نایب رئیس کمیته استیناف در واکنش به اظهارنظر رئیس این کمیته گفت: پیام اصلی من رعایت تشریفات و حقوق آئینی اصحاب دعوا در رسیدگی قضایی بوده است.

نایب رئیس کمیته استیناف در واکنش به اظهارنظر رئیس این کمیته گفت: پیام اصلی من رعایت تشریفات و حقوق آئینی اصحاب دعوا در رسیدگی قضایی بوده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا صالحی رئیس کمیته استیناف در پی اظهارنظر سیدعباس موسوی عضو این کمیته درباره محرومیت ۶ ماهه مهرداد سراجی عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از سوی کمیته اخلاق به سایت فدراسیون فوتبال گفت: تاکنون پرونده مربوط به محکومیت آقای مهرداد سراجی به این کمیته ارسال نشده و اساساً از تجدیدنظر خواهی و مبنای صدور حکم محرومیت ایشان بی‌اطلاع هستیم.

وی ادامه داد: طبق بند ۱ ماده ۱۰ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال، کمیته استیناف مسئول رسیدگی به تجدیدنظر خواهی اشخاص از آرای غیر قطعی کمیته انضباطی، کمیته اخلاق و کمیته وضعیت بازیکنان است و بررسی بازه زمانی چند ماهه فرایند دادرسی هر یک از کمیته‌های قضایی فدراسیون و نیز تصمیمات هیئت رئیسه محترم و سایر قسمت‌های فدراسیون، از صلاحیت ذاتی کمیته استیناف خارج است.

رئیس کمیته استیناف عنوان کرد: بند ۱۳ ماده ۲۱ مقررات مذکور، تکلیف بر توجه کامل رئیس و تمام اعضای رکن قضایی به وصف محرمانگی و بی‌طرفی، و پرهیز از هرگونه اظهار نظر در خصوص پرونده و محتویات آن و نیز مصاحبه با رسانه‌ها تا قبل از صدور رأی دارد. با تأکید بر ضرورت رعایت مقررات، نوشتار آقای موسوی صرفاً اظهار نظر شخصی بوده و مبین دیدگاه و نظر کمیته استیناف نیست.

به گزارش تسنیم به دنبال این موضوع عباس موسوی گفت: اینجانب اولاً در باب ماهیت موضوع و درستی یا نادرستی رأی کمیته اخلاق اظهار نظری نکردم. پیام اصلی آن نوشتار همسو‌ با دغدغه‌های هواداران فوتبال و جامعه حقوقی رعایت تشریفات و حقوق آئینی اصحاب دعوا در رسیدگی قضایی بوده است. ثانیاً در همان نوشتار هم از موضع و منظر خویش سخن گفتم و در هیچ مناسبتی سعی در القای دیدگاه شخصی به مرجع متبوع نداشتم. ثالثاً رئیس کمیته استیناف هم عضوی از اعضای کمیته بوده و دیدگاه او بر پایه یک رأی در کمیته نظر شخصی خود اوست و قابل تسری به همه اعضا نیست. امید که موضع و رأی ما تبلور شرافت قضایی و استقلال حرفه‌ای ما باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.