تبریز - تیم های تبریزی حاضر در رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور پس از سپری کردن هفته ای ۹ امتیازی و درخشان، اکنون در اندیشه تکرار نتایج هفته گذشته خود هستند.

خبرگزاری مهر، سرویس استان‌ها، محمود نصیرپور: هفته بیست و دوم رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور در حالی از امروز سه شنبه با دیدار تیم های پیکان تهران و استقلال خوزستان آغاز می شود که تیم های تبریزی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری به دیدار حریفان خود می روند.

سه بازیکن محروم برای تبریزی ها

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز بدون هیچ بازیکن محرومی در هفته بیست و دوم لیگ برتر به میدان می رود. این در حالیست که ماشین سازی دو و گسترش فولاد یک بازیکن محروم دارند.

بر اساس برنامه روز پنجشنبه گسترش فولاد در اهواز به میهمانی تیم فولاد خوزستان می رود. آبی های تبریز در این بازی یک بازیکن محروم دارند و نمی توانند از بابک حاتمی به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی با سایپا، در دیدار برابر فولاد استفاده کنند. فولاد خوزستان هیچ بازیکن محرومی برای دیدار با گسترش فولاد ندارد.

روز جمعه نیز ماشین سازی در تبریز از تیم نفت تهران پذیرایی می کند. سبزقباها برای مصاف با حریف تهرانی شان دو بازیکن فیکس خود را به نام های حبیب گردانی و حامد پاکدل در اختیار نخواهند داشت. این دو بازیکن به دلیل دریافت کارت زرد در دیدار برابر سپاهان سه اخطاره شدند. در سوی مقابل اما تیم علی دایی بدون بازیکن محروم گام در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز خواهد گذاشت.

تیم تراکتورسازی تبریز نیز روز جمعه در مشهد مقدس به دیدار تیم سیاه جامگان این شهر خواهد رفت. امیر قلعه نویی برای این مسابقه هیچ بازیکن محرومی ندارد و در آن سو خود خداداد عزیزی به عنوان سرمربی سیاه جامگان تنها محروم تیمش است که از طرف کمیته انضباطی به چهار جلسه محرومیت از همراهی این تیم محکوم شده است.

۹امتیاز دیگر برای امیدواری بیشتر

تیم های تبریزی در شرایطی در هفته بیست و دوم گام در زمین مسابقه می گذارند که هفته قبل تنها هفته ۹ امتیازی فوتبال تبریز در تاریخ لیگ برتر را رقم زدند. اکنون اما دوستداران فوتبال تبریز به دنبال ثبت نتایج درخشان دیگر از سوی تیم های تراکتورسازی، ماشین سازی و گسترش فولاد هستند تا بار دیگر شاهد بهتر شدن وضعیت این تیمها در جدول رده بندی باشند.

هم اکنون در جدول مسابقات لیگ برتر

تیم تراکتورسازی با کسب ۴۱ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد، گسترش فولاد با ۲۹ امتیاز در خانه پنجم ایستاده است و ماشین سازی با ۱۳ امتیاز در آخرین رده قرار دارد. ثبت یک هفته ۹ امتیازی دیگر برای فوتبال تبریز می تواند وضعیت سه تیم این شهر را در جدول لیگ برتر بهتر از قبل کند. تراکتورسازی به صدر و قهرمانی امیدوارتر خواهد شد، گسترش فولاد می تواند چشم به کسب سهمیه آسیایی داشته باشد و ماشین سازی کابوس سقوط را از سر خواهد پراند.

تراکتور منتظر پیروزی سپاهان

تراکتورسازی چنانچه برابر سیاه جامگان در مشهد صاحب پیروزی شود، در صورت امتیاز از دست دادن پرسپولیس برابر سپاهان، می تواند همچون هفته گذشته فاصله خود با صدر جدول را کمتر کند. هم اکنون تیم قلعه نویی با شش امتیاز کمتر نسبت به تیم صدرنشین در رده دوم قرار دارد اما باخت پرسپولیس به استقلال علاوه بر از دست دادن به امتیاز و کاهش فاصله به شش امتیاز با تیم دوم، عواقب دیگری برای تیم برانکو داشته که می تواند در بازی روز پنجشنبه برابر سپاهان، پرسپولیس را دچار مشکل کند.

نبود چند بازیکن اصلی از جمله کمال کامیابی نیا که به اعتقاد خیلی از کارشناسان غیبت او موجب شکست پرسپولیس برابر استقلال شد، سید جلال حسینی و محمد انصاری دغدغه اصلی برانکو برای دیدار با سپاهان است و شاید همین موضوع موجب از دست رفتن امتیازات مورد نیاز پرسپولیس در هفته بیست و دوم باشد.

با توجه به برگزاری بازی تراکتورسازی یک روز پس از بازی پرسپولیس، قلعه نویی با علم به نتیجه رقیب خود به دیدار سیاه جامگان خواهد رفت و ناکامی احتمالی پرسپولیس برابر سپاهان می تواند تراکتورسازی را با انگیزه و روحیه ای مضاعف به مصاف تیم خداداد عزیزی بفرستد. تراکتوری ها این هفته بیش از هر روز دیگری امیدوار به موفقیت خواهد خوانده خود هستند.

چشم امید ماشین به تراکتور

تیم ماشین سازی که هفته گذشته یکی از نتایج شگفت انگیز لیگ شانزدهم را در اصفهان رقم زد و سپاهان بحران زده را در نقش جهان نقش بر زمین کرد، این هفته برابر یکی دیگر از تیم های کمرکش جدول قرار خواهد گرفت. نفت تهران حریفی است که فوتبال را هم روی زمین و هم روی هوا خوب بازی می کند و گلهای متنوعی به ثمر می رساند. نفتی ها همچنین دو کاشته زن بسیار خوب به نام های ایمان مبعلی و آندرانیک تیموریان هافبک سابق ماشین سازی را در اختیار دارند که می توانند برای میزبان مشکل ساز شوند. البته شاگردان فرهاد کاظمی با توجه به برد ارزشمند خود در خانه سپاهان از روحیه بالایی برخوردارند و امیدوارند تا بتوانند علی دایی و تیمش را دست خالی به تهران بدرقه کنند.

ماشین سازی در حالی به دیدار نفت خواهد رفت که دو ساعت قبل از شروع این مسابقه، تراکتورسازی به دیدار سیاه جامگان ۱۷ امتیازی و رده پانزدهمی می رود و سبزقباهای ۱۳ امتیازی با دانستن نتیجه بازی نزدیک ترین رقیب خود در جدول، بازی را آغاز می کنند. پیروزی تراکتورسازی در مشهد قطعا ماشین سازی را با روحیه ای مضاعف به مصاف نفت تهران خواهد فرستاد.

برد ماشین سازی در بازی با نفت چنانچه با پیروزی تراکتورسازی برابر سیاه جامگان همراه شود، آنگاه ماشین سازان یکی از ارزشمند ترین سه امتیازهای فصل خود را کسب خواهند کرد و در صورت رقم خوردن چنین اتفاقی، می توان راحت تر از قبل در مورد بقای قدیمی ترین تیم فوتبال شمالغرب در سطح اول فوتبال کشور سخن گفت و مطلب نوشت و بیشتر از قبل می توان به وعده فرهاد کاظمی دل بست و امیدوار بود.

حرکت چراغ خاموش گسترش به بالا

تیم گسترش فولاد اما در ادامه حرکت چراغ خاموش خود به سمت بالای جدول این بار باید در زمین تیم پر نوسان فولاد خوزستان میهمان باشد. آبی های تبریز هم اکنون در شلوغی و فشردگی امتیازات تیمهای میانه جدولی، بین شش تیم ۲۷ تا ۲۹ امتیازی با ایستادن در خانه پنجم، بهترین رده را به نام خود دارند. در تعقیب گسترشی ها، سه تیم ۲۹ امتیازی استقلال خوزستان، پیکان و نفت قرار دارند که به دلیل گل آوراژ کمتر در رتبه های بعدی ایستاده اند و چشم به لغزش رقیبان دارند. البته امروز سه شنبه پیکان و استقلال خوزستان مصاف رو در رو خواهند داشت که نتیجه مساوی این بازی می تواند نفت و گسترش فولاد و حتی سپاهان را خوشحال کند.

اما گسترش فولاد باید برابر تیمی به میدان برود که خود در اندیشه صعود به خانه های بالای جدول است. فولاد تیم ۲۷ امتیازی جدول است که می تواند با پیروزی برابر گسترش فولاد ۳۰ امتیازی شده و بالاتر از میهمان تبریزی خود در جدول قرار بگیرد.

طبق برنامه تیم گسترش فولاد از ساعت ۱۵ پنجشنبه ۲۸ بهمن میهمان تیم فولاد خوزستان است و روز جمعه از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه تراکتورسازی در خانه سیاه جامگان بازی می کند و از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه همان روز ماشین سازی به عنوان تنها تیم تبریزی میزبان هفته بیست و دوم، پذیرای تیم نفت تهران خواهد بود.

Euro Football Fantasy with Prizes
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.