازی بسیار خوب در پیش داریم و بعد از آن تیم ملی ششم مهر به تهران بازمی گردد.

پاینده درباره شکایتی که از ترامپ توسط اعضای هیأت رئیسه صورت گرفته، گفت: من این خبر را در رسانه‌ها دیدم که اعضای محترم سابق هیأت رئیسه فدراسیون بودند که این اقدام را انجام دادند و از موضع فدراسیون نمی‌توان در این رابطه حرفی زد.

وی در پایان در خصوص صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها گفت: در این موضوع اشتباهاتی در گذشته صورت گرفته بود که خوب با تعلیق این کمیته مواجه شدیم. اکنون دکتر زارعی که فردی جوان مسلط به زبان و متخصص در این امر است به عنوان مسئول رکن مجوز حرفه‌ای فعالیت خود را آغاز کرده و یکسری از الزاماتی که AFC برایمان در نظر گرفته را باید انجام دهیم که اقدامات بسیار خوبی در این بخش انجام شده و در همین راستا نشست‌های خوبی را با مسئولین باشگاههای استقلال و پرسپولیس به همراه دبیرکل فدراسیون فوتبال برگزار کرده‌اند و امیدواریم با رفع موانع، این کمیته از تعلیق درآمده و فعالیت خودش را از سر بگیرد تا مجوز باشگاه‌ها برای حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا صادر شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.