یکی از نامزدهای انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا اعتراف کرد در صورت تصدی این پست، برای پرداخت حقوق کاپیتان تیم مشکل خواهد داشت.

یکی از نامزدهای انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا اعتراف کرد در صورت تصدی این پست، برای پرداخت حقوق کاپیتان تیم مشکل خواهد داشت. به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیلی روساد یکی از نامزدهای انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا می‌گوید پرداخت حقوق نجومی لیونل مسی به باشگاه بارسلونا فشار می‌آورد و اگر او رئیس آبی‌و‌اناری‌ها شود سعی خواهد کرد که کاپیتان آرژانتینی را با کاهش حقوق به ماندن در نوکمپ راضی کند.

بزرگترین چالش نامزدهای انتخاباتی باشگاه بارسلونا از جمله روساد، آینده لیونل مسی است که تابستان امسال به صورت رسمی درخواست جدایی کرد، اما به خاطر بند فسخ ۷۰۰ میلیون یورویی قراردادش مجبور به ماندن شد. او اما در پایان این فصل بازیکن آزاد می‌شود و هنوز هیچ خبری از تمدید قرارداد نیست. از طرفی تمدید قرارداد مسی با حقوق نجومی این بازیکن هم به باشگاهی که بخش زیادی از درآمدهایش را به خاطر شیوع کرونا از دست داده، فشار می‌آورد. مسی می‌تواند ماه آینده با هر تیمی که بخواهد وارد مذاکره شود تا در انتهای فصل به‌عنوان بازیکن آزاد به آن ملحق شود و اگر تمایل به ماندن نداشته باشد که هیچ کاری از دست بارسلونا برای نگه داشتن او ساخته نیست.

روساد که تا پیش از این نایب رئیس باشگاه بارسلونا بود و برای شرکت در انتخابات ریاست این باشگاه مجبور به استعفا از این سمت شد، در گفت‌و‌گو با نشریه آ اس اسپانیا درباره آینده لیونل مسی اظهار داشت: در وضعیت اقتصادی کنونی باشگاه، پرداخت حقوق مسی به باشگاه فشار می‌‌آورد. به همین دلیل ما مجبور خواهیم شد که با او برای کاهش حقوقش توافق کنیم. ما (در صورت پیروزی در انتخابات) به او یک پروژه جذاب پیشنهاد خواهیم کرد. چیزی که در حال حاضر بیش از همه اهمیت دارد، پروژه ورزشی باشگاه است. زمانی که مسی گفت قصد رفتن دارد، اشاره‌اش به مسائل مالی نبود. او بالاترین حقوق را در دنیا می‌گیرد و هیچکس (در میان فوتبالیست‌ها) بیشتر از او حقوق نمی‌گیرد. پس اینکه او می‌خواهد برود به دلیل کم بودن حقوقش نیست. او می‌خواهد برود چون می‌خواهد در تیمی بازی کند که پروژه‌ای مناسب برای بردن جام داشته باشد و خودش هم اخیراً به این موضوع اشاره داشت که برای بارسلونا در وضعیت فعلی قهرمانی در لیگ قهرمانان دور از دسترس است. مسی یک تیم پر از بازیکنان بااستعداد می‌‌خواهد.

مسی در ابتدای سال جاری از سوی نشریه اکیپ فرانسه با حقوقی معادل ۸.۲ میلیون یورو در ماه به‌عنوان پردرآمدترین بازیکن فوتبال جهان معرفی شد، اما به نظر می‌رسد که ضررهای مالی باشگاه طی یک سال اخیر پرداخت این رقم را برای کاتالان‌ها سخت کرده است.

انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا روز ۲۴ ژانویه ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.