سرمربی استقلال در حالی علیه عضو کمیته داوران صحبت‌های جنجالی انجام داد که پیش از آن خودش باشگاهش را دعوت به آرامش کرده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در بحبوحه جدال رسانه‌ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که سطح آن بسیار هم پایین آمده بود و سرانجام با دخالت کمیته اخلاق بین دو باشگاه آتش بس داده شد، فرهاد مجیدی سرمربی استقلال به درستی به این موضوع ورود کرد و در مصاحبه‌ای تصویری با دوربین باشگاه اعلام کرد از باشگاهش خواسته از بیانیه نویسی دست برداشته تا آرامش تیم در این روزهای بحرانی بر هم نخورد.

مجیدی که بهتر از هر فرد دیگری از اهمیت وجود آرامش در این روزهای حساس برای تیمش آگاهی دارد، با ورود به موقع و حتی قبل از آنکه کمیته اخلاق به این موضوع ورود کند باشگاهش را به آرامش دعوت کرد تا هفته‌های پایانی لیگ را هم به سلامت به پایان برساند.

شکست استقلال مقابل نساجی در جام حذفی که در پی ارائه بازی کاملاً برتر از سوی آبی پوشان و در ضربات پنالتی رقم خورد، عرصه را چنان بر استقلالی‌ها تنگ کرد که مجیدی کنترل خود را در نشست خبری از دست داد و بر خلاف صحبت‌های خودش قبل از بازی، نسبت به برخی داوران و کارشناسان داوری صحبت‌های تندی انجام داد که این صحبت‌ها سر آغاز چالش‌های تازه برای این باشگاه شد.

مجیدی بدون آنکه از فرد خاصی نام بیاورد یکی از کارشناسان داوری را «شیتیل بگیر» قدیمی دانست که حالا ارتقاء گرفته و در رسانه‌ها کارشناسی می‌کند. اولین واکنش را به این ادعا که در آن از هیچ فرد خاصی هم اسم آورده نشده بود، علی خسروی داور قدیمی و عضو فعلی کمیته داوران انجام داد و عنوان داشت تمایل ندارد پاسخ آدم‌های بی سواد را بدهد. اما این ختم ماجرا نبود و طیفی از داوران به حمایت از علی خسروی بدون آنکه نامی از فرهاد مجیدی بیاورند پیام‌های تندی در فضای مجازی منتشر کردند که این پیام‌ها توسط خسروی باز نشر داده شد تا مشخص شود مورد تایید این کارشناس داوری است.

این جدال رسانه‌ای که مشخصاً به اختلاف بین جامعه داوری و سرمربی آبی‌ها انجامید سرانجام منجر به واکنش صریح مدیرعامل باشگاه استقلال شد. آجورلو که مدت‌ها چراغ خاموش حرکت می‌کرد و هیچ خبری از وی نبود، سرانجام روز جمعه نسبت به این اتفاقات واکنش نشان داد و با مصاحبه بلند و بالایی که با سایت باشگاه انجام داد، از کمیته داوران خواست داورانی که علیه استقلال و سرمربی آن اعلام موضع کردند در چینش‌های داوری نقشی نداشته باشند.

بعد از جدال رسانه‌ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و بیانیه بازی سطح پایین بخش رسانه‌ای این دو باشگاه، مجیدی واکنش کاملاً درستی انجام داد تا با بازگشت آرامش به موفقیت تیمش در این فصل کمک کند. اما بعد از شکست مقابل نساجی مجیدی که قبلاً گفته بود؛ «حرف نگفته را همیشه می‌توان گفت» و «حرف‌های نگفته ما بماند برای پایان فصل»، خود این چنین نکرد و حرف‌های نگفته‌اش را بر زبان آورد.

شاید مجیدی در آن لحظه به دلیل حذف از جام حذفی آنقدر ناراحت و عصبی بود که حواسش به این موضوع نبود که هنوز در لیگ شانس اول قهرمانی است و با این حال ۶ بازی مهم تا انتهای فصل پیش رو دارد و در چنین شرایطی باز کردن جبهه رسمی مقابل عضو کمیته نمی‌تواند رفتار چندان منطقی از سرمربی تیمی باشد که در کورس قهرمانی قرار دارد؛ و چه بسا این اتفاق در ناخودآگاه داورانی که قرار است در ۶ بازی پیش روی این تیم قضاوت کنند تاثیر سوء گذاشته و به ضرر این تیم تمام شود.

چه بسا خویشتن داری مجیدی در آن نشست خبری می‌توانست آرامش این تیم را در هفته‌های باقی مانده از لیگ حفظ کرده و شانس موفقیت آنها را افزایش دهد. اما حداقل اینکه آن نشست خبری چالش جدیدی برای استقلال در ادامه لیگ ایجاد کرد و حداقل اینکه باید بخشی از تمرکز و انرژی خود را برای مدیریت بر این فضا بگذارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.