هفته سوم رقابتهای لیگ دسته اول با انجام ۹ بازی سپری شد که حاصل آن بدون شریک شدن تیم پارس جنوبی جم در صدر جدول بود.

به گزارش خبرنگار مهر، از هفته سوم رقابتهای لیگ برتر به صورت همزمان عصر روز یکشنبه ۹ بازی برگزار شد که در این بازی‌ها پارس جنوبی جم به سومین پیروزی متوالی‌اش رسید تا به لطف لغزش استقلال خوزستان در خانه مقابل تیم انتهای جدولی چوکا، یک تنه و بدون شریک در صدر جدول قرار گیرد. پارس جنوبی که به تازگی به لیگ یک سقوط کرده موفق شد میزبانش گل ریحان را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد تا سومین پیروزی در سومین هفته از این مسابقات را جشن بگیرد.

ملوان بعد از تحمل شکست در اولین هفته از این بازی‌ها، دو پیروزی متوالی به دست آورد تا در هفته سوم جایگاه مناسبی در جدول پیدا کرده و حضور خود در بین مدعیان این فصل از رقابتهای لیگ دسته اول را اعلام نماید. ملوان به همراه پارس جنوبی جم، استقلال خوزستان، مس کرمان، شاهین بوشهر و فجر سپاسی شیراز تیم‌هایی هستند که سابقه حضور در لیگ برتر را دارند.

ملوانی‌ها که از دقیقه ۶۰ به دلیل اخراج عیسی پرتو ۱۰ نفره بازی را ادامه دادند، با گل دقایق پایانی سهیل فداکار میزبان خود را شکست دادند که این پیروزی با ارزشی برای این تیم بود.

چوکا تالش بعد از دو شکست متوالی در دو هفته ابتدایی با سرمربی جدیدش دست به کار بزرگی زد و توانست استقلال خوزستان را که از دو بازی قبل دو پیروزی به دست آورده بود را در اهواز با نتیجه بدون گل متوقف کند. این نخستین امتیاز تیم چوکا بود که در این فصل به دست آورد. تالشی‌ها هنوز گلی نزده‌اند و همچنان در انتهای جدول قرار دارند. اما به نظر می‌رسد آنها با علی لطیفی رفته رفته از انتهای جدول فاصل بگیرند.

هوادار هم که با رضا عنایتی شروع خوبی در این فصل داشته، توانست قشقایی را در تهران با ۲ گل شکست دهد تا این دومین پیروزی این تیم در سه هفته ابتدایی باشد. هر دو گل تیم هوادار توسط حمید کاظمی آقای گل فصل گذشته لیگ دسته اول و بهترین گلزن چند سال اخیر این مسابقات به ثمر رسید.

هوادار همراه با استقلال خوزستان و مس کرمان ۷ امتیازی است اما به لطف تفاضل گل بهتر در رده دوم جدول قرار دارد.

مس کرمان هم که این فصل را با رضا مهاجری آغاز کرده در هفته سوم کار بزرگی انجام داد و توانست در دیداری خارج از خانه میزبانش شهرداری آستارا را شکست داده تا با ۷ امتیاز در رده چهارم قرار گیرد.

خوشه طلایی ساوه و نود ارومیه که فصل گذشته در زمره تیم‌های مدعی بودند به همراه رایکا و چوکا شروع خوبی در این مسابقات نداشتند و اگر در هفته پیش رو امتیازات از دست رفته را جبران نکنند، از همین هفته‌های ابتدایی جایگاه شان در پایین جدول تثبیت خواهد شد.

استقلال ملاثانی تیمی که به تازگی از لیگ دو به لیگ یک صعود کرده هم در هفته سوم دست به کار بزرگی زد و توانست میزبانش خیبر خرم آباد را با یک گل شکست دهد که این اولین پیروزی آنها در این فصل بود. آبی پوشان ملاثانی در دو هفته گذشته دو مساوی به دست آورده بودند و با این پیروزی ۵ امتیازی شده و ناباورانه در رده ششم جدول قرار گرفته‌اند.

با اینکه نتایج و جدول هفته‌های اول هیچ تورنمنتی را نمی‌توان ملاک قرار داد و گمانه زنی برای طرح تیم‌های مدعی و یا کاندیداهای سقوط دشوار و حتی غیر منطقی است، اما با عملکرد سه هفته ابتدایی تیم‌ها شاید بتوان گفت تیم‌هایی مثل پارس جنوبی جم، استقلال خوزستان و مس کرمان که سابقه حضور در لیگ برتر را داشته و برنامه‌ریزی خوبی برای این فصل دارند به همراه تیم نوپایی مثل هوادار و تیم ریشه دار و پر هواداری مثل ملوان، شایستگی قرار گرفتن در بین تیم‌های مدعی را داشته باشند.

نتایج هفته سوم رقابتهای لیگ دسته اول به شرح زیر است؛

رایکا صفر - ملوان یک

شهرداری آستارا صفر - مس کرمان یک

فجر سپاسی یک - نود ارومیه صفر

آرمان گهر صفر - بادران صفر

گل ریحان صفر - پارس جنوبی جم یک

استقلال خوزستان صفر - چوکا تالش صفر

خیبر خرم آباد صفر - استقلال ملاثانی یک

هوادار تهران ۲ - قشقایی شیراز صفر

شاهین شهرداری بوشهر ۲ - خوشه طلایی ساوه صفر

جدول رقابتهای لیگ دسته اول در پایان هفته سوم؛

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.