باشگاه پرسپولیس کمترین خروجی را در لیست تیم‌های‌پایه خود برای حضور در تیم‌های لیگ برتری فوتبال ایران داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس پس از چهار قهرمانی متوالی رقابت‌های لیگ برتر برای رسیدن به پنجمین جام در بیستمین دوره این مسابقات تلاش می‌کند.

بدون شک گرفتن ۹ جام باشگاهی توسط بزرگسالان پرسپولیس کارنامه‌ای درخشان برای این باره محسوب می‌شود. با این حال سرخپوشان همچنان با بدهی‌های خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

باشگاه پرسپولیس تنها در دو سال گذشته نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان بابت بدهی‌های خود به بازیکنان و مربیان خارجی پرداخته است.

آنها همچنان هم با این بدهی‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند که آخرین آن مربوط به حکم ۵۸۰ هزار دلاری گابریل کالدرون علیه این تیم است. پرسپولیس در حالی که دغدغه‌های مالی فراوانی در این زمینه دارد فکری اساسی برای حل این معضل نمی‌کند.

سرخ‌ها در فصل گذشته ۱۰ بازیکن جدید از سایر تیم‌ها گرفته اند در حالیکه ورودی بازیکنان تیم‌های پایه باشگاه به جمع شاگردان یحیی گل محمدی صفر بوده است؛ روندی که نشان می‌دهد پایه‌ها در مسیر غلط هستند.

باشگاه پرسپولیس که مدیریت آکادمی آن را محمد پنجعلی بر عهده داشته است بدترین و ضعیف‌ترین نتایج را در سال‌های گذشته گرفته است.

این تیم بر خلاف رقیب سنتی خود در رده‌های پایه جایگاه قابلی نداشته است و در فصل گذشته در تمام چهار رده‌های سنی مقابل استقلال تن به شکست داد؛ روندی که در تیم امید با مربیگری منصور هاشمی با ششمی در جدول بهتر از نونهالان، نوجوانان و جوانان بوده است اما این مربی هم به گل گهر سیرجان رفت تا سرخ‌ها باردیگر با مشکل روبرو شوند.

پنجعلی در حالی مدیریت آکادمی پرسپولیس را بر عهده دارد که چند بار با مربیان رده‌های مختلف به مشکل خورد اما مربیانی که خودش نقش اساسی در انتخاب آنها داشت هم نتوانستند عملکرد خوبی به نمایش بگذارند.

این روند موجب نارضایتی هواداران و همچنین مدیران باشگاه شده است تا قید ادامه همکاری با پنجعلی را بزنند.

باید دید جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه در این خصوص چه تصمیمی را اتخاذ می‌کند تا کارخانه بازیکن سازی پرسپولیس بار دیگر به تیم بزرگسالان کمک کرده و پرسپولیس را از این طریق به درآمدزایی برساند.

نتایج تیم‌های پایه پرسپولیس در فصل گذشته به شرح زیر است:

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.