تبریز - تیم های تراکتورسازی و استقلال در شرایطی یکی از حساس ترین بازی های این فصل لیگ برتر فوتبال کشور را برگزار می کنند که تیم پیروز گام بلندی برای کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ خواهد برداشت.

خبرگزاری مهر، سرویس استانها، محمود نصیرپور: با برگزاری همزمان هفت دیدار باقی مانده در شهرهای مختلف، هفته بیست و هشتم رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور (جام خلیج فارس) فردا پنجشنبه به پایان می رسد و طی آن در مهم ترین بازی هفته، تیم های تراکتورسازی و استقلال در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز رو در روی یکدیگر قرار می گیرند تا به نوعی تکلیف تیم نایب قهرمان لیگ شانزدهم را مشخص کنند.

تلاش برای بازپس گیری خانه دوم!

دیدار سرخپوشان تبریز با آبی های تهران در حالی فردا به میزبانی ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار می شود که تراکتورسازی با کسب ۵۰ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد و استقلال با ۵۱ امتیاز در جایگاه دوم ایستاده است. این در شرایطی است که تا چند هفته قبل شاگردان امیر قلعه نویی در تراکتورسازی با فاصله ای تقریبا زیاد نسبت به تیم های تعقیب کننده در کورس صدرنشینی با پرسپولیس قرار داشت اما عملکرد ضعیف این تیم از یک سو و نتیجه گیری خوب شاگردان علیرضا منصوریان از سویی دیگر موجب شد تا نه تنها درصد قهرمانی تراکتورسازی به صفر رسید بلکه

جایگاه دومی این تیم نیز توسط دومین تیم تهرانی ها مصادره شد.

اکنون اما پس از هفته ها ناکامی و تقدیم شانس نایب قهرمانی و صعود مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا به استقلال، قلعه نویی این فرصت را پیش روی خود می بیند که در بازی مستقیم و رو در رو با جدی ترین رقیبش خانه دوم جدول را از شاگردان علی منصور بازپس بگیرد تا بلکه از ناراحتی های بحق هواداران تراکتورسازی تا حدودی کاسته شود.

مصافی همانند یک فینال!

اهمیت بازی تیم های تراکتورسازی و استقلال را می توان همسنگ و هم اندازه یک بازی فینال دانست و اگر مثالی مشابه به بازی فردای دو تیم عنوان کرد، می توان به فینال چند هفته بعد جام حذفی بین تراکتورسازی و نفت تهران اشاره کرد.

از وجوه تشابه این دو بازی، این بس که تیم پیروز سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا را کسب خواهد کرد و نیازی نیست که در تک بازی پلی آف آسیا شرکت کند و شانس نصف و نیمه ای برای حضور در مرحله گروهی این رقابتها داشته باشد.

البته نکته بسیار مهم در این خصوص اینکه، تراکتورسازی چنانچه در تبریز نتواند از پس استقلال بربیاید و تیم دوم تهران در آخر فصل به سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان دست پیدا کند، تبریزی ها یک فرصت دست نخورده دیگر پیش رو خواهند داشت تا با شکست نفت علی دایی در فینال جام حذفی بصورت مستقیم راهی مرحله گروهی آسیا شوند اما اگر استقلال تبریز را دست خالی ترک کند و رده دوم جدول را به قلعه نویی بدهد، دیگر هیچ شانس دیگری برای کسب سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان نخواهد داشت و فقط و فقط در انتظار لغزش تراکتورسازی در دو بازی دیگر باقی مانده از لیگ خواهد نشست.

آسیایی شدن با پیروزی!

در بازی فردا چنانچه تراکتورسازی موفق به کسب سه امتیاز شود، مجموع اندوخته های خود را به عدد ۵۳ خواهد رساند و آنگاه نایب قهرمانی این تیم با دو امتیاز فاصله نسبت به تیم استقلال، بدون اما و اگر و فقط به دست خودش رقم خواهد خورد. برد تیم استقلال در این دیدار اما آبی های تهران را با پنج امتیاز بیشتر نسبت به تراکتورسازی در آستانه کسب عنوان نایب قهرمانی قرار خواهد داد و آنگاه در فاصله تنها دو هفته تا پایان لیگ، عنوان دومی لیگ تنها با یک تساوی از دو بازی به باشگاه آبی ها خواهد رسید.

تقسیم امتیازات در بازی فردا اما بیشتر به نفع تیم استقلال خواهد بود. در این صورت منصوریان و تیمش خواهند توانست از یک بازی سخت بیرون از خانه حداقل یک امتیاز را کسب کرده و مهم تر اینکه میزبان مدعی و رقیب جدی خود را از کسب دو امتیاز دیگر محروم خواهند کرد. این بازی که آن را مصاف شش امتیازی نیز می توان نامید، در صورت تساوی قطعا به ضرر تراکتور خواهد بود و بهترین فرصت برای سبقت از استقلال را از قلعه نویی و تیمش خواهد گرفت.

این موارد نشان از اهمیت بالای بازی فینال گونه دو تیم تراکتورسازی و استقلال دارد و به همین جهت می توان این دیدار را یکی از حساس ترین و مهم ترین بازی های فصل نیز خواند.

استقلال بسته بازی می کند

در خصوص بازی دو تیم تراکتورسازی و استقلال، کاظم محمودی بازیکن سال های نه چندان دور این دو تیم که دو فصل و نیم در استقلال و شش فصل در تراکتورسازی توپ زده است و سابقه بازی رو در رو در ترکیب دو تیم را دارد، گفت: این دیدار از هر لحاظ بازی حساسی برای دو تیم است و از نظر جدول رده بندی نیز به این علت که اگر تیمی برنده بازی باشد، به احتمال زیاد نایب قهرمانی لیگ برتر را به دست خواهد آورد، از اهمیت زیادی برخوردار است. استقلال شانس این را دارد که با مساوی هم حداقل رده دوم را در فاصله دو هفته مانده به آخر لیگ در اختیار داشته باشد پس با اطمینان می گویم که بازی بسته تری را ارائه خواهد داد اما در مقابل، تیم تراکتورسازی هجومی تر بازی خواهد کرد که البته این نوع بازی برای تراکتورسازی خطرناک خواهد بود چون در این تاکتیک، اسیر ضد حملات خطرناک استقلال می شود.

وی ادامه داد: اگر تراکتورسازی بتواند بازی فردا را به نفع خود به اتمام برساند با اعتماد به نفس بالایی می تواند فینال جام حذفی را برابر نفت تهران برگزار کند و جام قهرمانی را به خانه بیاورد.

تقابل جالب قلعه نویی با استقلال!

محمودی در خصوص تقابل امیر قلعه نویی با این سابق خود استقلال در بازی فردا عنوان کرد: از نظر حضور آقای قلعه نوعی روی نیمکت تراکتورسازی نیز حساسیت خاصی در بازی فردا وجود دارد که به اهمیت این بازی می افزاید چراکه معمولا تقابل یک مربی یا بازیکن با تیم سابق خود جذابیت های خاص خود را به دنبال دارد و آقای قلعه نویی نیز چون سالها در استقلال بوده، این بازی می تواند برای ایشان و استقلالی ها بازی خاصی باشد. البته این تقابل پیش از نیز بارها رخ داده و بار اول نیست.

دیدار تیم های تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران از چارچوب بازی های هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور همزمان با شش مسابقه دیگر، از ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه پنجشنبه ۳۱ فروردین در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار خواهد شد.

Euro Football Fantasy with Prizes
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.