هفته بیست و پنجم رقابتهای لیگ برتر با انجام ۵ بازی دنبال می‌شود که در حساس‌ترین بازی امشب استقلال و آلومینیوم در اراک به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار مهر، در دومین شب از هفته بیست و پنجم رقابتهای لیگ برتر، امشب ۵ بازی برگزار می‌شود که طی آن نساجی از پیکان پذیرایی می‌کند، استقلال و آلومینیوم در اراک به مصاف هم می‌روند، مس در رفسنجان پذیرای فولاد است، نفت مسجد سلیمان و صنعت نفت در مسجد سلیمان دیدار می‌کنند و سپاهان میزبان ماشین سازی است.

نساجی - پیکان

این بازی را می‌توان دیداری حساس در بین تیم‌های پایین جدولی که با خطر سقوط به لیگ پایین‌تر مواجه هستند دانست. نساجی و پیکان هر دو با خطر سقوط به دسته یک مواجه هستند و پیروزی در این دیدار می‌تواند تا حدودی خیال آنها را از این بابت راحت کند. از این جهت حساسیت و اهمیت این دیدار بسیار زیاد است.

نساجی با ۲۵ امتیاز در رده ۱۴ جدول قرار دارد و کوچک‌ترین لغزشی می‌تواند باعث شود خیلی زود به منطقه خطر بازگردد. اما شرایط پیکان قدری بهتر از نساجی است و آنها با ۲۸ امتیاز در رده ۱۱ جدول قرار دارند و یک پیروزی می‌تواند تقریباً بقای این تیم در لیگ برتر را قطعی نماید.

آلومینیوم - استقلال

این بازی را می‌توان مهم‌ترین بازی امشب دانست. فرهاد مجیدی که تیمش خوب برنده می‌شود، دوست ندارد نوار پیروزی‌هایش قطع شود. مجیدی بعد از دو پیروزی مقابل مهدی رحمتی و امیر قلعه نویی، به علیرضا منصوریان رسید و در صورت پیروزی در این بازی، در پیروزی‌های متوالی مقابل سرمربیان استقلال هت تریک می‌کند.

استقلال در صورت پیروزی تقریباً رتبه سومی‌اش در این فصل را قطعی می‌کند و از این جهت پیروزی در این دیدار بسیار برای این تیم اهمیت دارد. آبی پوشان ۴۳ امتیازی هستند و بهترین گلزن آنها نیز مهدی قایدی و ارسلان مطهری با ۵ گل هستند و خطرناک‌ترین بازیکن آلومینیوم حامد پاکدل با ۹ گل است.

مس رفسنجان - فولاد

جایگاه دو تیم در جدول قرینه هم است. در حالی که فولاد در رده پنجم قرار دارد و از شانس اندکی برای کسب سهمیه برخوردار است، مس رفسنجان از پایین پنجم جدول است و با خطر نسبی سقوط مواجه است. شاگردان ربیعی ۲۸ امتیازی هستند و لغزش احتمالی آنها در این بازی و ادامه فصل ممکن است منجر به پررنگ شدن این خطر گردد.

خطرناک‌ترین بازیکن فولاد «لوسیانو پریرا» با ۵ گل و خطرناک‌ترین بازیکن مس رفسنجان نیز «فراز امامعلی» است که او هم ۵ بار در این فصل موفق به گلزنی شده است.

نفت مسجد سلیمان - صنعت نفت آبادان

این بازی یک سوپر دربی در خوزستان است. به جز آنکه دیدار بین دو تیم هم استانی است، دو تیم نفتی در دو سوی میدان قرار دارند. صنعت نفت با ۲۹ امتیاز در رده نهم و نفت مسجد سلیمان با ۲۸ امتیاز در رده دهم قرار دارند.

صنعت نفت بعد از نتایج ضعیفی که در نیم فصل دوم گرفت، سرانجام هفته گذشته نخستین پیروزی‌اش در نیم فصل دوم را به دست آورد تا حالا برای این بازی روحیه بهتری داشته باشد. صنعت نفت با ۲ گل زده ضعیف‌ترین خط حمله در نیم فصل دوم را دارد و نفت مسجد سلیمان در ۱۲ بازی خانگی ۱۰ بار دروازه‌اش باز شده است. صنعت نفت در بازی‌های خارج از خانه‌اش تنها یک پیروزی داشته و نفت مسجد سلیمان در خانه تنها ۳ بار متحمل شکست شده است.

این دیدار شاید به لحاظ جدولی یک دیدار تشریفاتی باشد، چون هر دو تیم شانسی برای قهرمانی یا کسب سهمیه ندارند و خطری که آنها را برای سقوط به دسته اول تهدید می‌کند به حدی ناچیز است که جای نگرانی باقی نگذارد.

سپاهان - ماشین سازی

یکی برای قهرمانی و یکی برای فرار از سقوط. شاید تکلیف سپاهان برای قهرمانی هنوز یکسره نشده و برای رسیدن به این هدف به تک تک امتیازات پیش رو نیاز داشته باشد، اما ماشین سازی با اینکه هنوز روی کاغذ شانس بقا دارداما شاید بتوان گفت شانس آنها به حدی ناچیز است که باید آن را نادیده گرفت.

سپاهان با ۴۲ گل زده بهترین خط حمله را دارد و ماشین سازی با ۳۸ گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاعی را دارد؛ و با توجه به میزبانی سپاهان و قدرت بالا و انگیزه فراوان آنها برای بازگشت به صدر جدول، شاید بتوان گفت شاگردان نوید کیا لااقل روی کاغذ شانس بالایی برای پیروزی دارند.

برنامه دیدارهای باقی مانده هفته بیست و پنجم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه ۱۰ تیر

آلومینیوم اراک – استقلال تهران؛ ساعت ۱۹:۵۰ وزرشگاه امام خمینی اراک

تیم داوری: مهدی سید علی – محمد جواد مداح – امیر محمد داودزاده – حسین زمانی، ناظر: حیدر شکور

نساجی مازندران – پیکان تهران؛ ساعت ۱۹:۵۰ ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر

تیم داوری: محمد حسین زاهدی فرد- تورج عیوض محمدی – یوسف مغروری – امیر سامان سلطانی، ناظر: حاتم بک پور

مس رفسنجان – فولاد خوزستان؛ ساعت ۲۰:۳۰ وزرشگاه شیدای صنعت مس رفسنجان

تیم داوری: محمد رضا تارخ – حامد صفایی – عدنان پیروی – ایمان کهیش، ناظر: یداله جهانبازی

نفت مسجد سلیمان – صنعت نفت آبادان؛ ساعت ۲۰:۵۰ وزرشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان

تیم داوری: سید مهدی مرجان زاده – فرهاد فرهاد پور- پوریا زحمتی – رضا قاسمی، ناظر: نادر جعفری

فولاد مبارکه سپاهان – ماشین سازی؛ ساعت ۲۱:۱۵ ورزشگاه نقش جهان اصفهان

تیم داوری: علی ابراهیمی – حسین مرادی – صادق رستمی – ابوالفضل گرجی، ناظر: رضا سخندان

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.