دبیرکل فدراسیون فوتبال با اشاره به برگزاری مجمع مهم فدراسیون فوتبال گفت: خیالم راحت است قانون را مو به مو اجرا می کنیم و با هیچ کس رفاقت خارج از چارچوب در کار ندارم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در حالی برگزار شد که اعضای رسمی، تصمیم کمیته استیناف مبنی بر عدم فعالیت شهاب‌الدین عزیزی خادم در قامت ریاست را تأیید کردند تا حسن کامرانی فر این موضوع را از صورتجلسه کنار گذاشته و اینگونه میرشاد ماجدی به فعالیت خود در قامت سرپرست ادامه دهد.

برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال با برکناری مهرداد سراجی همراه بود تا یکی از منتقدان جدی دبیرکل فدراسیون از جمع مدیران این مجموعه خارج شود.

کامرانی فر در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به جزئیات برگزاری مجمع درباره حاشیه‌های پیرامون فدراسیون فوتبال پاسخ‌هایی را داد که در پی می‌خوانید:

* خبرگزاری مهر: گفته می‌شد یکی از پر حاشیه‌ترین مجامع فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود اما بدون اتفاق ویژه‌ای حکم به کنار گذاشتن بحث برکناری شهاب‌الدین عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال داده شد.

- حسن کامرانی فر: خوشحالم که توانستم در مسئولیت حقوقی خودم روی نوار قانون حرکت کنم. هیچ توصیه‌ای را نپذیرفتم و هیچ وقت هم نخواهم پذیرفت. تمام تلاش خود را به کار بستم تا آنچه قانون می‌گوید و بر من مکلف شده است تا آگاهی بدهم را اعلام کنم. خوشبختانه اعضای مجمع عمومی نیز همانطور که انتظار داشتم با آگاهی از قوانین در فضایی کاملا شفاف و صحیح برخورد کردند.

* البته که قبل از برگزاری مجمع مخالفان سر سختی هم در هیأت رئیسه داشتید. همچنان همین روال وجود دارد؟

- من نه در آن برهه و در هیچ زمان دیگری کاری را که اشتباه بدانم انجام نمی‌دهم. در همان روز مجمع هم گفتم که بارها خواستم کنار بکشم اما وضعیت بسیار بحرانی باعث شد تا تصمیم به ماندن و ادامه کار بگیرم. تا روزی که وظیفه داشته باشم باز هم کارم را به همین شکل ادامه می‌دهم. وجودم را برای فوتبال می‌گذارم و هر وقت احساس کنم دیگر به درد نمی‌خورم یا مدیران فدراسیون به این نتیجه برسند که کارایی لازم را ندارم بدون کوچک‌ترین چشمداشت کنار می‌کشم.

* تکلیف جانشین مهرداد سراجی که از هیأت رئیسه کنار گذاشته شد هنوز مشخص نیست؟

- آقای میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست می‌تواند در این باره تصمیم‌گیری کنند. هنوز نکته‌ای به من گفته نشده است که بخواهم با شما در میان بگذارم. به هر حال بخشی از اختیارات آقای ماجدی است که در این‌باره تصمیم گیری کند و من هرگز در آن دخالتی نمی‌کنم.

* فیفا جلسه مجمع را تأیید کرد؟

- فیفا و AFC به طور شفاهی کاملا تمام اتفاق را تأیید کردند. AFC هم با ارسال نامه‌ای از برگزاری مجمع با رعایت قوانین مربوطه تشکر کرد. فیفا هنوز نامه نداده است اما نماینده و ناظر فیفا کاملا روی قانونی بودن آن تاکید داشتند.

* استعفای مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی بانوان هم خبرساز شده است. نظرتان در این خصوص چیست؟

- اتفاقا با شما مصاحبه داشتم و گفتم که همیشه باید قدردان زحمات مربیانی باشیم که با تمام سختی‌ها کار کردند و به اعتلای اسم فوتبال کمک می‌کنند.

* آیا فشاری برای کنار رفتن ایراندوست وجود داشت؟

- اصلا به هیچ وجه. من نه فشاری روی خودم احساس کردم و نه اگر هم بود آن را اعمال می‌کردم. در این مورد و انتخاب‌های مربوط به این حوزه هیچ‌کاره بوده‌ام. شدیدا این موضوع را تکذیب می‌کنم. واقعا ناراحت شدم وقتی با چنین خبر دروغی روبرو شدم.

* بلاتکلیفی درباره بعضی از تیم‌ها همچون فوتسال جوانان و برخی مربیان نیز پا برجاست.

- ببینید من درباره تیم فوتسال جوانان می‌دانم که هنوز اتفاق جدیدی نیفتاده است. قبول دارم باید خیلی زود تکلیف این مسائل مشخص شود اما فکر می‌کنم تکلیف تیم‌های که اولویت زمانی دارند کاملا مشخص است. فکر می‌کنم رفته رفته همه چیز روی نظم افتاده و دیگر دچار تنش‌های داخلی نخواهیم بود تا بیهوده برای آن وقت و انرژی بگذاریم.

* در روزهای اخیر انتقاداتی درباره عدم اعلام برخی آرای حقوقی بین‌المللی و داخلی از سوی شما مطرح شده است. آیا «کشوی جادویی» به اتاق دبیرکل فدراسیون برگشته است؟

- قسم می‌خورم هرگز و در هیچ شرایطی چنین اقدامی نکرده ام. مگر می‌شود احکام قضایی بسیار مهم را که فیفا صادر می‌کند نگه دارم و آن را اعلام نکنم. اصلا مگر مربوط به من می‌شود و می‌توانم کمکی به باشگاه‌ها کنم. همه چیز در یک سامانه جامع رقم می‌خورد و اگر محرومیتی رقم بخورد خیلی راحت همان باشگاه متوجه می‌شود. مگر می‌توانم کاری فراتر از قانون کنم. همه چیز واضح است و ورودی و خروجی نامه‌هایی که ارسال می‌شود در کارتابلی قرار می‌دهد که من در آن هیچ نقشی ندارم.

* قبول دارید در آماده سازی تیم ملی ایران برای خردادماه ضعف بسیار زیادی از سوی فدراسیون وجود داشت؟

- من ابتدا باید بگویم کم کاری نداشتیم. شاهد بودم که آقای ماجدی و همچنین بسیاری از همکاران در حوزه مربوطه چقدر تلاش کرده و می‌کنند تا بهترین شرایط را رقم بزنند. قبول دارم نحوه برگزاری اردو باب میل ما نبوده است اما شما ببینید اگر اردوی کانادا تحقق پیدا می‌کرد چقدر شرایط فرق می‌کرد. رفتار کانادایی‌ها حرفه‌ای نبود و کاملا غیر ورزشی از این بازی سر باز زدند. تلاش‌های مجموعه فدراسیون برای آماده سازی تیم ملی ایران ادامه دارد. دیدار با الجزایر کمک زیادی در مسیر آماده سازی تیم ملی داد اما قبول دارم اگر بازی‌های بیشتری برگزار می‌کردیم اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

* آیا در شهریورماه حریفان خوبی برای تیم ملی تدارک دیده می‌شود یا باز هم برزیل و آرژانتین تنها روی کاغذ خواهند بود؟

- مذاکره با برزیل و آرژانتین اتفاق افتاد اما در آخرین جلسات لغو شد. حالا دیگر نمی‌خواهیم اسم بگوییم تا هواداران فوتبال را دچار استرس ناشی از لغو احتمالی کنیم. به هر حال برگزاری بازی تدارکاتی پیچیدگی‌های خیلی زیادی دارد که از الان به فکر حل آن هستیم تا در شهریورماه بتوانیم بهترین‌ها را برای فوتبال ملی ایجاد کنیم. همه کار برای تیم ملی می‌کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.