دو تیم مرحله نیمه نهایی جام حذفی امشب مشخص می‌شوند که یکی از آنها قطعاً دسته اولی است و دیگری لیگ برتری و یا شاید شگفتی‌ساز مسابقات امسال.

دو تیم مرحله نیمه نهایی جام حذفی امشب مشخص می‌شوند که یکی از آنها قطعاً دسته اولی است و دیگری لیگ برتری و یا شاید شگفتی‌ساز مسابقات امسال. به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال،‌ عصر امشب (شنبه) با دو دیدار آغاز می‌شود. در زیر نگاهی به بازی‌های روز اول مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی خواهیم داشت.

مس کرمان - خیبر خرم‌آباد

دو مدعی جدی صعود به لیگ برتر، در لیگ یک نیز رقابت تنگاتنگی با هم دارند. مس و خیبر سابقه حضور در مراحل پایانی جام حذفی را در کارنامه دارند و هر کدام یک بار به مقام نایب قهرمانی مسابقات رسیده‌اند. مس در فصل ۹۳-۱۳۹۲ با درخشش ادینیو، به جمع چهار تیم پایانی راه یافت و در نیمه نهایی با غلبه بر استقلال،‌ شگفتی بزرگی خلق کرد. شکست مقابل تراکتور در فینال اما به ماجراجویی مس خاتمه داد و نارنجی‌پوشان، فصل را با سقوط به لیگ یک به پایان رساندند؛ سفری که تاکنون بدون بازگشت بوده است.

خیبر فصل گذشته در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به میدان رفت و در سال ۶۵ تا فینال بالا آمد که در هر دو بازی مغلوب ملوان بندر انزلی شد. فراز کمالوند پیش از این گفته بود که تیمش در غیاب خود و ۹ بازیکن اصلی به کرمان می‌رود و به نظر می‌رسد مسابقات جام حذفی، اهمیت چندانی برای کادر فنی خیبر ندارد. با این وجود،‌ بازیکنان جوان خیبر نیز انگیزه دارند که مقابل مس، خودی نشان بدهند تا نماینده خرم‌آباد را به نماینده لیگ دسته اول در نیمه نهایی جام حذفی تبدیل کنند.

خلیج فارس ماهشهر - مس رفسنجان

تنها تیم لیگ دویی باقیمانده در جام حذفی، تاکنون حریفی گردن‌کلفت برای رقبای خود بوده و شگفتی‌ساز مسابقات لقب گرفته است. خلیج فارس در جدول ۱۴ تیمی گروه ۲ لیگ دسته دوم، تیمی معمولی بوده و رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است. سرنوشت اما سناریویی متفاوت برای ماهشهری‌ها در جام حذفی نوشته و خلیج فارس در دو مرحله قبل،‌ هوادار و نفت مسجدسلیمان را از دور رقابت‌ها کنار زده است.

سه شکست و دو تساوی، حاصل کار مس رفسنجان در پنج هفته گذشته لیگ برتر بوده و اختلاف مس با سپاهانِ رده سومی را به ۱۰ امتیاز رسانده است. مس در مراحل گذشته، شهر خودرو و تراکتور را از پیش رو برداشت و در صورت برتری در این مسابقه، به مصاف پرسپولیس یا آلومینیوم می‌رود. انتقال این مسابقه به آبادان، خیال نارنجی‌پوشان بابت شرایط نامطلوب ورزشگاه ماهشهر را راحت کرده است. با این حال،‌ تداوم نتایج ضعیف مس ممکن است خلیج فارس را به رقم زدن سومین شگفتی جام حذفی برساند.

امشب همچنین قرار بود دو تیم پرسپولیس و آلومینیوم اراک در ورزشگاه آزادی به مصاف هم بروند که به دلیل آلودگی هوای تهران برگزاری این بازی به روز یکشنبه موکول شد.

به گزارش تسنیم برنامه کامل بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به شرح زیر است:

شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

مس کرمان - خیبر خرم‌آباد، ساعت ۲۰، ورزشگاه شهید باهنر کرمان داور: حسین زیاری، کمک‌ها: هادی طوسی و مرتضی سلمان‌نژاد، داور چهارم: امیر آرمند ناظر: رحیم مهرپیشه

خلیج فارس ماهشهر - مس رفسنجان، ساعت ۲۰:۱۵، ورزشگاه تختی آبادان داور: محمدرضا تارخ، کمک‌ها: حامد صفایی و سعید زیبا، داور چهارم: علیرضا حیدرپناه ناظر: اسماعیل آمری

یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱

پرسپولیس - آلومینیوم اراک، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه آزادی تهران داور: سید وحید کاظمی، کمک‌ها: علیرضا ایلدروم و محمد راهی، داور چهارم: علی بای ناظر: هدایت ممبینی

دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

استقلال - نساجی مازندران، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه آزادی تهران داور: امیر عرب براقی، کمک‌ها: مهدی عالیقدر و حسن انتظاری، داور چهارم: احمد محمدی ناظر: رحیم رحیمی‌مقدم

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.