مهاجم پیشین استقلال با بیان اینکه متأسفانه فوتبال زیبایی را در لیگ امسال شاهد نبودیم گفت: سطح کیفی لیگ فوتبال ایران پایین بود و شرایط خوبی نداشت.

فرد ملکیان در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص تساوی استقلال برابر آلومینیوم اراک و دیدار سه شنبه این تیم برابر مس رفسنجان گفت: استقلال با قهرمانی که به دست آورد فصل فوق العاده ا ی را پشت سر گذاشت البته آنها مشکلاتی داشتند که با تجربه بالای کادر فنی، مدیران و همت بازیکنان توانستند از آن به سلامت عبور کرده و به قهرمانی برسند.

وی گفت: در دیدار برابر آلومینیوم، مهاجمان استقلال ایستا بودند و جابجایی در آنها صورت نمی‌گرفت البته آلومینیوم هم تا حدودی تدافعی بازی می‌کرد و همین عدم جابجایی‌ها باعث شد تا استقلال نتواند به پیروزی دست پیدا کند.

مهاجم پیشین استقلال افزود: استقلال به قهرمانی رسیده، انگیزه‌های زیادی ندارد و تنها به دنبال این است که در دو دیدار آینده هم نباخته و یک رکورد بزرگ را در لیگ ایران خلق کند. ضمن اینکه وقتی به آخر فصل نزدیک می‌شویم بازیکنان از ترس مصدومیت به دلیل فشار زیادی که روی آنها بوده محتاط بازی می‌کنند و این مسئله هم باعث شد تا استقلال نتواند برابر آلومینیوم به پیروزی دست پیدا کند.

وی در مورد دیدار روز سه شنبه استقلال برابر مس رفسنجان گفت: در این بازی، مسی‌ها انگیزه بیشتری نسبت به استقلال دارند. آنها می‌خواهند آبی‌های تهرانی را در رفسنجان شکست داده تا رکورد نباختن آنها را بشکنند. البته استقلال هم بازیکنانش آنقدر توجیه هستند که تلاش کنند ابتدا بازی را برده و یا اگر به گل نرسیدند با تساوی زمین را ترک کنند تا همچنان رکورد نباختن آنها ادامه پیدا کند.

ملکیان در پاسخ به این پرسش که لیگ به انتها رسیده است. آیا لیگ بیست و یکم نسبت به فصل گذشته پیشرفتی داشته یا خیر گفت: احساس می‌کنم فوتبال ما نسبت به فصل گذشته سطح کیفی پایین‌تری پیدا کرده است. متأسفانه به جای اینکه سال به سال رشد بیشتری داشته باشیم، پس رفت می‌کنیم. البته این هم به دلیل نبود زیرساخت‌های دقیق، نداشتن امکانات کافی و مشکلات مالی است که باعث شده فوتبال ما رشد آن چنانی نداشته باشد ضمن اینکه نبود ستاره‌ها هم مزید بر علت شده. در چند سال گذشته ستاره‌ای همانند دایی، کریمی، مجیدی، مهدوی کیا و دیگر ستاره‌ها را نداشتیم. شاید بازیکنانی آمده اند که خوب بودند اما هرگز ستاره نشدند. بنابراین اعتقاد دارم سطح کیفی فوتبال ما سال به سال پایین‌تر می‌رود. درست برعکس آسیای شرقی و حتی کشورهای عربی که حالا تلاش می‌کنند از فوتبال روز دنیا الگو گرفته و بهتر از گذشته شوند.

مهاجم پیشین استقلال در مورد اتفاقاتی که در تبریز و در دیدار تراکتور و پرسپولیس افتاد گفت: اعتقاد دارم یکی از دلایل آن نتیجه گرا شدن فوتبال ما است ضمن اینکه برای این اتفاقات ناخوشایند جرایم سختی هم در نظر نمی‌گیریم. همین که چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد برخی مسئولان استان ورود کرده و سعی می‌کنند با ریش سفیدی و کدخدامنشی و حتی استفاده از نفوذ خود قضیه را به نوعی فیصله دهند. در فوتبال انگلیس شاهد هستیم که تماشاگران در دو متری بازیکن قرار دارند اما هرگز به خود اجازه نمی‌دهند حرکتی غیراخلاقی انجام بدهند زیرا برای آنها جرایم سنگینی در گذشته در نظر گرفته شده بود که حالا دیگر کاملاً طبیعی و بدون هیچ مشکلی در کنار بازیکنان قرار می‌گیرند و هرگز چنین رفتارهایی از خود نشان نمی‌دهند.

وی تاکید کرد: ما عوامل بازدارنده نداریم. باید فرهنگ سازی کنیم تا بتوانیم به شرایط خوب دست پیدا کنیم. به طور حتم برخی از بازیکنان دو تیم محروم می‌شوند. تماشگرها هم از تماشای بازی محروم خواهند شد اما معتقدیم این عوامل بازدارنده نیست زیرا در این شرایط سخت، تماشاگر با مشکلات مالی و گرفتاری‌های دیگر به ورزشگاه می‌آید. امکانات رفاهی در ورزشگاه وجود ندارد و او مجبور است این فشارهای عصبی را در ورزشگاه تخلیه کند که متأسفانه شاهد چنین اتفاقات ناخوشایندی در فوتبالمان هستیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.